Zmiany w module Przedmioty #
Aby usprawnić proces dodawania i wyszukiwania przedmiotów lub zaliczek, przebudowaliśmy moduł przedmiotów. Pełny opis zmian dostępny jest w dedykowanym artykule. Kluczowe zmiany obejmują:
- Zaliczki na profilach pracowników zostały wydzielone z listy przedmiotów i przeniesione na osobną listę. Znajdują się na profilu pracownika, w zakładce Więcej > Zaliczki.
- Przebudowaliśmy listy przedmiotów i zaliczek na nową technologię.
- Rozdzieliliśmy formularz dodawania przedmiotu od dodawania zaliczki, co usprawni proces ich dodawania / edycji.
- Uprościliśmy proces masowego dodawania zaliczek, który teraz dostępny jest z nowej listy pracowników.
- Lista przedmiotów (w zakładce ERP) zmieniła nazwę na „Definicje przedmiotów i zaliczek”. Z poziomu tej listy dostępne są przyciski do dodawania definicji przedmiotu oraz definicji zaliczki.
Zmiany w zasadach pilnowania limitów urlopów wypoczynkowych na umowie o pracę tymczasową w przypadku pracowników z niepełnym etatem lub pracujących w równoważnym systemie czasu pracy #
System do tej pory pilnował limitu wykorzystania urlopu wypoczynkowego w godzinach co mogło spowodować niewłaściwe limitowanie wykorzystanego urlopu w przypadku pracowników z niepełnym etatem lub pracujących w równoważnym systemie czasu pracy.
Przykład:
Pracownik tymczasowy jest zaplanowany na 12 godzin pracy, jednak zgłosił w tym dniu urlop pokrywający cały plan.
Do tej pory system w takiej sytuacji zdejmował z puli urlopowej 12 godzin, a nie 1 dzień. Mogło to skutkować sytuacją, w której pracownikowi zostało do wykorzystania kilka dni urlopowych, ale nie mógł on wykorzystać dostępnego urlopu, ponieważ limit godzinowy urlopu został wyczerpany.
Po planowanych zmianach, dla w/w sytuacji, w szczegółach nieobecności system wyświetli wykorzystanie tylko 1 dnia niezależnie od liczby godzin na wpisie w grafiku. Dzięki temu limit będzie zawsze właściwie pilnowany.
Co więcej, pracownik tymczasowy, nie zobaczy już na portalu pracowniczym liczby dostępnych godzin urlopowych a jedynie liczbę dostępnych dni urlopu.
Agregacja danych w systemie #
Historia stawek #
W historii stawek na wybranym stanowisku dodaliśmy agregację historii zmian. O tym, które pola zostaną uzupełnione decydować będzie działanie podjęte na stawce:
- Jeżeli dodana zostanie nowa stawka pole „Przed zmianą” pozostanie puste a „Po zmianie” uzupełnione danymi dotyczącymi nowej stawki
- Jeżeli stawka zostanie edytowana to pole „Przed zmianą” pokaże informacje dotyczące stawki przed zmianą, a „Po zmianie” będzie zawierało informacje po wprowadzonych modyfikacjach.
- W przypadku usunięcia stawki pole „Przed zmianą” będzie zawierało informacje, a „Po zmianie” pozostanie puste.
Zmiana ta ma na celu uproszczenie widoku przedstawiającego zmiany na wybranej stawce.
Pozycje na fakturze #
W Ustawienia > Moduły > CRM do ustawienia “Sposób agregacji pozycji na fakturze z rozliczenia Klienta” dodano nową opcję: “Po stanowisku, nazwie stawki i kwocie stawki”.
Dodatkowe informacje o nadgodzinach #
W celu poprawy przejrzystości naliczania nadgodzin średniotygodniowych dodaliśmy w szczegółach wynagrodzenia pracownika w zakładce „Składniki i kalkulacja” dodatkowe informacje dotyczące nadgodzin. W sekcji „Godziny (koniec okresu rozliczeniowego)” umieściliśmy informację na temat nadgodzin dobowych i nadgodzin średniotygodniowych.
Zmiana ta dotyczy okresów rozliczeniowych dłuższych niż miesiąc, a sama informacja zostanie wyświetlona w ostatnim miesiącu z okresu rozliczeniowego.
Pozostałe zmiany #
- Podczas dodawania zależności stawek zwiększyliśmy dokładność w polu „Wartość” do 5 miejsc po przecinku
- Na nowej liście pracowników dodane zostały 4 nowe kolumny: „Aktywne umowy”, „Niepotrącone zaliczki”, „Długość zatrudnienia z działem/Klientem APT” i „Długość zatrudnienia z działem/Klientem”. Dodatkowo umożliwiliśmy zawężanie informacji poprzez 3 dodatkowe filtry: „Aktywne umowy w datach”, „Niepotrącone zaliczki” i „Waluta rachunku bankowego”
- Od teraz importując dane dotyczące zezwoleń będzie można wskazać typ badania lekarskiego. Aby to zrobić należy w kolumnie „Typ badania lekarskiego” wskazać czy jest to badanie wstępne, okresowe czy kontrolne