Raport do WUP znajduje się w module Raporty. Raport ten sumuje pracowników, którzy byli zatrudnieni w danym okresie. Raport zlicza wyłącznie umowy ze stanowiskami, które posiadają zdefiniowaną „Nazwę zawodu” na stanowiskach, które przypisane są do umów, aktywnych w danym roku.
Na górze raportu dostępne są filtry:
- Okres – należy wybrać zakres daty za jakie chcemy wygenerować raport
- Wykluczeni Klienci – Po wybraniu klientów, umowy pracowników z wybranymi działami/Klientami nie zostaną uwzględnione w zestawieniu. Pozwoli to m.in. wykluczyć z raportu pracowników wewnętrznych.
- Typ umowy – należy wybrać typy umów, które chcemy uwzględnić w raporcie. Dostępne są wszystkie typy umów, które można dodać w systemie
- Wzór wydruku umowy – W zestawieniu zostaną uwzględnione jedynie umowy utworzone na podstawie wybranych wzorów wydruków
Filtry pozwalają zawęzić raport jedynie do potrzebnych danych.
Po wybraniu filtrów należy kliknąć Zastosuj.
Skąd pobierane są kody zawodów i nazwy zawodów? #
Te dane system pobiera ze stanowisk dodanych do systemu, na które wystawione zostały umowy. Aby sprawdzić kod / nazwę zawodu należy przejść do listy stanowisk w Ustawieniach > Dane firmy > Stanowiska, wybrać stanowisko, a następnie sprawdzić kod / nazwę zawodu w polu „Nazwa zawodu”. Aby ją zmienić, należy zacząć wpisywać kod / nazwę, a system sam podpowie dostępne opcje. Więcej o stanowiskach dowiesz się tutaj.
Opcje w polu „Nazwa zawodu” są zgodne z Klasyfikacją Zawodów i Specjalności. Jest ona wykorzystywana nie tylko podczas tworzenia corocznego raportu do WUP, ale również podczas generowania deklaracji zgłoszeniowych do ZUS.
System bierze pod uwagę kod zawodu z umowy, jak pracownik miał w danym roku dwie aktywne umowy i każda jest na stanowisko z innym kodem to system policzy ją razy dwa.