Konfiguracja generowania tytułu rekrutacji #
Umożliwiliśmy konfigurację tytułów rekrutacji, które będą generowane automatycznie podczas dodawania rekrutacji. W konfiguracji tytułu można dodać znaczniki dot. projektu, czy stanowiska oraz własny tekst. W momencie uzupełnienia na Rekrutacji pól “Dział/Klient”, “Projekt” i “Stanowisko” tytuł rekrutacji utworzy się zgodnie z ustawieniami na firmie. Konfiguracja działa też przy automatycznym tworzeniu rekrutacji (z poziomu projektu lub kolumny “Akcje” z liście stanowisk Klienta).
Konfiguracja możliwa jest w Ustawieniach > Moduły > Rekrutacje > Pozostałe:
Dostępne dane i znaczniki:
Dane | Znacznik |
Nazwa projektu | {%Projekt – Nazwa%} |
Miejsce wykonywania pracy na projekcie | {%Projekt – Miejsce wykonywania pracy%} |
Numer projektu | {%Projekt – Numer%} |
Data od projektu | {%Projekt – Data od%} |
Data do projektu | {%Projekt – Data do%} |
Nazwa stanowiska z rekrutacji | {% Stanowisko – Nazwa %} |
Przy wyborze stanowiska i dat możemy użyć modyfikatorów dla znaczników (podobnie jak na wydrukach), korzystając z ikony zębatki, która pojawia się po najechaniu na znacznik:
- Dla Stanowiska dostępny jest modyfikator języka, który pobierze tłumaczenie stanowiska, jeżeli jest na nim dodane
- Dla Dat jest modyfikator czasowy, działający analogicznie jak na wydrukach
Czytelniejsze wykazywanie zaliczek na listach płac #
Wprowadziliśmy zmiany w listach płac, aby po scaleniu podstawowej i zaliczkowej listy płac informacje wyświetlane o zaliczkach były bardziej jasne i czytelne:
- Na wydruku listy płac XLS:
- Dodaliśmy nową kolumnę “Wypłacone zaliczki brutto”, która domyślnie jest widoczna.
- W przypadku pobierania zaliczkowej listy płac, w nowej kolumnie pokazana zostanie wartość brutto zaliczki, zamiast w kolumnie “Wynagrodzenie brutto ze stawek”, jak dotychczas.
- W przypadku pobrania listy płac scalonej (podstawowa + zaliczkowa) podstawowe wynagrodzenie zostanie wykazane w kolumnie “Wynagrodzenie brutto ze stawek” a zaliczka w kolumnie “Wypłacone zaliczki brutto”
- Nazwa kolumny “Suma brutto uwzględnionych zaliczek na poczet wynagrodzenia” została zmieniona na “Potrącone zaliczki brutto“
- Na liście płac A4:
- Analogicznie jak na pełnej liście płac, kwoty zaliczek wykazane są jako “Wypłacone zaliczki brutto”
- Nazwa kolumny “Potrącone zaliczki“ została zmieniona na “Potrącone zaliczki brutto”
Forma płatności na listach płac #
Na listach płac została dodana kolumna “Forma płatności”. Jest ona domyślnie ukryta. Jej widoczność możemy skonfigurować w Ustawieniach > Dane firmy > Ustawienia finansowe, w sekcji “Wydruk list płac” w polu „Ukryj wybrane pola”.
Rozliczenia: Ponowna rekalkulacja wynagrodzeń w sytuacji gdy dodanie/edycja umowy ma wpływ na wygenerowane rozliczenie #
Dodaliśmy komunikat informujący o konieczności ponownego przeliczenia rozliczenia zapisanego na pierwszym kroku, w sytuacji gdy dodajemy nową umowę bądź edytujemy istniejącą i ma ona wpływ na wygenerowane rozliczenie.
Przykład: Pracownik posiada umowę do końca lipca 2024 r., i wygenerujemy rozliczenie za lipiec z terminem płatności na sierpień, które zostało zapisane na pierwszym kroku. Następnie dodajemy kolejną umowę, która ma wpływ na wygenerowane rozliczenie. Po przejściu do generowania Listy Płac na rozliczeniu, pojawi się komunikat o konieczności przeliczenia wynagrodzenia:
Po naciśnięciu przycisku “przelicz” wygenerowane rozliczenie przeliczy się jeszcze raz z uwzględnieniem zmian mających wpływ na wygenerowane wcześniej rozliczenie.
Wykorzystanie urlopu wypoczynkowego ponad limit u poprzedniego pracodawcy a przyznanie urlopu wypoczynkowego #
Zmieniliśmy sposób przydzielania urlopu wypoczynkowego, w sytuacji gdy np. pracownik posiada w doświadczeniu zawodowym wykorzystanie urlopu wypoczynkowego ponad limit (u poprzedniego pracodawcy), ma przerwę w zatrudnieniu, a następnie zatrudnia się u nas. W takim przypadku, pracownikowi przysługuje urlop proporcjonalny do końca roku, maksymalnie 20/26 dni. Oznacza to, że jeżeli pracownik nie przekroczył rocznego limitu to system nie utworzy korekty pomniejszającej wymiar.
Do tej pory gdy np. pracownik w firmie A był zatrudniony do 31.01.2024 i wykorzystał 5 dni (wymiar 20) a powinien 2 dni, to bez względu na to po jakiej przerwie zatrudnił się u nas, system dokonywał korekty o wykorzystanie ponad limit u poprzedniego pracodawcy. Zgodnie ze stanowiskiem PIP, w takiej sytuacji nie powinno się pomniejszać urlopu o wykorzystanie ponad limit u poprzedniego pracodawcy. W przypadku zmiany pracodawcy w ciągu roku kalendarzowego, każdy z pracodawców powinien odrębnie ustalić obowiązujący pracownika wymiaru urlopu wypoczynkowego.Jeżeli pracownik podejmuje zatrudnienie u danego pracodawcy w trakcie roku kalendarzowego, do końca roku przysługuje mu urlop w wymiarze proporcjonalnym do przepracowanego u tego pracodawcy okresu (art. 1551 § 1 pkt 2 lit. a i § 21 K.p.).
Rozszerzenie uprawnień użytkowników do umów #
Przebudowaliśmy uprawnienia użytkowników do umów, aby sprawniej móc konfigurować uprawnienie do widoczności stawek na umowie na grafiku pracownika. Przebudowa nie wprowadza zmian w obecnych uprawnieniach użytkowników, ale umożliwia ich rozszerzenie:
- Uprawnienie do umów „lista na pracowniku (zgodnie z dostępem do pracowników)” zmieniło się na „zgodnie z dostępem do pracowników” i zawiera pole „Zakres”:
- Domyślnie, dla użytkowników, którzy mieli to uprawnienie, wybrane będą opcje „Listowanie umów” oraz „Autocompleter umów”
- Jeśli chcemy nadać użytkownikowi dostęp do dodawania pracownikom wpisów grafikowych, ale nie chce żeby widział umowy na listach (czy mogli w nie wejść) wystarczy ustawić tutaj jedynie opcję “Autocompleter umów”. Warto pamiętać, że aby użytkownik mógł wykonywać akcje związane z wpisami grafikowymi pracowników, musi posiadać minimalne uprawnienia do umów (tzn. conajmniej „Autocompleter umów”)
- Obie dodatkowe opcje (Listowanie umów” oraz „Autocompleter umów”) w polu Zakres zostały dodane również do pozostałych uprawnień do umów, poza opcją braku dostępu do umów
Pozostałe #
- Dodaliśmy kolumnę ID prezentującą ID danego przedmiotu na liście:
- przedmiotów (głównej i na pracowniku)
- definicji przedmiotów i zaliczek
- zaliczek (rozliczenia – zaliczki)
- Jeżeli na umowie pracownik ma wybrany równoważny system czasu pracy, a w wybranym miesiącu pracownik nie posiada wpisów planu, to podczas dodawania wpisu godzin pracy pokazany zostanie komunikat informujący o tym, że do poprawnego naliczenia wynagrodzenia w trybie równoważnym, konieczne jest dodanie planu pracy. Związane jest to z usprawnieniami w zakresie równoważnego systemu czasu pracy, o których pisaliśmy w newsletterze w dniu 30.06.2024.