Nowe komponenty kalendarzy, filtrów oraz widoków zostaną z czasem zastosowane we wszystkich częściach systemu.
Kalendarze #
Wprowadzamy nowy komponent kalendarzy. Nie tylko ma on pozytywny wpływ na szybkość dodawania i zapisywania wpisów, ale upraszcza również proces dodawania wpisów grafikowych (w tym akcje masowe).
Wpisy grafikowe #
Wpisy na kalendarzach zmieniły styl w zależności od typu wpisu. Co więcej, umożliwiliśmy konfiguracje kolorystyki wpisów. Wygląd wpisów grafikowych zależy od jego typu oraz szczegółów wpisu.
Kolorystyka wpisów #
Wpisy dotyczące czasu pracy możemy wyróżnić kolorem, w zależności od:
- Stanowiska – wpisy dotyczącego tych samych stanowisk będą miały te same kolory
- Stawki – wpisy dotyczącego tych samych stawek będą miały te same kolory
- Zmiany – wpisy dotyczącego tych samych godzin pracy będą miały te same kolory
Konfiguracja wyróżnienia kolorem znajduje się nad kalendarzem, po kliknięciu w ikonę zębatki. Możemy tam również wybrać Ustawienie widoku godzin (czy pokazywać godziny pracy od – do, czy jedynie ilość godzin):
Dodawanie wpisów #
W ramach kalendarzy przebudowaliśmy również okna modalne, umożliwiające dodawanie wpisów grafikowych pracownikom:
- Panel Pracownicy – pokazuje pracowników którym dodajemy wpis. Jeżeli dodajemy wpis z poziomu kalendarza pracy, bedziemy mogli dodać wpis masowo wielu pracownikom. Przy każdym pracowniku pokazane zostały jego dane – zdjęcie, imię i nazwisko, status, PESEL, email, numer telefonu.
- Umowa pracownika – w przypadku dodawania niektórych typów wpisów (plan, godziny pracy, nieobecności) należy wybrać do jakiego elementu powiązać wpis
- Stawka – należy wybrać z jaką stawką powiązać wpis grafikowy. Do wyboru będą stawki indywidualne pracownika, stawki z umów (sortowanie w kolejności od najbardziej pasującej) oraz ze stanowiska, na które planujemy. Domyślnie podpowiadane będą stawki indywidualne pracownika. Jeżeli pracownik nie posiada stawek idywidualnych to podpowiadane będą stawki z umowy, a następnie ze stanowiska.
- Powiązanie – należy wybrać powiązanie wpisu z Klientem / działem oraz opcjonalnie z projektem i zadaniem. System automatycznie uzupełni dane klienta i projektu, gdy wpis będzie dodawany z poziomu kalendarza pracy. Jeżeli system automatycznie uzupełni te dane, sekcja ta będzie domyślnie zwinięta.
- Informacje podstawowe – należy uzupełnić dane wpisu. Daty są pobrane na podstawie wcześniejszego zaznaczenia dat na kalendarzu.
- Ikony kalendarzy umożliwiają zmianę sposobu wprowadzania dat – możemy wybrać wpisywanie dat/ okres od-do oraz wybór na kalendarzu.
- Szczegóły – sekcja jest domyślnie zwinięta, aby dodać szczegółowe dane należy ją rozwinąć. Dane w tej sekcji zależą od dodawanego wpisu grafikowego i umożliwiają określenie szczegółów wpisu. Dla przykładu, dla wpisu godzin pracy można dodać opis oraz oznaczyć godziny pracy jako pracę zdalną, delegację służbową, czy godziny do odbioru. Włączenie opcji „Zaawansowane opcje rozliczania" i uzupełnienie pól z nadgodzinami / godzinami nocnymi spowoduje pobranie do rozliczenia sumy godzin pracy z grafiku i godzin uzupełnionych w zaawansowanych opcjach rozliczania. System nie będzie automatycznie obliczał nadgodzin.
Akceptacja wpisów grafikowych i rozbijanie wpisów w danym dniu #
Jeżeli pracownik zgłosi jakikolwiek wpis grafikowy (np. urlop wypoczynkowy lub chorobowe) w dniu, w którym:
- ma zaplanowany czas pracy – wpisy grafikowe rozbiją się, dopiero po zaakceptowaniu przez osobę decydującą (do tej pory wpisy rozbijały się niezwłocznie, po zgłoszeniu od pracownika); zostaje odrzucony plan na czas np. urlopu wypoczynkowego, widzimy nowy plan pracy oraz zgłoszoną nieobecność:
- ma zaakceptowany plan pracy – nie ma możliwości zgłoszenia wpisów grafikowych w zaakceptowanym planie pracy, w tej samej stawce (z wyjątkiem odbioru nadgodzin, wyjścia prywatnego, niepłatnej przerwy i przerwy na karmienie)
W przypadku zadaniowego czasu pracy (godziny pracy zamiast planu pracy) zasada działania jest taka sama.
Zachęcamy do zapoznania się z naszym plikiem xls, w którym wypisane są wszystkie możliwe przypadki rozbijania wpisów grafikowych:
Nowy kalendarz pracy na dziale / Kliencie #
Na profilu działu oraz Klienta, pojawiła się zakładka „Kalendarz pracy", w której znajduje się kalendarz pracy, umożliwiający m.in. dodawanie zapotrzebowania na pracowników oraz planowanie ich pracy. Jeżeli w systemie istniało kilka kalendarzy pod Klienta ( które w poprzedniej wersji systemu można było dodawać w Czas Pracy > Lista kalendarzy) to zostaną one scalone w jeden, wspólny kalendarz (nie dotyczy to kalendarzy pod projekty).
Więcej informacji o zmianach w kalendarzach pracy znajduje się tutaj.
Więcej informacji o zmianach na grafiku pracownika i na kalendarzu własnym znajduje się tutaj.
Nowe filtry nad kalendarzami i na listach #
Na wszystkich kalendarzach w systemie (kalendarzy pracy / kalendarz własny /grafiki pracowników) wprowadzone zostały nowe filtry, które umożliwiają filtrowanie wpisów grafikowych:
Filtry dostępne na kalendarzach:
Ikona | Nazwa filtra | Opis | Lokalizacja |
Zakres dat | Pozwala wybrać konkretny miesiąc / okres. Kliknięcie w ikonę rakiety pozwala na wybór szybkich skrótów (m.in. dzisiaj, jutro, bieżący tydzień/ miesiąc) | kalendarze pracy, kalendarz działu/Klienta, kalendarz własny, grafik pracownika, kalendarz zbiorczy | |
Klient / Dział | Pozwala filtrować jedynie wpisy powiązane z wybranymi Klientami i/lub działami | kalendarze pracy, kalendarz działu/Klienta, kalendarz zbiorczy | |
Kalendarz pracy | Pozwala filtrować kalendarze pracy | kalendarz zbiorczy | |
Pracownicy | Umożliwia pokazanie jedynie wybranych pracowników | kalendarze pracy, kalendarz działu/Klienta, kalendarz własny, kalendarz zbiorczy | |
Typy wpisów grafikowych | Pozwala filtrować typy wpisów – m.in. plan, godziny pracy, nieobecności | kalendarze pracy, kalendarz działu/Klienta, kalendarz własny, grafik pracownika, kalendarz zbiorczy | |
Zmiany | Pozwala filtrować wybrane zmiany – godziny pracy/planu (np. tylko 8:00 – 16:00) | kalendarze pracy, kalendarz działu/Klienta, kalendarz zbiorczy | |
Stanowiska | Pozwala filtrować kalendarza po wybranych stanowiskach | kalendarze pracy, kalendarz działu/Klienta, kalendarz zbiorczy | |
Typy umów | Pozwala filtrować pracowników posiadających aktywne umowy wybranego typu w okresie planowania | kalendarze pracy, kalendarz działu/Klienta, kalendarz zbiorczy |
Nowe filtry obecnie dostępne są na kalendarzach w systemie oraz na liście Zgłoszeń pracowników oraz Ewidencji czasu Pracy. Analogiczny wygląd filtrów planujemy wdrożyć z czasem na wszystkich listach w systemie. Zakres dostępnych filtrów będzie zależał od konkretnej listy i będzie analogiczny jak obecnie.
Widoki #
Widoki to zakładki nad listami w systemie, które posiadają zapisany układ kolumn oraz zastosowane wybrane filtry na liście. Są odpowiednikiem obecnym „zapisanych filtrów", jednak poza zapisanymi filtrami, w widokach zapisuje się również układ kolumn na liście.
Obecnie widoki dostępne są na liście zgłoszeń pracowników oraz liście z ewidencją czasu pracy. Z czasem, planujemy zastosowanie widoków na wszystkich listach w systemie.
Na niektórych listach w systemie, dostępne są domyślne widoki, które odpowiednio filtrują listę (np. widok „Rozpoczęte" na liście zgłoszeń pracowników, czy widok „Nieobecności" na liście Ewidencji czasu pracy), ale istnieje również możliwość dodawania własnych widoków (personalizowanych widoków z wybranymi kolumnami i zastosowanymi wybranymi filtrami) i zapisania widoku własną nazwą. Można to zrobić edytując widoczne kolumny (ikona zębatki) / stosując wybrane filtry (ikona plusa) na liście, a następnie klikając z ikonę „+ Widok”. Pozwala to tworzyć listy dopasowane do konkretnych potrzeb firmy.
Przykład zastosowania: Możemy stworzyć nowy widok zawierający jedynie nieobecności do akceptacji – Filtrujemy listę po filtrze „Typ”, wybieramy opcję „Nieobecności” i zapisujemy ją jako nowy widok, który możemy nazwać „Nieobecności do akceptacji”. Możemy również stworzyć widok „Do akceptacji przeze mnie”, filtrując listę po filtrze „Typ”, wybieramy opcję „Nieobecności” oraz po Akceptującym (wybieramy siebie).
Stworzone widoki możemy również udostępniać innym użytkownikom (opcja „Czy udostępniony", dostępna podczas dodawania/edycji widoku powinna być włączona). Możemy również wyświetlać widoki udostępnione przez innych użytkowników (po kliknięciu + Widok, należy wybrać „Dodaj udostępniony widok" i wybrać widok innego użytkownika, który chcemy wyświetlić na swojej liście).
Nowe akcje na listach w systemie #
Listy w systemie (obecnie dostępne na liście zgłoszeń pracowników oraz ewidencji czasu pracy) zyskały nowe akcje dostępne w nagłówkach kolumn, które widoczne są po najechaniu na nagłówek kolumny. Poniżej znajduje się opis akcji, odwołujący się do numerków akcji, widocznych na zdjęciu poniżej.
Ikona | Nazwa akcji | Opis |
/ | Blokada kolumny |
Pozwala zablokować wybrane kolumny, aby były one zawsze widoczne podczas scrollowania w horyzontalnego (prawo/lewo). Ikona odblokowanej kłódki (numer 1 na zdjęciu poniżej) informuje, że kolumna nie jest zablokowana. Ikona zablokowanej kłódki (numer 2 na zdjęciu poniżej) oznacza, że kolumna jest zablokowana i będzie zawsze widoczna na liście podczas scrollowania horyzontalnego. Tło kolumny zablokowanej zostało wyróżnione kolorem szarym. |
Sortowanie |
Pozwala sortować kolumnę po wynikach. Dwie puste strzałki (numer 3 na zdjęciu poniżej) oznaczają, że lista nie jest sortowana po kolumnie. Kliknięcie w wybraną strzałkę umożliwi sortowanie. Wypełniona kolorem strzałka na górze i pusta na dole (numer 4 na zdjęciu poniżej) oznacza, że lista sortowana jest od wartości najmniejszych do największych. Wypełniona kolorem strzałka na dole i pusta na górze (numer 5 na zdjęciu poniżej) oznacza, że lista sortowana jest od wartości największych do najmniejszych. Umożliwiamy sortowanie po więcej niż jednej kolumnie. Należy w odpowiedniej kolejności włączyć sortowanie na wybranych kolumnach. Po najechaniu kursorem na ikonę filtra pojawi się informacja dotycząca kolejności sortowania (numer 6 na zdjęciu poniżej). |
|
Filtrowanie | Pozwala filtrować listę po zawartości w wybranej kolumnie. Po kliknięciu ikony filtra (numer 7 na zdjęciu poniżej) nad tabelą, na wysokości filtrów pojawi się filtr dotyczący kolumny, który umożliwi filtrowanie kolumny. Jeżeli lista jest filtrowana po kolumnie, ikona filtra zmieni kolor (numer 8 na zdjęciu poniżej). |