Baza wiedzy HRappka
  • Główna
  • Zgłoszenia
  • Zaloguj się
  • O systemie

Samouczek

Podstawowa konfiguracja systemu
  • Dopiero zaczynasz przygodę z HRappką? Sprawdź ten wpis!
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Rozliczenie pracownika
  • Moduł Zadań
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Bezpieczeństwo
  • Czyszczenie pamięci podręcznej/cache
  • Wspierane przeglądarki
FAQ samouczek
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie

Użytkownicy

Użytkownicy
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?

Nowości

  • Nowości 23.03.2023
  • Nowości 20.02.2023
  • Nowości 13.02.2023
  • Nowości 31.01.2023
  • Nowości 25.01.2023
  • Nowości 12.01.2023
  • Nowości 04.01.2023
  • Nowości 02.01.2023
  • Nowości 23.12.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 19.12.2022
  • Nowości 11.10.2022
  • Nowości 05.07.2022
  • Nowości 12.07.2022
  • Nowości 14.07.2022
  • Nowości 18.07.2022
  • Nowości 25.07.2022
  • Nowości 08.08.2022
  • Nowości 17.08.2022
  • Nowości 18.08.2022
  • Nowości 24.08.2022
  • Nowości 30.08.2022
  • Nowości 21.09.2022
  • Nowości 29.09.2022
  • Nowości 05.10.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 08.11.2022
  • Nowości 15.11.2022
  • Nowości 28.11.2022
  • Nowości 27.04.2022
  • Nowości 04.05.2022
  • Nowości 09.05.2022
  • Nowości 12.05.2022
  • Nowości 17.05.2022
  • Nowości 23.05.2022
  • Nowości 31.05.2022
  • Nowości 20.06.2022
  • Nowości 27.06.2022
  • Nowości 10.03.2022
  • Nowości 16.03.2022
  • Nowości 24.03.2022
  • Nowości 04.04.2022
  • Nowości 06.04.2022
  • Nowości 11.04.2022
  • Nowości 14.04.2022
  • Nowości 26.01.2022
  • Nowości 01.02.2022
  • Nowości 07.02.2022
  • Nowości 17.02.2022
  • Nowości 28.02.2022 & 3.03.2022
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 08.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 06.2020
  • Nowości 05.2020
  • Nowości 04.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 02.2020
  • Nowości 1.2020
  • Nowości 14.10.2021
  • Nowości 21.10.2021
  • Nowości 15.11.2021
  • Nowości 25.11.2021
  • Nowości 29.11.2021
  • Nowości 09.12.2021
  • Nowości 11.01.2022
  • Nowości 17.01.2022
  • Nowości 20.01.2022
  • Nowości 02.2021
  • Nowości 20.07.2021
  • Nowości 12.07.2021
  • Nowości 1.07.2021
  • Nowości 27.07.2021
  • Nowości 3.08.2021
  • Nowości 11.08.2021
  • Nowości 16.08.2021
  • Nowości 23.08.2021
  • Nowości 30.08.2021
  • Nowości 07.09.2021
  • Nowości 16.09.2021
  • Nowości 05.2021
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 27.09.2021
  • Nowości 30.09.2021
  • Nowości 02.08.2022
  • Nowości 30.06.2022
  • Nowości 26.05.2022
  • Nowości 26.04.2022
  • Nowości 23.02.2022
  • Nowy interfejs systemu
  • Nowości 29.07.2021
  • Nowości 6.07.2021
  • Nowości 15.12.2021
  • Nowości 06.12.2021
  • Nowości 07.10.2021
  • Nowości 13.09.2021
  • Nowości 01.09.2021
  • Nowości 18.10.2021
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 28.03.2022
  • Nowości 10-14.02.2022
  • Nowości 22.11.2021
  • Nowości 28.10.2021
  • Nowości 03.2021
  • Nowości 01.2021
  • Nowości 10.2020

Konfiguracja

Ogólna konfiguracja systemu
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych?
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Stanowisko
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty [Tłumaczenie artybutu]
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Aplikacja mobilna HRappka
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Formularz zapotrzebowania
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • API
  • Bezpieczeństwo
Wydruki
  • Wydruki / szablony dokumentów w systemie: Pytania i odpowiedzi
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
Wielofirmowość
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe
FAQ Konfiguracja
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak podpiąć skrypty z Google Analytics / Facebook Pixel itp. do formularzy aplikacyjnych?

Integracje, import, eksport

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Integracje
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Integracje w systemie
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja z Microsoft Outlook
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • Formularz zapotrzebowania
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Integracja z PowerOffice
Import
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika
Eksport
  • Eksport danych w systemie
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można robić backup bazy danych?

ERP

Praca w Module ERP
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Moduł Pism – działanie i konfiguracja
  • Przedmioty i magazyny
FAQ ERP
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Raport zajętości mieszkań

CRM

Praca w Module CRM
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie?
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • Formularz zapotrzebowania
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • Grupy cenowe
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ CRM
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?

Rekrutacje

Praca w Module Rekrutacji
  • Jak dodać rekrutację?
  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • W jaki sposób działa CV Parser?
  • Jak współdzielić aplikację/profil kandydata Klientowi/Hiring managerowi/osobie nieposiadającej dostępu do systemu?
  • Import rekrutacji i aplikacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • HRappka Sourcing Plugin – wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
Konfiguracja Modułu Rekrutacji
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rekrutacji
  • Podstawowa konfiguracja – tu zacznij!
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego/rekrutacyjnego
  • Konfiguracja zgód RODO na formularzu aplikacyjnym
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • API
  • Skrzynka mailowa w systemie
Raporty Rekrutacja
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport z współdzielonych profili
FAQ Rekrutacja
  • Dlaczego na formularzu aplikacyjnym nie pojawiają się informacje/pola? [widoczność pól na rekrutacji]
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • API rekrutacji
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjny do stanowiska / rekrutacji (np. dla Opiekunki)?

Pracownicy

Praca w Module Pracownicy
  • Praca z Modułem Działy
  • Jak dodać pracownika?
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Tworzenie konta pracownika
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Przedmioty na pracowniku
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Umowy
    • Umowa z pracownikiem – Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
    • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
    • Jak dodać aneks umowy?
    • Podpis elektroniczny umów
    • Podpis elektroniczny dokumentów
    • Jednostronny podpis elektroniczny załączników
    • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
    • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
    • Jak wydrukować umowę pracownika?
    • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
    • Jak wygenerować świadectwo pracy?
    • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
    • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
    Zezwolenia podstawowe
    • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
    • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
    Legalizacja cudzoziemców
    • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
    • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
    • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
    • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
    • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
    • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
    • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
    • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
    • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
    • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022
    • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii
    • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
Konfiguracja Modułu Pracownicy
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Pracownicy
  • Moduł Działy – konfiguracja
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
Raporty Pracownicy
  • Wkrótce
FAQ Pracownicy
  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Jak to zmienić?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • FAQ Umowy
    • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
    • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
    • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
    • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
    • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
    • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
    • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
    • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
    • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
    • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
    • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
    • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
    • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
    • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
    FAQ Legalizacja cudzoziemców
    • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
    • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
    • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
    • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
    • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
    • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?

Miękki HR

Szkolenia
    Praca w Module Szkoleń
    • Szkolenia na Portalu Pracowniczym
    • Jak dodać szkolenie?
    • Dodawanie pracownika do szkolenia
    • Ankiety – badanie jakości szkolenia
    Konfiguracja Modułu Szkoleń
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Szkoleń
    • Podstawowa konfiguracja
    • Uprawnienia użytkowników do szkoleń
    Raporty Szkolenia
    • Wkrótce…
    FAQ Szkolenia
    • Wkrótce…
Oceny pracownicze
    Konfiguracja Modułu Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    Raporty Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
    Praca w Module Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    FAQ Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
Onboarding
    Konfiguracja Modułu Onboardingu
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Onboardingu
    • Podstawowa konfiguracja
    Praca w Module Onboardingu
    • Jak dodać onboarding?
    • Jak przypisać onboarding pracownikowi?
    Raporty Onboarding
    • Raport odpowiedzi z ankiet
    • Statystyki z ankiet
    FAQ Onboarding
    • Dlaczego nie mogę dodać pracownikowi onboardingu?
    • Szkolenie BHP w module onboardingu
    • Ankieta po onboardingu

Ewidencja czasu pracy

Praca w module Ewidencji czasu pracy
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy: Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak usunąć plan pracowników z kalendarza masowo?
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
Konfiguracja Ewidencji czasu pracy
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
Raporty Ewidencja czasu pracy
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Ewidencja
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe

Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Praca w module Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
Konfiguracja Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Raporty Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora

Rozliczenia

Praca w Module Rozliczeń
  • Rozliczenie pracownika
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Masowe dodawanie zaliczek
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Zajęcia komornicze
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • PITY w 2023 r.
Konfiguracja Modułu Rozliczeń
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rozliczeń
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Świadczenie za czas choroby
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
Raporty Rozliczenia
  • Wkrótce
FAQ Rozliczenia
  • Stawka o typie premia roczna
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika

Faktury

Praca w Module Faktury
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Opłaty na mieszkaniu na fakturze kosztowej
  • Moduł zamówienia
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ Faktury
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?

Płatności

Praca w Module Płatności
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?

Deklaracje

ZUS
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Generowanie deklaracji zgłoszeniowych do ZUS (ZUA, ZWUA)
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
Urząd Skarbowy
  • PITY w 2023 r.
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Korekta PIT-11
  • Jak wygenerować wniosek NIP-7 z systemu?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
PPK
  • Autozapis do PPK w 2023 – Ponowne przystąpienia i rezygnacje. Jak sprawnie to zrobić w systemie?
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) – pytania dot. rozliczeń pracowników
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) w systemie – konfiguracja
  • Jak włączyć PPK na firmie? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Jak ustawić PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) na pracowniku?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze plany Kapitałowe: Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Dlaczego PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) nie naliczyły się w rozliczeniu pracownika?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]

Raporty

Praca w Module Raporty
  • Raporty w systemie/ raporty zdefiniowane
  • Raporty niestandardowe
FAQ Raporty
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Raport z współdzielonych profili
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Raport zajętości mieszkań
  • Raport rotacji
  • Home
  • Baza wiedzy
  • Nowości
  • Nowości 09.2020

Nowości 09.2020

Spis treści
  • Rozliczanie nadgodzin w niestandardowym okresie
  • Widok zapotrzebowania na projekcie
  • Powiadomienie dla pracownika o zaakceptowanych godzinach
  • Certyfikaty - filtrowanie
  • Nowe kolumny
  • Dodatkowe możliwości integracji przez API
  • Nowy sposób logowania na praca.gov.pl
  • Zwroty do delegacji w walucie zagranicznej
  • Wybór szablonu rachunku per Klient
  • Wniosek na pobyt czasowy na więcej niż jedno stanowisko
  • Naliczanie Klientowi przedmiotu w rozliczeniu
  • Otwarte rekrutacje na portalu pracowniczym
  • Nowe kolumny w systemie
  • Zapamiętywanie filtrów
  • Zmiany w interfejsie portalu Klienta
  • Zmiany w zadaniach
  • Niestandardowe wiadomości do kandydata
  • Baza wiedzy dla pracownika
  • Wyślij załącznik do kandydata z szablonu
  • Osoba kontaktowa - notatka
  • Zmiany w konfiguracji atrybutów
  • Delegowanie na podstawie daty trwania umowy lub wizy
  • Szablony danych w delegowaniu
  • Możliwość ręcznego uzupełniania danych w US-55
  • Dodawanie pracownikowi premii w walucie zagranicznej
  • Wydruk KP
  • Zmiany na wystawianiu umowy z poziomu modułu rekrutacji
  • Dashboard workflow
  • Rozbudowa modułu transportu
  • Nowe kolumny na liście pracowników
  • Role i uprawnienia użytkowników
  • Uprawnienia użytkowników do Ustawień
  • Pobieranie plików z listy zezwoleń
  • Powiadomienia o notatce w zadaniu
  • Dodawanie kodu GTU do pozycji na fakturze
  • Planowanie obsadzenia projektów
  • Tagi na załącznikach
  • Rozszerzenie importu danych z GUS
  • Ustawienia powiadomień
Nowości 10.09.2020

Rozliczanie nadgodzin w niestandardowym okresie #

Umożliwiliśmy rozliczanie nadgodzin w okresach innych niż jednomiesięczne. W ustawieniach Klienta należy wskazać „Okres rozliczania nadgodzin w miesiącach”, który jest liczbą miesięcy, w której system ma kontrolować naliczanie nadgodzin, a także miesiąc rozpoczęcia okresu. Nadgodziny dobowe są naliczane bezpośrednio w miesiącu ich wystąpienia, natomiast nadgodziny tygodniowe są rozliczane w ostatnim miesiącu zdefiniowanego okresu.
hrappka

Widok zapotrzebowania na projekcie #

Przy każdym stanowisku na projekcie, jest możliwość zdefiniowania zapotrzebowania w wybranym okresie. Określone zapotrzebowanie zostanie zaprezentowane na kalendarzu pracy.hrappka Analogicznie dodane na kalendarzu zapotrzebowanie będzie prezentowane na oknie zapotrzebowania w szczegółach projektu.hrappka

Powiadomienie dla pracownika o zaakceptowanych godzinach #

W ustawieniach systemu (Ustawienia>Konfiguracja>Powiadomienia>Pracownicy i kandydaci) pojawił się nowy rodzaj powiadomienia – „Wysyłaj pracownikom realizację godzin.”
hrappka
Aktywacja tego powiadomienia spowoduje wysyłkę wiadomości do pracownika (drogą mailową/systemową/smsową) z informacją, że zrealizowane przez niego godziny zostały zaakceptowane.

Certyfikaty – filtrowanie #

Dodaliśmy możliwość filtrowania na liście certyfikatów:
  • według typu uprawnień (np. spawalnicze),
  • według klienta, do którego jest przypisany pracownik.

Nowe kolumny #

  • „Przynależność do grup” na liście pracowników (pracownik mający konto w systemie może być przypisany do grup i to one będą prezentowane w kolumnie),
  • „Ostatnie logowanie” na liście pracowników,
  • „Alokacja kosztów faktury” na liście procesów workflow.

Dodatkowe możliwości integracji przez API #

HRappka pozwala na integrację przez API z innymi systemami. W ostatnim wdrożeniu poszerzyliśmy możliwości w tym zakresie poprzez dodanie możliwości importu lub eksportu załączników kandydata przez API, a także wyszukiwanie stworzonych rekrutacji po koordynatach (lokalizacji). Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 11.09.2020

Nowy sposób logowania na praca.gov.pl #

W związku z tym, że na portalu praca.gov.pl od 15 października 2020 r. zostanie zablokowana możliwość logowania się za pomocą loginu i hasła, nasi użytkownicy będą mogli logować się za pomocą login.gov.pl. Aby ustawić integrację z login.gov.pl należy w sekcji Ustawienia własne > Integracje wprowadzić dane dotyczące profilu zaufanego. Gdy chcemy zapisać wniosek utworzony w systemie do katalogu roboczego na praca.gov, system poprosi o weryfikację kodem sms wysłanym na podany w profilu zaufanym numer telefonu. Po pomyślnej weryfikacji kodu oświadczenie zostanie dodane.
hrappka

Zwroty do delegacji w walucie zagranicznej #

Umożliwiliśmy dodawanie zwrotów do delegacji w sytuacji, gdy delegacja i zwrot są w walucie zagranicznej. W drugim kroku rozliczeń, przy dodaniu zwrotu w polskich złotych, zostanie on dodany do podstawowego wynagrodzenia, a zwrot w walucie zagranicznej, zostanie dodany do kwoty delegacji (która jest w walucie zagranicznej). Analogicznie będą naliczane potrącenia.
hrappka

Wybór szablonu rachunku per Klient #

Od teraz możliwe jest generowanie rachunków na podstawie różnych szablonów. Należy dodać nowy wydruk o typie „Rachunek”, a następnie w ustawieniach Klienta (Klient>Ustawienia) wybrać wzór rachunku, który system ma wykorzystywać podczas rozliczeń pracowników tego Klienta. Jeżeli nie zostanie wybrany dedykowany wzór dla Klienta, system zastosuje domyślny szablon.
hrappka

Wniosek na pobyt czasowy na więcej niż jedno stanowisko #

Podczas tworzenia wniosku o zezwolenie na pobyt czasowy mamy możliwość wyboru kilku stanowisk. W sekcji „informacja oświadczenia” przy polu „stanowisko” umieściliśmy ikonę plusa służącą do dodawania — po wybraniu go, wystarczy zacząć wpisywać nazwę stanowiska, a system zaprezentuje listę propozycji.

Naliczanie Klientowi przedmiotu w rozliczeniu #

Wprowadziliśmy możliwość definiowania w przedmiotach Klienta potrąceń, które będą uwzględniane na fakturze. Podczas definiowania przedmiotu określamy miesiąc potrącenia oraz cykliczność.
hrappka
Po wygenerowaniu faktury z rozliczenia Klienta, na zdefiniowanym przedmiocie znajdzie się jego historia oraz informacja o potrąceniu.

Otwarte rekrutacje na portalu pracowniczym #

Aby zaprezentować listę aktywnych rekrutacji na koncie pracowniczym należy w sekcji Ustawienia > Moduły > Pracownicy zaznaczyć opcję “Prezentuj otwarte rekrutacje na kontach pracowniczych”, a następnie wybrać integrację ze stroną www, według której będą wyświetlane rekrutacje (zostanie zaprezentowana lista dostępnych widgetów). Rekrutacje na koncie pracowniczym pojawią się jako osobna zakładka.
hrappka
Ważne! Domyślnie opcja ta jest wyłączona.

Nowe kolumny w systemie #

Na liście zobowiązań zostały dodane nowe kolumny:
  • numer SWIFT,
  • nazwa banku,
  • waluta,
  • inny właściciel konta.
Na liście pracowników zostały dodane nowe kolumny:
  • B.u kod zawodu (Bieżąca umowa kod zawodu),
  • N.u. Status (Najświeższa umowa Status),
  • N.u. Opiekun Klienta (Najświeższa umowa Opiekun Klienta).
Na liście pracowników pojawiły się także kolumny dotyczące adresu korespondencyjnego oraz zameldowania. Po zmianach można osobno wyświetlić kolumny dotyczące ulicy, numeru domu, kodu pocztowego, miejscowości oraz kraju adresu korespondencyjnego.

Zapamiętywanie filtrów #

Od teraz, system zapamięta ostatnio wybrany filtr na kalendarzu pracy. Ułatwi to pracę, szczególnie gdy regularnie planuje się pracowników o podobnych parametrach. Ważne! Zapamiętane filtry będą dostępne tylko na konkretnym kalendarzu, a nie na wszystkich kalendarzach.

Zmiany w interfejsie portalu Klienta #

Na portalu Klienta, na stronie głównej, zostanie zapamiętany ostatnio prezentowany kalendarz oraz okres, w którym był wyświetlany. Podczas ustawiania wcześniej wspomnianego okresu, istnieje możliwość korzystania z szybkich skrótów (ikona “rakiety”), do której dodana została opcja „dziś + 2 dni”. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.     Nowości 16.09.2020

Zmiany w zadaniach #

Dokonaliśmy następujących usprawnień w zakresie modułu Zadania:
  1. System powiadomi zlecającego zadanie jeśli nie zostało ono wykonane w terminie.
  2. Do tej pory, można było przydzielać zadania do użytkownika systemu pojedynczo lub do grupy (jednak tworzone było jedno zadanie dla wszystkich członków wskazanej grupy). Od teraz możliwe jest przydzielenie zadania do wielu użytkowników lub do każdej osoby z grupy z osobna. Aby dodać zadanie do wszystkich użytkowników grupy, należy podczas dodawania zadania w oknie „Przydziel do” wybrać grupę użytkowników, a następnie pod jej nazwą zaznaczyć checkbox przy „Przydziel indywidualnie”.
hrappka

Niestandardowe wiadomości do kandydata #

Umożliwiliśmy zdefiniowanie dla każdej rekrutacji indywidualnych wiadomości do kandydata, które dostaje po wypełnieniu formularza aplikacyjnego przez HRappkę:
  1. „Podziękowania za złożenie aplikacji”
  2. „Treść wiadomości e-mail wysyłanej do kandydata po złożeniu aplikacji”
Dotychczas te pola były definiowane globalnie, ale od teraz można modyfikować je dla każdej rekrutacji w jej ustawieniach. Po zaznaczeniu checkboxów przy „Niestandardowe podziękowanie za złożenie aplikacji” oraz „Niestandardowa treść wiadomości e-mail wysyłanej do kandydata po złożeniu aplikacji” zostaną zaprezentowane pola tekstowe z możliwością sformatowania oraz dodania tłumaczeń w językach obcych (wiadomości w językach obcych prezentowane są w zależności od języka przeglądarki kandydata).
hrappka

Baza wiedzy dla pracownika #

Na stronie głównej systemu w sekcji „Baza wiedzy”, można umieszczać dowolne pliki, posegregowane w foldery. Od teraz można udostępnić wybrane pliki pracownikom, którzy mają konta w systemie. Aby to zrobić, należy przy konkretnym kliku wybrać „edytuj”.
hrappka
Następnie, jeżeli plik ma być udostępniony dla pracownika, kliknij checkbox przy „widoczny dla pracowników” i zapisz zmiany.
hrappka

Wyślij załącznik do kandydata z szablonu #

Przy wysyłce załącznika kandydata lub pracownika drogą mailową z systemu, umożliwiliśmy wybór szablonu wiadomości. Na liście załączników pracownika, w sekcji „Akcje” znajduje się opcja „Wyślij”.
hrappka
Po jej wybraniu, prezentowane jest okno wysyłki wiadomości. Wzór wybieramy w oknie „Szablon wiadomości”.
hrappka
W celu dodania szablonu, należy przejść do sekcji Ustawienia>Wydruki>Lista i dodać wzór wydruku o typie „Szablon wiadomości”.

Osoba kontaktowa – notatka #

Na formularzu dodawania nowej osoby kontaktowej Klienta zostało dodane nowe pole „Notatka”, w której można wpisać dodatkową informację o przedstawicielu Klienta.
hrappka
Informacja z notatki prezentowana jest w kolumnie „Osoby kontaktowe” na liście Klientów.
hrappka

Zmiany w konfiguracji atrybutów #

Zmieniliśmy w systemie nazewnictwo typów atrybutów:
  1. Tekst => Krótki tekst
  2. Tekst (duże pole) => Długi tekst
Wybór został podzielony na dwie opcje:
  1. lista rozwijana – dla podstawowego widoku wyboru z listy
  2. jednokrotny wybór – dla atrybutów „wybór”, dla których wybrana była prezentacja w formie radio button
Wybór wielokrotny również został podzielony na dwa sposoby:
  1. lista rozwijana z wielokrotnym wyborem
  2. wielokrotny wybór – dla atrybutów, które miały być prezentowane w formie checkboxów
Pozostałe opcje pozostały bez zmian w zakresie nazwy, została dodana tylko ikona sugerująca rodzaj atrybutu.
hrappka
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 18.09.2020

Delegowanie na podstawie daty trwania umowy lub wizy #

Od teraz w zezwoleniach typu “Delegowanie” w sekcji “Podstawowe informacje delegowania” możliwe jest delegowanie na podstawie dat trwania umowy lub wizy pracownika. Okres delegowania zostanie skopiowany z dat początku i końca wybranego dokumentu.
hrappka

Szablony danych w delegowaniu #

Umożliwiliśmy zapisywanie szablonów wniosków dokumentów w sekcji “Delegowanie”, analogicznie jak na zezwoleniach dotyczących legalizacji. Przy dodawaniu kolejnych zezwoleń, możliwe jest wypełnienie ich na podstawie zapisanego szablonu danych. Ważne! “Informacje o czasie pracy i wynagrodzeniu pracownika w okresie ubiegania się o zaświadczenie A1” nie są zapisywane w szablonie.

Możliwość ręcznego uzupełniania danych w US-55 #

Dodaliśmy możliwość ręcznego wpisania danych w sekcji “Informacje o miejscu wykonywania pracy” w dokumencie US-55 (dostępnym w sekcji Zezwolenia>Delegowanie). Pola, które od dziś można ręcznie uzupełnić to “Rodzaj wykonywanej pracy” oraz “Okres obowiązywania umowy, na podstawie której wykonywana jest praca”.

Dodawanie pracownikowi premii w walucie zagranicznej #

Od teraz możliwe jest dodanie pracownikowi premii w walucie zagranicznej. Aby to zrobić, należy w grafiku pracownika, dodać wpis o typie “Premia”.
hrappka
Następnie trzeba wskazać rodzaj, typ, kwotę i walutę premii.
hrappka

Wydruk KP #

Dodaliśmy systemowy wydruk dowodu wpłaty KP (kasa przyjęła). Aby go wygenerować, należy przejść do sekcji Rozliczenia > Należności, a następnie kolejno zaznaczyć checkboxami interesujące nas należności, wybrać przycisk “Akcje”, a potem “Wydruk KP”. Wydruk można wygenerować z domyślnego lub własnego szablonu.
hrappka

Zmiany na wystawianiu umowy z poziomu modułu rekrutacji #

Od teraz, przy wystawianiu umowy z poziomu listy aplikacji oraz listy kandydatów dane do umowy (Klient, Stanowisko, Typ umowy) będą generować się na podstawie parametrów uzupełnionych w rekrutacji.

Dashboard workflow #

Nowością w systemie jest sekcja dashboardu dla procesów zdefiniowanych w systemie.
hrappka
Można na niej skorzystać z filtrów i wybrać procesy po ich typie, dacie dodania, Kliencie (do którego przypisany jest proces) lub zewnętrznych identyfikatorze (ID) zadania. Procesy prezentowane są zbiorczo według statusów zdefiniowanych w systemie.
hrappka

Rozbudowa modułu transportu #

Dokonaliśmy zmian w module transportu. Przy dodawaniu transportu danego pracownika w polach “Adres z” i “Adres do”, system prezentuje sugestie: adres zamieszkania pracownika, adres Klienta, adres mieszkania, do którego pracownik jest przypisany. Wciąż istnieje jednak możliwość wpisania tych adresów ręcznie. Dodatkowo na liście transportów (Główna>Transport) dodaliśmy kolumny:
  • “Adres z” ,
  • “Adres do”.
hrappka

Nowe kolumny na liście pracowników #

Na liście pracowników dodaliśmy kolumny:
  1. “Aktualne zezwolenia na pobyt”
  2. “Aktualne zezwolenia na pracę”.
Podczas filtrowania listy pracowników po istniejących zezwoleniach pracowników, gdy wybierzemy opcję “Aktualne” lub “Tak”, poniżej zostanie zaprezentowane dodatkowe kryterium wyszukiwania – “firma”. Dzięki niemu będzie można zaprezentować pracowników, których zezwolenia były dodane na wybranej spółce. Opcja ma zastosowanie dla firm posiadających w HRappce więcej niż jeden podmiot.
hrappka
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 23.09.2020

Role i uprawnienia użytkowników #

W sekcji Ustawieniach > Główna > okno edycji Użytkownika > Użytkownik (o roli użytkownik), w opcjach dostępu do Pracowników i Klientów dodaliśmy nowe poziomy uprawnień:
  • Dostęp do pracowników:
    • opcja usuwanie, która umożliwia użytkownikowi usuwanie pracowników,
    • kontakt sms/email – umożliwia użytkownikowi wysyłkę sms/email do pracowników,
  • Dostęp do Klientów
    • kontakt sms/email – umożliwia wysyłkę sms/email do pracowników,
hrappka

Uprawnienia użytkowników do Ustawień #

Nowa opcja „Ustawienia”, dostępna na oknie edycji użytkownika, umożliwia nadanie mu poszerzonego dostępu do konfiguracji poszczególnych elementów w systemie – poza wydrukami, może mieć także dostęp do importu, ustawień rozliczeniowych firmy lub konfiguracji.
hrappka

Pobieranie plików z listy zezwoleń #

Dodaliśmy kolumnę „Akcje” na liście zezwoleń, która umożliwia pobieranie plików bezpośrednio z listy zezwoleń.
hrappka

Powiadomienia o notatce w zadaniu #

W ramach ostatniego wdrożenia, poszerzyliśmy powiadomienia w ramach zadań dodawanych w systemie. Od teraz, gdy osoba przypisana do zadania doda do niego notatkę, to obserwatorzy zadania otrzymają powiadomienie z treścią notatki (w ramach wiadomości o modyfikacji zadania). Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 29.09.2020

Dodawanie kodu GTU do pozycji na fakturze #

Ze względu na zmiany prawne, wymagające podawania kodu GTU do towarów i usług na fakturach wprowadziliśmy zmiany w systemie:
  • Podczas dodawania lub edycji przedmiotów dodaliśmy pole, w którym należy wprowadzić kod GTU. Od 1 października pobierze się on podczas fakturowania Klienta (istnieje możliwość zmiany kodu na etapie zatwierdzania faktury). hrappka
  • Od 1 października, podczas wystawiania faktury, do każdej pozycji na fakturze konieczne będzie uzupełnienie pola GTU.

Planowanie obsadzenia projektów #

by usprawnić Państwu analizę obsadzenia poszczególnych projektów i zapotrzebowania stworzyliśmy dashboard planowania zapotrzebowania projektów. Jest on dostępny w module Klienci > Planowanie obsadzenia projektów. Wyświetla on wszystkie projekty oraz stanowiska na projekcie, z informacjami dotyczącymi wypełnienia zapotrzebowania, planowanych zmian w realizacji zapotrzebowania oraz pracowników realizujących zapotrzebowanie.
hrappka
Dane na dashboardzie można agregować po dniach, tygodniach oraz miesiącach. Dodatkowa konfiguracja widoku jest możliwa po kliknięciu ikony zębatki nad tabelą.

Tagi na załącznikach #

W celu usprawnienia wyszukiwania załączników, oraz przyporządkowania załączników do poszczególnych spółek firmy, dodaliśmy możliwość tagowania załączników. Tagi można dodać podczas dodawania bądź edycji załącznika.

Rozszerzenie importu danych z GUS #

Rozszerzyliśmy możliwość importu danych Klienta z GUS o KRS, Sąd oraz Wydział Sądu. Dane z GUS można pobierać podczas dodawania Klienta, po wpisaniu jego numeru NIP i kliknięciu przycisku “Pobierz z GUS”.

Ustawienia powiadomień #

Zmieniliśmy widok konfiguracji powiadomień w Ustawieniach systemowych. Długa lista opcji została podzielona na mniejsze, tematyczne sekcje. Dzięki temu wyszukiwanie odpowiednich powiadomień powinno być od teraz sprawniejsze. Co więcej w Ustawieniach, dodaliśmy możliwość wyłączenia użytkownikom systemu możliwości konfiguracji powiadomień w ich Ustawieniach własnych.
hrappka
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.

Powiązane instrukcje: #

  • Nowości 06.2021
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 10.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 28.11.2022
  • Nowości 03.2020
Jak oceniasz instrukcję?
Potrzebujesz pomocy?

Jak możemy Ci pomóc?

Updated on 2023-02-01
Nowości 11.2020Nowości 08.2020

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • Rozliczanie nadgodzin w niestandardowym okresie
  • Widok zapotrzebowania na projekcie
  • Powiadomienie dla pracownika o zaakceptowanych godzinach
  • Certyfikaty - filtrowanie
  • Nowe kolumny
  • Dodatkowe możliwości integracji przez API
  • Nowy sposób logowania na praca.gov.pl
  • Zwroty do delegacji w walucie zagranicznej
  • Wybór szablonu rachunku per Klient
  • Wniosek na pobyt czasowy na więcej niż jedno stanowisko
  • Naliczanie Klientowi przedmiotu w rozliczeniu
  • Otwarte rekrutacje na portalu pracowniczym
  • Nowe kolumny w systemie
  • Zapamiętywanie filtrów
  • Zmiany w interfejsie portalu Klienta
  • Zmiany w zadaniach
  • Niestandardowe wiadomości do kandydata
  • Baza wiedzy dla pracownika
  • Wyślij załącznik do kandydata z szablonu
  • Osoba kontaktowa - notatka
  • Zmiany w konfiguracji atrybutów
  • Delegowanie na podstawie daty trwania umowy lub wizy
  • Szablony danych w delegowaniu
  • Możliwość ręcznego uzupełniania danych w US-55
  • Dodawanie pracownikowi premii w walucie zagranicznej
  • Wydruk KP
  • Zmiany na wystawianiu umowy z poziomu modułu rekrutacji
  • Dashboard workflow
  • Rozbudowa modułu transportu
  • Nowe kolumny na liście pracowników
  • Role i uprawnienia użytkowników
  • Uprawnienia użytkowników do Ustawień
  • Pobieranie plików z listy zezwoleń
  • Powiadomienia o notatce w zadaniu
  • Dodawanie kodu GTU do pozycji na fakturze
  • Planowanie obsadzenia projektów
  • Tagi na załącznikach
  • Rozszerzenie importu danych z GUS
  • Ustawienia powiadomień

Baza wiedzy

Kategorie

Samouczek

Helpdesk

Zaloguj się

Dowiedz się więcej

Wypróbuj demo
Zamów prezentację
Często zadawane pytania
Blog 
Sprawdź na Youtube
Regulamin
Polityka prywatności
O nas
Partnerzy

Funkcjonalności

System do rekrutacji (ATS)
Onboarding pracownika
Legalizacja cudzoziemców
Elektroniczne wnioski urlopowe
Rejestracja czasu pracy (RCP)
Program kadrowo i płacowy
Portal pracowniczy
Program dla Agencji Pracy
Delegowanie pracowników
Wszystkie funkcje

Operator serwisu

Soulab Consulting

ul. Narutowicza 24-26, 20-017 Lublin

NIP: 712 262 92 40

 

 

Copyright © 2023

 

Kontakt

Portal helpdesk

+48 500 114 314

kontakt@hrappka.pl