Kalendarz zbiorczy pokazuje zapotrzebowania i wpisy grafikowe ze wszystkich kalendarzy pracy pod projekty. Dostępny jest w menu głównym w sekcji Czas pracy > Kalendarz zbiorczy. Posiada analogiczne funkcjonalności jak kalendarz pracy, jednak na kalendarzu zbiorczym możliwe jest operowanie na wielu projektach jednocześnie. Dodatkowo, w kalendarzu zbiorczym dodano filtr na projekty, który umożliwia filtrowanie po projektach. Opis podstawowych funkcjonalności znajduje się na grafice poniżej: Na kalendarzu pracy automatycznie pojawi się zapotrzebowanie, jeżeli zostało wcześniej dodane na projekcie, w sekcji zapotrzebowanie. Możesz dodać zapotrzebowanie na inne stanowiska, klikając w „+ Dodaj" w szarym wierszu „Zapotrzebowanie". Po kliknięciu pojawi się okno modalne, w którym można wybrać daty na które chcemy dodać zapotrzebowanie, a następnie wybrać stanowisko, godziny pracy i ilość pracowników: Aby dodać zapotrzebowanie na istniejące na kalendarzu stanowisko należy najechać kursorem na wybrany dzień (lub zaznaczyć kilka dni) i z menu wybrać „Dodaj zapotrzebowanie". Na kalendarzu pracy automatycznie pojawią się pracownicy, którzy są powiązani w wybranym projektem / działem / Klientem. Pozostałych pracowników możemy dodać, klikając w „+ Dodaj" w szarym wierszu „Pracownicy". Aby dodać pracownikowi wpis, należy najechać na wybraną datę w wierszu pracownika, a następnie wybrać rodzaj wpisu, który chcemy dodać: Dodawanie wpisu otwiera nowe okno modalne, które prezentuje dane pracownika w panelu po lewej stronie. Co więcej, możemy w tym miejscu dodawać pracowników, którym również chcemy dodać analogiczny wpis grafikowy: Podczas dodawania wpisu planu/godzin pracy, każdemu pracownikowi, któremu dodajemy wpis możemy wybrać do której umowy i stawki powiązać dodawany wpis grafikowy. Do wyboru będą stawki indywidualne pracownika, stawki z umów (sortowanie w kolejności od najbardziej pasującej) oraz ze stanowiska, na które planujemy. Pozwala to sprawniej zarządzać stawkami pracowników, w zależności od miejsca pracy/ projektu. Stawki automatycznie zaciągną się do rozliczenia. Kompetencje, które można skonfigurować podczas dodawania / edycji stanowiska zmieniły nazwę na „Tagi". Ich działanie pozostało niezmienne – jeżeli pracownik, któremu planujemy pracę, nie posiada tagów, które posiada stanowisko, na które planowany jest pracownik – system pokaże odpowiedni komunikat. Co więcej, dodaliśmy również możliwość blokowania dodawania takiego pracownika do planu przez użytkowników. Opcja „Blokuj dodawanie wpisów godzin pracy dla pracowników nieposiadających wymaganych tagów " dostępna jest w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy > Ogólne, w sekcji Grafik. Zaznaczenie opcji spowoduje blokadę dodawania wpisów grafikowych (na wybrane stanowisko) pracownikom nieposiadającym tagów odpowiadających tagom ustawionym na stanowisku. Blokada nie dotyczy administratorów. Więcej informacji o kalendarzach pracy znajduje się tutaj.
Dodawanie zapotrzebowania #
Dodawanie zapotrzebowania na nowe stanowisko
Dodawanie zapotrzebowania na dodane do kalendarza stanowisko
Dodawanie pracowników do planu #
Dodawanie planu pracy / godzin pracy – wybór stawki #
Planowanie pracy oparte o tagi (kompetencje) pracowników #