- Nowości w systemie 28.01.2021
- Procesy: zmiany widokowe
- Nowa opcja w uprawnieniu do rozliczeń pracowników
- Widoczność zadań grupy dla użytkownika
- Usprawnienie raportu zakwaterowań pracowników
- Urlop na żądanie na raporcie urlopów i ekwiwalentów
- Usprawnienie importu pracowników
- Filtrowanie po atrybucie typu Data na listach
- Raport potrąceń i zwrotów: nowe kolumny
- Kolejność wyświetlania różnych typów stawek na rozliczeniu
- Urlop wychowawczy na raporcie RCA i RSA
- Raport potrącenia i zwrotów pracowników: nowa kolumna
- Wiadomości o decyzji opiekuna dotyczącej zgłoszenia
- Lista przedmiotów: zmiany widokowe i filtry
- Rozliczenia: nowy komunikat
- Nowa opcja na Ustawieniach PPK
- Nowy panel: otwarte zgłoszenia pracowników
- Rozszerzenie powiadomienia
- Nowy filtr w kolumnie Data zapłaty
- Kalkulator wynagrodzenia: usprawnienia
- Uzupełnienie grafika normą
- Pobieranie umów na dashboardzie planowania obsadzenia projektów
- Gratyfikant – dane kadrowe pracowników: nowy filtr
- Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
- Ankiety – nowe przyciski
- Kalendarz pracy – zmiany widokowe
- Zgłoszenia wpisów grafikowych przez pracowników: informacja o osobach akceptujących
- Informacja o otwartych zgłoszeniach pracowników
- Lista zadań: zmiany filtrów
- PIT-4 i PIT-8 na dashboardzie deklaracji
- Dodanie kodu klienta do serii (numeracji) dla Listy płac
- Sekcja RSA w raporcie DRA
- Zmiany w konfiguracji PPK
- Integracja z Facebook Jobs
- Masowa edycja opiekunów – dodawanie lub aktualizacja
- Zaciąganie plików z atrybutów na zezwolenie
- Rozliczania niedoczasu w kolejnym miesiącu
- Import wpisów do RCP
28.01.2021
Zapraszamy do korzystania z Bazy wiedzy systemu HRappka.pl. Obecnie zawiera ona około 250 artykułów. W Bazie wiedzy można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące funkcjonalności systemu.
Bazę wiedzy można otworzyć i przeszukać z poziomu systemu, klikając w ikonę z pytajnikiem znajdującą się w prawym dolnym rogu lub na stronie hrappka.pl/pomoc.
Dla sprawniejszego wyszukiwania informacji, Baza wiedzy jest podzielona na kategorie. Podstawowe zagadnienia dot. korzystania z systemu znajdują się w kategorii Samouczek. Instrukcje dotyczące poszczególnych modułów znajdują się kategoriach: Klienci, Rekrutacja, Pracownicy, Deklaracje, Legalizacja. W Bazie wiedzy znajdziecie Państwo również odpowiedzi na pytania dotyczące Konfiguracji systemu.
Nowości w systemie 28.01.2021 #
Procesy: zmiany widokowe #
Poprawiliśmy widok procesów prezentowanych na profilach. Przykładowo, na module Pism nowy widok wygląda następująco:
Co więcej, zachodzące na Pismach zmiany są zapisywane w historii (ikona z zegarkiem).
Nowa opcja w uprawnieniu do rozliczeń pracowników #
Dla roli użytkownik dodaliśmy nową opcję w uprawnieniu do rozliczeń pracowników “Tylko podgląd na pracowniku”. Pozwala ona na podgląd zakładki “Wynagrodzenie/Wypłaty” na profilach pracowników, bez dostępu do modułu rozliczeń pracowników.
Widoczność zadań grupy dla użytkownika #
Umożliwiliśmy wyświetlanie zadań dodanych na innych spółkach. Na liście zadań użytkownik widzi zadania ze wszystkich firm, do których ma dostęp. Zadania z innych firm, niż ta, na którą użytkownik jest zalogowany, wyświetlają się w kolorze szarym.
25.01.2021
Usprawnienie raportu zakwaterowań pracowników #
W Start > Analizy > Raport „Zakwaterowanie pracowników w mieszkaniach z podziałem na dni” dodaliśmy opcję konfiguracji kolumn z możliwością użycia atrybutów z mieszkań i pracowników. Dodatkowo, w przypadku braku kodu klienta w kolumnie “Kod Klienta” system pokaże kod Klienta z ostatniej umowy pracownika.
Urlop na żądanie na raporcie urlopów i ekwiwalentów #
Na raporcie urlopów i ekwiwalentów dodaliśmy nową kolumnę “Urlop wypoczynkowy na żądanie”. W tej kolumnie będzie wyświetlana informacja o wykorzystanym urlopie na żądanie. Raport jest dostępny w Start > Analizy.
Usprawnienie importu pracowników #
Jeżeli w imporcie pracowników jest uzupełnione pole „Schemat składek” to na zaimportowanym pracowniku w sekcji “Dane do rozliczeń” będą ustawione odpowiednie wartości w zależności od wyboru schematu.
Dostępne schematy składek:
Filtrowanie po atrybucie typu Data na listach #
Na listach w systemie dodaliśmy możliwość filtrowania po atrybucie typu Data.
Raport potrąceń i zwrotów: nowe kolumny #
W Raporcie potrąceń i zwrotów pracowników dodaliśmy nowe kolumny:
- dotyczące bieżących umów (b. u.): B.u. Typ, B.u. Status, B.u. Start, B.u. Koniec, B.u. Klient, B.u. Kod Klienta, B.u. Projekt, B.u. Stanowisko, B.u. Kod zawodu, B.u. Stawki, B.u. Miejsce wykonywania pracy, B.u. Opiekun klienta, B.u. Pierwotna;
- dotyczące najświeższych umów (n. u.): N.u. Typ., N.u. Status, N.u. Start, N.u. Koniec. N.u. Kod Klienta, N.u. Projekt, N.u. Stanowisko, N.u. Kod zawodu, N.u. Stawki, N.u. Miejsce wykonywania pracy, N.u. Opiekun Klienta, N.u. Pierwotna, N.u. Firma.
21.01.2021
Kolejność wyświetlania różnych typów stawek na rozliczeniu #
W Rozliczeniu Klienta, kiedy pracownik ma dwie stawki godzinowe, np. nocna i dzienna, system będzie prezentował w kolumnie ten sam rodzaj stawki. Pozwoli to sprawnie podsumować godziny według rodzaju stawki.
Urlop wychowawczy na raporcie RCA i RSA #
Dane pracownika, który ma urlop wychowawczy są teraz wyświetlane w raporcie RCA w dwóch miejscach z dwoma różnymi kodami:
- z kodem tytułu ubezpieczenia 01 10 00,
- z kodem tytułu ubezpieczenia 12 11 00.
Natomiast w raporcie RSA:
- kod tytułu ubezpieczenia 01 10 00,
- kod świadczenia/przerwy to 121.
Raport potrącenia i zwrotów pracowników: nowa kolumna #
Na raporcie “Potrącenia i zwroty pracowników” dodaliśmy kolumnę “Status pracownika”, według której można sortować i filtrować dane w raporcie. Raport jest dostępny w Start > Analizy.
Wiadomości o decyzji opiekuna dotyczącej zgłoszenia #
Zmieniliśmy tytuł i treść maili, informujących o decyzji opiekuna dotyczącej zgłoszenia pracownika.
Lista przedmiotów: zmiany widokowe i filtry #
Wprowadziliśmy zmiany widokowe na Liście przedmiotów, dostępnej w sekcji „Start”. Dane na liście można filtrować za pomocą filtru „archiwalne”, do którego dodaliśmy opcję „wszystkie”.
Rozliczenia: nowy komunikat #
Po zapłaceniu zobowiązań system pokaże stosowny komunikat o pomyślnej realizacji operacji.
18.01.2021
Nowa opcja na Ustawieniach PPK #
W Ustawienia > Finansowe > PPK dodaliśmy nową opcję “Wypłacaj składkę PPK razem z wypłatą pracownika”. Włączenie tej opcji spowoduje uwzględnienie w podstawie opodatkowania składki PPK pracodawcy bezpośrednio w miesiącu jej naliczenia.
Składka PPK będzie oznaczona jako zapłacona w tej samej dacie co wynagrodzenie pracownika. Bieżące wynagrodzenie pracownika będzie uwzględniać podwyższoną podstawę opodatkowania.
Nowy panel: otwarte zgłoszenia pracowników #
W Start > Główna dodaliśmy nowy panel dotyczący otwartych zgłoszeń pracownika. Poprzez ten panel można szybko przelogować się na inną spółkę, kiedy jest potrzeba, aby zaakceptować/odrzucić zgłoszenie istniejące na innej firmie.
W przypadku wpisów grafikowych istnieje możliwość masowej akceptacji lub odrzucania zgłoszeń.
Rozszerzenie powiadomienia #
Rozszerzyliśmy zakres raportu o usunięciu danych przez użytkownika o informacje dotyczące kandydatów, zezwoleń, przedmiotów i projektów.
Nowy filtr w kolumnie Data zapłaty #
Na liście płac w kolumnie Data zapłaty dodaliśmy możliwość filtrowania i sortowania.
14.01.2021
Kalkulator wynagrodzenia: usprawnienia #
Gdy na Kalkulatorze wynagrodzeń wybierzemy walutę inną niż polskie złotówki, system zaprezentuje kurs, po którym wybrana waluta będzie przeliczona.
Od teraz kalkulator wynagrodzeń uwzględnia także koszty pracodawcy związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi i prezentuje je w sekcji „Suma kosztów pracodawcy”.
Uzupełnienie grafika normą #
Na pierwszym kroku rozliczeń usprawniliśmy opcję “Uzupełnij grafik normą”. Po wybraniu tej opcji grafik zostanie uzupełniony zgodnie z normą.
System pokaże informację o utworzonych wpisach. W przypadku gdy na grafiku już istnieją wpisy, to system wyświetli informację o tym, że grafik nie został uzupełniony.
Pobieranie umów na dashboardzie planowania obsadzenia projektów #
Po aktualizacji na dashboardzie planowania obsadzenia projektów, przy określaniu zapotrzebowania na podstawie umów, użytkownik zobaczy również pracowników z innych spółek, pod warunkiem że będzie miał do nich dostęp.
Gratyfikant – dane kadrowe pracowników: nowy filtr #
W Start > Analizy w raporcie “Gratyfikant – dane kadrowe pracowników” dodaliśmy nowy filtr “Data rozpoczęcia pracy”.
13.01.2021
Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS #
Od 01.01.2021 zgłaszanie umów o dzieło do ZUS jest obowiązkowe. W odpowiedzi na to, umożliwiliśmy w systemie HRappka.pl zgłaszanie umów o dzieło do ZUS.
Po wystawieniu umowy o dzieło po prawej stronie w sekcji “Deklaracje ZUS” znajduje się przycisk “+Wystaw ZUS RUD”. Po kliknięciu przycisku pojawi się formularz ZUS RUD.
Kiedy dane w formularzu zostaną zapisane (przycisk “Zapisz” znajduje się na dole formularza), to na umowie, która była zgłaszana w sekcji “Deklaracje ZUS” pojawi się informacja o zgłoszeniu. Formularz można pobrać w formacie .xml poprzez kliknięcie przycisku “Pobierz”.
Deklaracje ZUS RUD do zarejestrowania są widoczne na dashboardzie deklaracji w sekcji “Deklaracje pracownicze”.
Ankiety – nowe przyciski #
Aby proces tworzenia ankiet przebiegał w prosty sposób, dodaliśmy dwa nowe przyciski – “Anuluj”, który pozwala zrezygnować ze zmian wprowadzanych w polu ankiety oraz “Akceptuj”.
Dodatkowo, ułatwiliśmy przeniesienie pól do sekcji na ankiecie.
Kalendarz pracy – zmiany widokowe #
Zgłoszenia wpisów grafikowych przez pracowników: informacja o osobach akceptujących #
Podczas tworzenia wpisu grafikowego przez pracownika (na portalu pracowniczym) pojawi się komunikat informujący o tym, do kogo zgłoszenie będzie przekazane do akceptacji.
Informacja o otwartych zgłoszeniach pracowników #
W przypadku, gdy na kalendarzu pracownika istnieją zgłoszenia kalendarzowe do zatwierdzenia to na zakładce Grafik pojawi się wykrzyknik. Po najechaniu na niego, pokaże się liczba oczekujących zgłoszeń. Dodatkowo poprawiliśmy czytelność informacji kalendarzowych, które pojawiają się po najechaniu na wybrane dni.
Lista zadań: zmiany filtrów #
W Start > Zadania wprowadziliśmy zmiany dotyczące filtrów.
- Filtr “Własne” obejmuje zadania własne i grup, do których należy zalogowany użytkownik.
- Dodaliśmy nowy filtr “Indywidualne” umożliwia wyświetlenie zadań przydzielonych jedynie do operatora.
PIT-4 i PIT-8 na dashboardzie deklaracji #
Na dashboardzie deklaracji rozdzieliliśmy deklaracje o typie PIT-4 i PIT-8.
Dodanie kodu klienta do serii (numeracji) dla Listy płac #
Umożliwiliśmy dodanie kodu Klienta do serii (numeracji) dla listy płac o typie o pracę i cywilnoprawne. Aby dodać kod Klienta należy w oknie “Edytuj serie” zaznaczyć checkboxem “Pokaż kod Klienta”.
Sekcja RSA w raporcie DRA #
Dodaliśmy sekcję RSA w raporcie DRA w przypadku firm poniżej 20 zatrudnionych. Aby wygenerować raport należy wejść w Ustawienia > Moduły > Pracownicy i w sekcji „Ekwiwalent urlopowy/Chorobowe/Zasiłki” odznaczyć opcję “Powyżej 20 zatrudnionych”.
Co więcej, podczas tworzenia grafiku pracownika należy uzupełnić godziny pracy oraz nieobecności typu chorobowe płatne i zasiłek ZUS.
Po rozliczeniu i opłaceniu rozliczenia w deklaracji RSA w miesiącu, w którym dokonano płatności. W sekcji RSA zostaną uwzględnieni pracownicy rozliczeni, którym firma nie wypłaca zasiłków.
Aby otworzyć sekcję RSA należy wejść w Deklaracje > ZUS > Dodaj deklaracje firmy > Deklaracja DRA oraz wybrać miesiąc, w którym dokonano rozliczenie.
Dla firm nie wypłacających bezpośrednio zasiłków ZUS w deklaracji DRA w sekcji RSA będą się wykazywać wprowadzone zwolnienia z kwotą zerową.
8.01.2021
Zmiany w konfiguracji PPK #
Wprowadziliśmy zmiany w konfiguracji PPK na pracowniku. Od teraz zarówno deklaracje PPK, jak i stawki dodatkowe można konfigurować na profilu pracownika w Więcej > Pracownicze Plany Kapitałowe. Stawki dodatkowe można od dziś zdefiniować na deklaracji przystąpienia pracownika do PPK, po kliknięciu checkboxa „Skonfiguruj stawki dodatkowe”.
Co więcej, podczas rozliczania pracownika z dodatkową stawką PPK, na pierwszym kroku rozliczeń, pod danymi pracownika, zostanie pokazana informacja o stawce (wartość stawki oraz data obowiązywania od).
Integracja z Facebook Jobs #
Dodaliśmy integrację z Facebook Jobs. W zakładce Multiposting na konkretnej rekrutacji, dostępna jest opcja Facebook Jobs. Kliknięcie przycisku Publikuj i uzupełnienie danych spowoduje publikację oferty pracy w usłudze Facebook Jobs. Oferty zostaną opublikowane na portalu w ciągu godziny.
Masowa edycja opiekunów – dodawanie lub aktualizacja #
Podczas masowej edycji opiekunów Klientów w poziomu listy (Przycisk Więcej opcji > Dodaj > Opiekuna) umożliwiliśmy wybór czy wybrani opiekunowie mają zostać dodani do obecnie istniejących (opcja Dodaj) lub nadpisać obecnie istniejących (opcja Aktualizuj).
Zaciąganie plików z atrybutów na zezwolenie #
Podczas dodawania załączników przy generowania zezwoleń oraz oświadczeń na pracę, umożliwiliśmy zaciąganie plików, które zostały dodane jako wartość atrybutu na formularzu pracownika.
Rozliczania niedoczasu w kolejnym miesiącu #
Niedoczasy powstałe w wybranym miesiącu, które nie zostały rozliczone, zostaną teraz przeniesione na kolejne miesiące do końca okresu rozliczeniowego.
Import wpisów do RCP #
Umożliwiliśmy rejestrowanie czasu pracy poprzez import wpisów do Rejestru Czasu Pracy w Ustawieniach > Import > Kategoria “Rejestr czasu pracy”.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.