Umożliwiliśmy rozliczanie nadgodzin w okresach innych niż jednomiesięczne. W ustawieniach Klienta należy wskazać „Okres rozliczania nadgodzin w miesiącach”, który jest liczbą miesięcy, w której system ma kontrolować naliczanie nadgodzin, a także miesiąc rozpoczęcia okresu. Nadgodziny dobowe są naliczane bezpośrednio w miesiącu ich wystąpienia, natomiast nadgodziny tygodniowe są rozliczane w ostatnim miesiącu zdefiniowanego okresu.
Przy każdym stanowisku na projekcie, jest możliwość zdefiniowania zapotrzebowania w wybranym okresie. Określone zapotrzebowanie zostanie zaprezentowane na kalendarzu pracy.
Analogicznie dodane na kalendarzu zapotrzebowanie będzie prezentowane na oknie zapotrzebowania w szczegółach projektu.
Powiadomienie dla pracownika o zaakceptowanych godzinach #
W ustawieniach systemu (Ustawienia>Konfiguracja>Powiadomienia>Pracownicy i kandydaci) pojawił się nowy rodzaj powiadomienia – „Wysyłaj pracownikom realizację godzin.”
Aktywacja tego powiadomienia spowoduje wysyłkę wiadomości do pracownika (drogą mailową/systemową/smsową) z informacją, że zrealizowane przez niego godziny zostały zaakceptowane.
HRappka pozwala na integrację przez API z innymi systemami. W ostatnim wdrożeniu poszerzyliśmy możliwości w tym zakresie poprzez dodanie możliwości importu lub eksportu załączników kandydata przez API, a także wyszukiwanie stworzonych rekrutacji po koordynatach (lokalizacji).
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 11.09.2020
W związku z tym, że na portalu praca.gov.pl od 15 października 2020 r. zostanie zablokowana możliwość logowania się za pomocą loginu i hasła, nasi użytkownicy będą mogli logować się za pomocą login.gov.pl.
Aby ustawić integrację z login.gov.pl należy w sekcji Ustawienia własne > Integracje wprowadzić dane dotyczące profilu zaufanego. Gdy chcemy zapisać wniosek utworzony w systemie do katalogu roboczego na praca.gov, system poprosi o weryfikację kodem sms wysłanym na podany w profilu zaufanym numer telefonu. Po pomyślnej weryfikacji kodu oświadczenie zostanie dodane.
Umożliwiliśmy dodawanie zwrotów do delegacji w sytuacji, gdy delegacja i zwrot są w walucie zagranicznej. W drugim kroku rozliczeń, przy dodaniu zwrotu w polskich złotych, zostanie on dodany do podstawowego wynagrodzenia, a zwrot w walucie zagranicznej, zostanie dodany do kwoty delegacji (która jest w walucie zagranicznej). Analogicznie będą naliczane potrącenia.
Od teraz możliwe jest generowanie rachunków na podstawie różnych szablonów. Należy dodać nowy wydruk o typie „Rachunek”, a następnie w ustawieniach Klienta (Klient>Ustawienia) wybrać wzór rachunku, który system ma wykorzystywać podczas rozliczeń pracowników tego Klienta. Jeżeli nie zostanie wybrany dedykowany wzór dla Klienta, system zastosuje domyślny szablon.
Wniosek na pobyt czasowy na więcej niż jedno stanowisko #
Podczas tworzenia wniosku o zezwolenie na pobyt czasowy mamy możliwość wyboru kilku stanowisk. W sekcji „informacja oświadczenia” przy polu „stanowisko” umieściliśmy ikonę plusa służącą do dodawania — po wybraniu go, wystarczy zacząć wpisywać nazwę stanowiska, a system zaprezentuje listę propozycji.
Wprowadziliśmy możliwość definiowania w przedmiotach Klienta potrąceń, które będą uwzględniane na fakturze. Podczas definiowania przedmiotu określamy miesiąc potrącenia oraz cykliczność.
Po wygenerowaniu faktury z rozliczenia Klienta, na zdefiniowanym przedmiocie znajdzie się jego historia oraz informacja o potrąceniu.
Aby zaprezentować listę aktywnych rekrutacji na koncie pracowniczym należy w sekcji Ustawienia > Moduły > Pracownicy zaznaczyć opcję “Prezentuj otwarte rekrutacje na kontach pracowniczych”, a następnie wybrać integrację ze stroną www, według której będą wyświetlane rekrutacje (zostanie zaprezentowana lista dostępnych widgetów).
Rekrutacje na koncie pracowniczym pojawią się jako osobna zakładka.
Ważne! Domyślnie opcja ta jest wyłączona.
Na liście pracowników pojawiły się także kolumny dotyczące adresu korespondencyjnego oraz zameldowania. Po zmianach można osobno wyświetlić kolumny dotyczące ulicy, numeru domu, kodu pocztowego, miejscowości oraz kraju adresu korespondencyjnego.
Od teraz, system zapamięta ostatnio wybrany filtr na kalendarzu pracy. Ułatwi to pracę, szczególnie gdy regularnie planuje się pracowników o podobnych parametrach.
Ważne! Zapamiętane filtry będą dostępne tylko na konkretnym kalendarzu, a nie na wszystkich kalendarzach.
Na portalu Klienta, na stronie głównej, zostanie zapamiętany ostatnio prezentowany kalendarz oraz okres, w którym był wyświetlany.
Podczas ustawiania wcześniej wspomnianego okresu, istnieje możliwość korzystania z szybkich skrótów (ikona “rakiety”), do której dodana została opcja „dziś + 2 dni”.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 16.09.2020
Dokonaliśmy następujących usprawnień w zakresie modułu Zadania:
System powiadomi zlecającego zadanie jeśli nie zostało ono wykonane w terminie.
Do tej pory, można było przydzielać zadania do użytkownika systemu pojedynczo lub do grupy (jednak tworzone było jedno zadanie dla wszystkich członków wskazanej grupy). Od teraz możliwe jest przydzielenie zadania do wielu użytkowników lub do każdej osoby z grupy z osobna. Aby dodać zadanie do wszystkich użytkowników grupy, należy podczas dodawania zadania w oknie „Przydziel do” wybrać grupę użytkowników, a następnie pod jej nazwą zaznaczyć checkbox przy „Przydziel indywidualnie”.
Umożliwiliśmy zdefiniowanie dla każdej rekrutacji indywidualnych wiadomości do kandydata, które dostaje po wypełnieniu formularza aplikacyjnego przez HRappkę:
„Podziękowania za złożenie aplikacji”
„Treść wiadomości e-mail wysyłanej do kandydata po złożeniu aplikacji”
Dotychczas te pola były definiowane globalnie, ale od teraz można modyfikować je dla każdej rekrutacji w jej ustawieniach. Po zaznaczeniu checkboxów przy „Niestandardowe podziękowanie za złożenie aplikacji” oraz „Niestandardowa treść wiadomości e-mail wysyłanej do kandydata po złożeniu aplikacji” zostaną zaprezentowane pola tekstowe z możliwością sformatowania oraz dodania tłumaczeń w językach obcych (wiadomości w językach obcych prezentowane są w zależności od języka przeglądarki kandydata).
Na stronie głównej systemu w sekcji „Baza wiedzy”, można umieszczać dowolne pliki, posegregowane w foldery. Od teraz można udostępnić wybrane pliki pracownikom, którzy mają konta w systemie. Aby to zrobić, należy przy konkretnym kliku wybrać „edytuj”.
Następnie, jeżeli plik ma być udostępniony dla pracownika, kliknij checkbox przy „widoczny dla pracowników” i zapisz zmiany.
Przy wysyłce załącznika kandydata lub pracownika drogą mailową z systemu, umożliwiliśmy wybór szablonu wiadomości. Na liście załączników pracownika, w sekcji „Akcje” znajduje się opcja „Wyślij”.
Po jej wybraniu, prezentowane jest okno wysyłki wiadomości. Wzór wybieramy w oknie „Szablon wiadomości”.
W celu dodania szablonu, należy przejść do sekcji Ustawienia>Wydruki>Lista i dodać wzór wydruku o typie „Szablon wiadomości”.
Na formularzu dodawania nowej osoby kontaktowej Klienta zostało dodane nowe pole „Notatka”, w której można wpisać dodatkową informację o przedstawicielu Klienta.
Informacja z notatki prezentowana jest w kolumnie „Osoby kontaktowe” na liście Klientów.
Zmieniliśmy w systemie nazewnictwo typów atrybutów:
Tekst => Krótki tekst
Tekst (duże pole) => Długi tekst
Wybór został podzielony na dwie opcje:
lista rozwijana – dla podstawowego widoku wyboru z listy
jednokrotny wybór – dla atrybutów „wybór”, dla których wybrana była prezentacja w formie radio button
Wybór wielokrotny również został podzielony na dwa sposoby:
lista rozwijana z wielokrotnym wyborem
wielokrotny wybór – dla atrybutów, które miały być prezentowane w formie checkboxów
Pozostałe opcje pozostały bez zmian w zakresie nazwy, została dodana tylko ikona sugerująca rodzaj atrybutu.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 18.09.2020
Delegowanie na podstawie daty trwania umowy lub wizy #
Od teraz w zezwoleniach typu “Delegowanie” w sekcji “Podstawowe informacje delegowania” możliwe jest delegowanie na podstawie dat trwania umowy lub wizy pracownika. Okres delegowania zostanie skopiowany z dat początku i końca wybranego dokumentu.
Umożliwiliśmy zapisywanie szablonów wniosków dokumentów w sekcji “Delegowanie”, analogicznie jak na zezwoleniach dotyczących legalizacji. Przy dodawaniu kolejnych zezwoleń, możliwe jest wypełnienie ich na podstawie zapisanego szablonu danych.
Ważne! “Informacje o czasie pracy i wynagrodzeniu pracownika w okresie ubiegania się o zaświadczenie A1” nie są zapisywane w szablonie.
Dodaliśmy możliwość ręcznego wpisania danych w sekcji “Informacje o miejscu wykonywania pracy” w dokumencie US-55 (dostępnym w sekcji Zezwolenia>Delegowanie). Pola, które od dziś można ręcznie uzupełnić to “Rodzaj wykonywanej pracy” oraz “Okres obowiązywania umowy, na podstawie której wykonywana jest praca”.
Dodawanie pracownikowi premii w walucie zagranicznej #
Od teraz możliwe jest dodanie pracownikowi premii w walucie zagranicznej. Aby to zrobić, należy w grafiku pracownika, dodać wpis o typie “Premia”.
Następnie trzeba wskazać rodzaj, typ, kwotę i walutę premii.
Dodaliśmy systemowy wydruk dowodu wpłaty KP (kasa przyjęła). Aby go wygenerować, należy przejść do sekcji Rozliczenia > Należności, a następnie kolejno zaznaczyć checkboxami interesujące nas należności, wybrać przycisk “Akcje”, a potem “Wydruk KP”. Wydruk można wygenerować z domyślnego lub własnego szablonu.
Zmiany na wystawianiu umowy z poziomu modułu rekrutacji #
Od teraz, przy wystawianiu umowy z poziomu listy aplikacji oraz listy kandydatów dane do umowy (Klient, Stanowisko, Typ umowy) będą generować się na podstawie parametrów uzupełnionych w rekrutacji.
Nowością w systemie jest sekcja dashboardu dla procesów zdefiniowanych w systemie.
Można na niej skorzystać z filtrów i wybrać procesy po ich typie, dacie dodania, Kliencie (do którego przypisany jest proces) lub zewnętrznych identyfikatorze (ID) zadania.
Procesy prezentowane są zbiorczo według statusów zdefiniowanych w systemie.
Dokonaliśmy zmian w module transportu. Przy dodawaniu transportu danego pracownika w polach “Adres z” i “Adres do”, system prezentuje sugestie: adres zamieszkania pracownika, adres Klienta, adres mieszkania, do którego pracownik jest przypisany. Wciąż istnieje jednak możliwość wpisania tych adresów ręcznie.
Dodatkowo na liście transportów (Główna>Transport) dodaliśmy kolumny:
Podczas filtrowania listy pracowników po istniejących zezwoleniach pracowników, gdy wybierzemy opcję “Aktualne” lub “Tak”, poniżej zostanie zaprezentowane dodatkowe kryterium wyszukiwania – “firma”. Dzięki niemu będzie można zaprezentować pracowników, których zezwolenia były dodane na wybranej spółce. Opcja ma zastosowanie dla firm posiadających w HRappce więcej niż jeden podmiot.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 23.09.2020
Nowa opcja „Ustawienia”, dostępna na oknie edycji użytkownika, umożliwia nadanie mu poszerzonego dostępu do konfiguracji poszczególnych elementów w systemie – poza wydrukami, może mieć także dostęp do importu, ustawień rozliczeniowych firmy lub konfiguracji.
W ramach ostatniego wdrożenia, poszerzyliśmy powiadomienia w ramach zadań dodawanych w systemie. Od teraz, gdy osoba przypisana do zadania doda do niego notatkę, to obserwatorzy zadania otrzymają powiadomienie z treścią notatki (w ramach wiadomości o modyfikacji zadania).
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 29.09.2020
Ze względu na zmiany prawne, wymagające podawania kodu GTU do towarów i usług na fakturach wprowadziliśmy zmiany w systemie:
Podczas dodawania lub edycji przedmiotów dodaliśmy pole, w którym należy wprowadzić kod GTU. Od 1 października pobierze się on podczas fakturowania Klienta (istnieje możliwość zmiany kodu na etapie zatwierdzania faktury).
Od 1 października, podczas wystawiania faktury, do każdej pozycji na fakturze konieczne będzie uzupełnienie pola GTU.
by usprawnić Państwu analizę obsadzenia poszczególnych projektów i zapotrzebowania stworzyliśmy dashboard planowania zapotrzebowania projektów. Jest on dostępny w module Klienci > Planowanie obsadzenia projektów. Wyświetla on wszystkie projekty oraz stanowiska na projekcie, z informacjami dotyczącymi wypełnienia zapotrzebowania, planowanych zmian w realizacji zapotrzebowania oraz pracowników realizujących zapotrzebowanie.
Dane na dashboardzie można agregować po dniach, tygodniach oraz miesiącach. Dodatkowa konfiguracja widoku jest możliwa po kliknięciu ikony zębatki nad tabelą.
W celu usprawnienia wyszukiwania załączników, oraz przyporządkowania załączników do poszczególnych spółek firmy, dodaliśmy możliwość tagowania załączników. Tagi można dodać podczas dodawania bądź edycji załącznika.
Rozszerzyliśmy możliwość importu danych Klienta z GUS o KRS, Sąd oraz Wydział Sądu. Dane z GUS można pobierać podczas dodawania Klienta, po wpisaniu jego numeru NIP i kliknięciu przycisku “Pobierz z GUS”.
Zmieniliśmy widok konfiguracji powiadomień w Ustawieniach systemowych. Długa lista opcji została podzielona na mniejsze, tematyczne sekcje. Dzięki temu wyszukiwanie odpowiednich powiadomień powinno być od teraz sprawniejsze.
Co więcej w Ustawieniach, dodaliśmy możliwość wyłączenia użytkownikom systemu możliwości konfiguracji powiadomień w ich Ustawieniach własnych.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.