Nowe reguły naliczeń kwoty wolnej od podatku #
W celu usprawnienia procesu rozliczania pracowników dodaliśmy dwie nowe reguły dotyczące podatku:
- gdy podatek nie jest naliczany bo jest ustawiona kwota wolna od podatku do 30 tys “Dochody wymienione w art. 32-35 i art. 41 ust. 1 updof, podlegające opodatkowaniu według skali podatkowej nie przekroczyły limitu 30000 PLN”
- gdy podatek nie jest naliczany gdy ustawiona kwota wolna od podatku do 30 tys a istnieje przekroczenie “Dochody wymienione w art. 32-35 i art. 41 ust. 1 updof, podlegające opodatkowaniu według skali podatkowej przekroczyły limit 30000 PLN”
Dodatkowo w Ustawienia > Moduły > Pracownicy w sekcji “Rachunki/ Listy płac/ Faktury” dodaliśmy nowe ustawienie „Uwzględnij wniosek o niepobieranie zaliczek na podatek dochodowy limit 30 000 zł.” Użytkownik będzie miał do wyboru dwie opcje:
- Uwzględnij dochody z bieżącej firmy (opcja domyślna)
- Uwzględnij dochody ze wszystkich firm – uwzględnia nam dochody ze wszystkich firm pracownika
Możliwość wyłączenia naliczania składki wypadkowej #
Przechodząc na wybraną umowę pracownika > Dane do rozliczeń > Parametry wynagrodzenia dodaliśmy nowy parametr „Wypadkowe”. Zawsze będzie on ustawiony na „Tak”.
Jeżeli jednak zatrudniony będzie podległ dobrowolnie ubezpieczeniu emerytalnemu i rentownemu to nie będzie mógł zostać objęty ubezpieczeniem wypadkowym. W takiej sytuacji należy zmienić ustawienie parametru na „Nie”.
Pozostałe zmiany #
- Dodaliśmy nowe komunikaty informujące użytkownika:
- W przypadku ponownej kalkulacji
- o braku wpisów grafikowych niezbędnych do podstawy chorobowego przeliczanej z bieżącego miesiąca
- W przypadku braku kontynuacji umowy z dodanymi nierozliczonymi przyszłymi przedmiotami
- o nierozliczonych przyszłych przedmiotach
- W przypadku ponownej kalkulacji
- Jeżeli w Ustawienia > Moduły > Pracownicy w sekcji Rachunki / Listy płac / Faktury będzie włączona opcja „Wymagany podpis rachunku” to po wygenerowaniu rachunku i podpisaniu go przez zleceniobiorcę system automatycznie zmieni status umowy na pierwszy status systemowy „Podpisany”.
- Na raportach niestandardowych wprowadziliśmy następujące usprawnienia:
- umożliwiliśmy filtrowanie wpisów grafikowych po polu „anulowane”
- utworzyliśmy modyfikator, który umożliwia usuwanie nieznaczących zer
- dodaliśmy nowe zasoby: stawki umów, projekty