Baza wiedzy systemu HRappka
  • Kategorie
    • Samouczek
    • Konfiguracja systemu
    • Praca w systemie
    • Klienci
    • Rekrutacja
    • Kadry i płace
      • Umowy
      • Ewidencja czasu pracy
      • Rozliczenia
    • Legalizacja
    • Deklaracje
  • Zaloguj się
  • Zgłoszenia
  • O systemie

Rekrutacja

  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • Integracja ze stroną www / Widget rekrutacji
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • W jaki sposób działa CV parser?
  • Konfiguracja zgód RODO w systemie
  • Jak współdzielić aplikację / profil kandydata Klientowi / hiring managerowi / osobie nie posiadającej dostępu do systemu
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Jak dodać rekrutację?
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego / rekrutacyjnego
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń / rekrutacji na portalach
  • Moduł Rekrutacji – konfiguracja
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • HRappka Sourcing Plugin – Wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
  • API rekrutacji
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?

Kadry i płace

  • Wysyłka PIT-4R do urzędu
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Jak wygenerować wniosek na NIP-7 z systemu?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
  • Czy na portalu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy?
  • Czy jest możliwość wysłania umowy do podpisu z systemu HRappka.pl?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Paski wynagrodzeń: Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Umowy
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Stanowisko
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak dodać pracownika?
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak wygenerować zaświadczenia A1/CPL do A1/karty EKUZ?
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Urlopy dla rodziców
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Polski Ład, zmiany w obliczaniu wynagrodzeń od 1 stycznia 2022 r
  • PITY w 2022 roku
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Jak to zmienić?
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 roku – zmiany w systemie
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Rozliczenie pracownika
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Jak wygenerować świadectwo pracy?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Masowe dodawanie zaliczek
Rozliczenia
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak uzupełnić na pracowniku dane do rozliczeń?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak ustawić niepełnosprawność na pracowniku?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Przedmioty i magazyny
  • Rozliczanie pracowników
  • Zajęcia komornicze
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
  • Zmiana składników wynagrodzenia po wygenerowaniu listy płac
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Rozliczenie pracownika
Umowy
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Czy jest możliwość wysłania umowy do podpisu z systemu HRappka.pl?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak wydrukować umowę pracownika?
  • Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Podpis elektroniczny umów

Legalizacja

  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • Jak ustawić powiadomienia o kończących się terminach ważności dokumentów legalizacyjnych / delegacyjnych?
  • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
  • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
  • OCR paszportów w systemie HRappka
  • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii – kiedy pojawi się informacja?
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
  • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022

Klienci

  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie HRappka?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Rozliczanie Klientów / Wystawianie faktury
  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Grupy cenowe

Konfiguracja systemu

  • Moduł pism – Działanie i konfiguracja
  • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak odblokować użytkownika?
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak ustawić powiadomienia o kończących się terminach ważności dokumentów legalizacyjnych / delegacyjnych?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak ustawić widoczność modułów?
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Portal pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości / emaili
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracje w systemie HRappka
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Bezpieczeństwo
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
Wydruki
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Wydruki / szablony dokumentów w systemie: Pytania i odpowiedzi

Ewidencja czasu pracy

  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak zobaczyć liczbę dni zaległego urlopu, z wcześniejszych lat?
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Czy status kalendarza da się usunąć po jego nadaniu?
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Rodzaje nieobecności na grafiku pracownika
  • Jak usunąć plan pracowników z kalendarza masowo?
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Urlopy dla rodziców
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Elektroniczne wnioski urlopowe

Samouczek

  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Dashboard deklaracji
  • Jak dodać rekrutację?
  • Jak zalogować do systemu HRappka.pl?
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak dodać notatki?
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Rozliczenie pracownika
  • Dopiero zaczynasz przygodę z HRappką? Sprawdź ten wpis!
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Elektroniczne wnioski urlopowe
Legalizacja
  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii – kiedy pojawi się informacja?
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
Pracownicy
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Jak dodać nowego pracownika do systemu?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak wydrukować umowę pracownika?
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak ustawić niepełnosprawność na pracowniku?
  • Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Stanowisko
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników?
  • Jak usunąć plan pracowników z kalendarza masowo?
  • Portal pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Tworzenie konta pracownika
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
Klienci
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Rozliczanie Klientów / Wystawianie faktury
  • Portal Kliencki / Rola Klient
Rozliczenia
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak uzupełnić na pracowniku dane do rozliczeń?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak automatycznie rozliczyć pracownika z ekwiwalentu?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Przedmioty i magazyny
  • Rozliczanie pracowników
  • Zajęcia komornicze
  • Jak zmienić datę na rachunku?
  • Zmiana składników wynagrodzenia po wygenerowaniu listy płac
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Rozliczenie pracownika
Praca w systemie
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Jak odblokować użytkownika?
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak wyfiltrować pracowników zarejestrowanych w ZUS?
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna HRappka]
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Przeglądarki wspierane przez system HRappka
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak dodać notatki?
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Moduł Zadań
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości / emaili
  • Export w systemie HRappka
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty [Tłumaczenie artybutu]
  • Zmiana hasła [Jak zmienić hasło do systemu?]
  • Dedykowany workflow
Konfiguracja
  • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak ustawić widoczność modułów?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
Rekrutacja
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Jak dodać rekrutację?
  • Jak działa powiązanie aplikacji do kandydatów?
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego / rekrutacyjnego
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń / rekrutacji na portalach
  • Rekrutacja nie jest widoczna na widgecie rekrutacyjnym
  • Moduł Rekrutacji – konfiguracja

Deklaracje

  • Dashboard deklaracji
  • PITY w 2022 roku
PPK
  • Jak włączyć PPK na firmie?
  • Jak ustawić PPK na pracowniku?
  • Jak dodać pracownikowi deklarację przystąpienie / rezygnacji z PPK
  • Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • Gdzie znajdę raport przystąpień i rezygnacji?
  • Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK?
  • Dlaczego PPK nie naliczyło się w rozliczeniu pracownika?
  • Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK?
  • Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
ZUS
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
US
  • Wysyłka PIT-4R do urzędu
  • Jak wygenerować wniosek na NIP-7 z systemu?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Zbiorczy raport do Urzędu Skarbowego PIT-11(Z) – podpis elektroniczny i wysyłka do urzędu
  • PITY w 2022 roku
  • Korekta PIT-11

Praca w systemie

  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak dodać nowego pracownika do systemu?
  • Jak wyfiltrować pracowników zarejestrowanych w ZUS?
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Jak włączyć moduł Pism?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna HRappka]
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Przeglądarki wspierane przez system HRappka
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjny do stanowiska (np. dla Opiekunki)?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Moduł Zadań
  • Aplikacja mobilna HRappka
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie
  • Zmiana hasła [Jak zmienić hasło do systemu?]
Import
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
Eksport
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
  • Integracja z PowerOffice
Wielofirmowość
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora

Mieszkania

  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?

Aktualizacje systemu

  • Nowości 20.07.2021
  • Nowości 12.07.2021
  • Nowości 6.07.2021
  • Nowości 1.07.2021
  • Nowości 27.07.2021
  • Nowości 29.07.2021
  • Nowości 3.08.2021
  • Nowości 11.08.2021
  • Nowości 16.08.2021
  • Nowości 23.08.2021
  • Nowości 30.08.2021
  • Nowości 01.09.2021
  • Nowości 07.09.2021
  • Nowości 13.09.2021
  • Nowości 16.09.2021
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 05.2021
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 27.09.2021
  • Nowości 30.09.2021
  • Nowości 07.10.2021
  • Nowości 03.2021
  • Nowości 14.10.2021
  • Nowości 18.10.2021
  • Nowości 21.10.2021
  • Nowości 28.10.2021
  • Nowy interfejs systemu HRappka
  • Nowości 15.11.2021
  • Nowości 22.11.2021
  • Nowości 25.11.2021
  • Nowości 29.11.2021
  • Nowości 06.12.2021
  • Nowości 09.12.2021
  • Nowości 15.12.2021
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 23.12.2022
  • Nowości 11.01.2022
  • Nowości 17.01.2022
  • Nowości 20.01.2022
  • Nowości 02.2021
  • Nowości 01.2021
  • Nowości 26.01.2022
  • Nowości 01.02.2022
  • Nowości 07.02.2022
  • Nowości 10-14.02.2022
  • Nowości 17.02.2022
  • Nowości 23.02.2022
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 10.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 08.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 06.2020
  • Nowości 05.2020
  • Nowości 28.02.2022 & 3.03.2022
  • Nowości 04.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 02.2020
  • Nowości 1.2020
  • Nowości 10.03.2022
  • Nowości 16.03.2022
  • Nowości 24.03.2022
  • Nowości 28.03.2022
  • Nowości 04.04.2022
  • Nowości 06.04.2022
  • Nowości 11.04.2022
  • Nowości 14.04.2022
  • Nowości 26.04.2022
  • Nowości 27.04.2022
  • Nowości 04.05.2022
  • Nowości 09.05.2022
  • Nowości 12.05.2022
  • Nowości 17.05.2022
  • Home
  • Baza wiedzy systemu HRappka
  • Samouczek
  • Konfiguracja
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego?

Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego?

Spis treści
    • Dodawanie użytkownika
    • Role użytkowników w systemie
    • Wybór języka interfejsu użytkownika
    • Działania użytkownika 
  • Zmiana danych użytkownika w systemie
  • Dodanie pracownika jako użytkownika systemu pozwala mu na dostęp do systemu HRappka. Dostęp ten który jest ograniczony przez role i uprawnienia jakie zostaną mu nadane.

    Dodawanie użytkownika #

    Aby dodać użytkownika należy przejść do Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy.

    UWAGA! Jeżeli nie możesz dodać nowego użytkownika, ponieważ przekroczy on limity ustalone w subskrypcji, skontaktuj się ze swoim opiekunem. Jego dane kontaktowe znajdziesz w Menu firmy (nazwa firmy w pracym gównym rogu) > Subskrypcja.

    Następnie klikamy w przycisk „Dodaj użytkownika”. Gdy pojawi się nowe okno, należy wybrać pracownika, któremu chcemy stworzyć konto w systemie. Jeżeli nowy użytkownik nie jest jeszcze dodany w systemie jako pracownik to należy kliknąć w „Dodaj pracownika” i wprowadzić jego dane.

    Role użytkowników w systemie #

    Rolę należy wybrać z rozwijanej listy. Mamy do wyboru następujący zakres uprawnień: 

    • administrator: otrzymuje pełny dostęp do systemu, oraz możliwość parametryzowania poziomu dostępów pozostałym użytkownikom,  
    • użytkownik: na dole okna możemy wybrać uprawnienia do poszczególnych modułów, a także zakres tych uprawnień w wybranych z nich. Na przykładzie Klientów – użytkownik może mieć dostęp do wszystkich Klientów z widokiem ich stawek, do wszystkich Klientów bez wglądu w stawki, do wybranych Klientów – tych, których będzie opiekunem, w opcji z lub bez stawek. 
    •  klient: poziom dostępu pozwalający Klientom agencji na wgląd w dane pracowników delegowanych do konkretnego Klienta, ich grafiki, możliwość planowania zapotrzebowania, akceptacji rozliczeń, dostęp do faktur wystawianych Klientowi przez Agencję, 
    • pracownik: poziom dostępu dla pracowników zatrudnianych przez agencję, który umożliwia im wgląd we własne dane osobowe z możliwością zgłoszenia ich zmiany, w grafik z możliwością zgłoszenia gotowości do pracy, własne umowy oraz wynagrodzenia a także do listy aktualnie prowadzonych przez agencję rekrutacji z możliwością aplikowania na wybrane stanowiska. 
    • partner handlowy: otrzymuje dostęp do bazy Klientów z możliwością dodawania nowych Klientów, 
    • partner rekrutacyjny: otrzymuje dostęp do listy rekrutacji prowadzonych przez agencję, które mają status otwarty z możliwością dodawania do nich nowych kandydatów.

    Wybór języka interfejsu użytkownika #

    Możemy określić, w jakiej wersji językowej użytkownik otrzyma dostęp do systemu. Do wyboru mamy cztery języki:

    •  polski, 
    • angielski, 
    • niemiecki,
    • rosyjski.  

    Uzupełnioną kartę użytkownika należy zapisać.

    Działania użytkownika  #

    Bezpośrednio po zapisaniu ustawień, nowy użytkownik otrzyma aktywacyjnego emaila, dzięki któremu będzie mógł ustanowić własne hasło do systemu. Użytkownik będzie logował się do systemu podając swojego maila oraz hasło, które ustawił w formularzu.

    Aby rozjaśnić Państwu kwestie związane z dodawaniem użytkownika, zachęcamy do obejrzenia filmu instruktażowego:

    Zmiana danych użytkownika w systemie #

    Jeżeli użytkownik zakończył pracę w Twojej firmie i chcesz zamienić jego konto na konto innego użytkownika to należy:

    • Wejść w Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy, kliknąć w użytkownika, którego chcemy zmienić, a następnie w polu „Rola” zmienić „Użytkownik” na „Pracownik”. Zachowa to historię aktywności w systemie pracownika, gdy był użytkownikiem, oraz jego rozliczenia, jeżeli był w systemie rozliczany.
    • Dodać nowe konto użytkownika nowemu pracownikowi, klikając w „Dodaj użytkownika”
    • Limit użytkowników pozostanie ten sam (były użytkownik, obecnie o roli pracownik nie będzie wliczany do limitu użytkowników), a nowy użytkownik będzie miał czyste konto użytkownika, nie powiązane z zapisami akcji w historii, które wykonywała poprzednia osoba.
    • Jeżeli nowy użytkownik będzie logował się do systemu tym samym mailem, należy usunąć ten adres email z profilu starego pracownika (Lista pracowników).

    Powiązane artykuły: #

    • Logowanie dwuetapowe do systemu
    • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi…
    • Portal pracowniczy - konfiguracja dostępu pracownika
    • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
    • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
    • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za…
    dodawanie użytkownika, zmiana uzytkownika
    Czy odpowiedź była pomocna?
    Udostępnij :
    • Facebook
    • LinkedIn
    Nie znalazłeś odpowiedzi?

    Jak możemy Ci pomóc?

    Updated on 7 marca 2022
    Co to są statusy i jak je skonfigurować?Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?

    Powered by BetterDocs

    Spis treści
      • Dodawanie użytkownika
      • Role użytkowników w systemie
      • Wybór języka interfejsu użytkownika
      • Działania użytkownika 
  • Zmiana danych użytkownika w systemie
  • Baza wiedzy

    Kategorie

    Samouczek

    Helpdesk

    Zaloguj się

    Dowiedz się więcej

    Wypróbuj demo
    Zamów prezentację
    Często zadawane pytania
    Blog 
    Sprawdź na Youtube
    Regulamin
    Polityka prywatności
    O nas
    Partnerzy

    Funkcjonalności

    System do rekrutacji (ATS)
    Onboarding pracownika
    Legalizacja cudzoziemców
    Elektroniczne wnioski urlopowe
    Rejestracja czasu pracy (RCP)
    Program kadrowo i płacowy
    Portal pracowniczy
    Program dla Agencji Pracy
    Delegowanie pracowników
    Wszystkie funkcje

    Operator serwisu

    Soulab Consulting

    ul. Narutowicza 24-26, 20-017 Lublin

    NIP: 712 262 92 40

     

     

    Copyright © 2020

     

    Kontakt

    +48 500 114 314

    kontakt@hrappka.pl

    formularz kontaktowy