Ewidencja przedmiotów na pracowniku pozwala na zebranie w jednym miejscu informacji o przekazanych pracownikowi narzędziach, elementach ubioru służbowego, jak również pozwala ewidencjonować informację o wypłaconych lub planowanych do potrącenia zaliczkach, karach, czy dodatkach.
Przedmioty, które mają być rozliczone będą wykazane odpowiednio na drugim kroku rozliczenia (zwroty i potrącenia).
Dodawanie przedmiotu na pracowniku #
W celu dodania przedmiotu na Pracowniku należy wejść w moduł Pracownicy, następnie wybrać Pracownika, wybrać zakładkę Przedmioty oraz kliknąć w przycisk Dodaj Przedmiot.
Atrybuty, na które należy zwrócić uwagę to:
- Typ – potrącenie lub zwrot,
- Czy potrącać/zwracać – jeżeli tak – należy określić rodzaj potrącenia lub zwrotu podczas rozliczenia: potrącone lub zwrócone Netto, brutto lub netto z brutto tzn. kwota wynagrodzenia netto przeliczona na kwotę brutto i odjęta od kwoty z brutto. Przedmiot możemy także uwzględnić przed zajęciem komorniczym, co oznacza, że kiedy pracownik ma zajęcie komornicze to w trakcie rozliczenia przedmiot będzie brany pod uwagę przed zajęciem komorniczym.
- Cykliczność: jednorazowo lub cyklicznie. Przy opcji jednorazowo mamy możliwość określenia miesiąca potrącenia lub zwrotu. Przy opcji cyklicznie pojawia się do wyboru lista z określeniem cyklu potrącenia lub zwrotu, gdzie mamy do wyboru miesięcznie, za godzinę, za umowę, za rozliczenie. Przy wyborze opcji cyklicznie możemy określić datę zakończenia potrącenia.
- Ograniczenie kwoty wysokości potrącenia / zwrotu: możemy określić czy przedmiot został już potrącony lub zwrócony.
Dodawanie przedmiotu do wielu pracowników z listy. #
Przedmioty można dodawać również z modułu Pracownicy.
Aby to zrobić należy zaznaczyć jednego lub kilku pracowników, kliknąć w przycisk “Więcej opcji” a następnie wybrać z listy “Dodaj przedmiot”.
Dodawanie przedmiotu w ten sposób odbywa się analogicznie jak na pojedynczym pracowniku.
Przedmioty domyślne #
Przedmioty można dodawać również domyślnie w zależności od klienta oraz typu umowy. Oznacza to, że przedmiot będzie dodawany domyślnie dla pracownika zależnie od typu umowy oraz przydzielonego klienta.
Aby dodać przedmiot domyślnie należy wejść w zakładkę ERP > Przedmioty, znajdującą się w głównym menu na górze, a następnie kliknąć przycisk “Dodaj przedmiot”.
Dodawanie przedmiotu odbywa się analogicznie jak poprzednio, jedyną różnicą są:
- pola z określeniem klientów dla których przedmiot ma być automatycznie dostępny dla pracowników przydzielonych do wybranych klientów,
- pola z określeniem dla jakich typów umów przedmiot będzie automatycznie przydzielany do pracownika. Możemy wybrać wszystkie typy umów, o pracę lub cywilnoprawne.