Dodaliśmy opcję wyboru pokazywania realnej daty końca pobytu i pracy cudzoziemca na podstawie dokumentów legalizacyjnych lub wyświetlenia komunikatu „Do końca pandemii”.
W Ustawienia > Moduły > Zezwolenia dodaliśmy opcję “Stosuj ustawowe reguły Covid-19 podczas wyliczania dat ważności oraz maksymalnych dat obowiązywania dokumentów legalizacyjnych”. Po włączeniu tej opcji przeliczenie dat nastąpi podczas zapisania zezwoleń lub w dniu następnym po dniu, w którym ustawienie to zostało zmodyfikowane.
Dodaliśmy możliwość opóźnienia wysyłki świadectwa pracy po zakończonym okresie umowy cywilnoprawnej o wybraną liczbę dni. W tym celu należy przejść do Ustawienia > Moduły. Po wybraniu modułu “Pracownicy” w sekcji “Świadectwa pracy” możesz wygenerować świadectwo pracy po zaznaczeniu “Generuj świadectwa pracy dla umów cywilnoprawnych po zakończonym okresie umowy”, a następnie wpisz ilość dni opóźnienia wysyłki.
Nowy typ znacznika: atrybut wielokrotnego wyboru #
W Ustawienia > Wydruki przy wyborze określonego wydruku na liście możesz skorzystać z nowych znaczników.
Aby uzyskać widok atrybutów wielokrotnego wyboru w kolumnie należy do znacznika dodać format [kolumna]. Przykład: {%Nazwa atrybutu [kolumna]%}.
Co więcej, w celu określenia ilości kolumn należy dodać odpowiednią wartość po formacie [kolumna]. Przykład: {%Nazwa atrybutu [kolumna][2]%}
Dzięki temu na wydruku pokażą się wartości z wybranego atrybutu w formie tabelki z ustawioną liczbą kolumn:
Dodaliśmy nową funkcjonalność, która pozwala zmieniać rolę tego samego pracownika/kandydata w wielu firmach jednocześnie. Aby zmienić rolę, wejdź w moduł Rekrutacje > Lista kandydatów. Po wyborze odpowiedniego pracownika/kandydata w sekcji “Rola” zaznacz aktualną rolę. Wtedy rola zostanie zmieniona w pozostałych spółkach.
Nowy raport: Raport z wynagrodzeń i potrąceń wg rozliczenia pracownika w okresie #
Umożliwiliśmy import mieszkań. Jest on możliwy w Ustawienia > Import, po wybraniu kategorii “Mieszkania”. Pozwoli to na automatyczne importowanie danych o mieszkaniach do systemu.
Masowa edycja danych rozliczeniowych na rachunkach / list płac #
W Rozliczenia > Rachunki oraz Rozliczenia > Listy płac, dodaliśmy możliwość masowej edycji danych rozliczeniowych na wybranych rachunkach. W tym celu należy zaznaczyć checkboxem wybrane rachunki i wybrać przycisk “Edytuj” znajdujący się nad tabelą. W nowym okienku, należy skorzystać z pól nad tabelą, aby zmienić wartości danych w wybranej kolumnie.
W celu ułatwienia Państwu możliwości generowania aneksów, na formularzu umowy dodaliśmy sekcję “Aneks”, która pozwala na dodawanie aneksu lub wyświetla historię aneksowania wybranej umowy.
Zmiana stanowiska
Podczas aneksowania umowy, gdy wybierzemy inne stanowisko, niż to na pierwotnej umowie, a istnieją na ten okres wpisy grafikowe – system pokaże informacje o mapowaniu wpisów do nowych stawek. Po zapisaniu aneksu wpisy grafikowe zostaną zaktualizowane.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 12.11.2020
Przy wysyłce faktur umożliwiliśmy dodawanie osób w kopii wiadomości (DW). Co więcej, aby pole automatycznie uzupełniało się danymi operatora (użytkownika), który wysyła faktury należy w Ustawieniach > Moduły > Faktury włączyć checkbox przy opcji “Dodaj operatora do DW przy wysyłce faktur (kopia)”.
Nowy układ wydruku listy płac z nowymi kolumnami #
Uporządkowaliśmy i dodaliśmy nowe kolumny podczas generowania zbiorczego pliku xls:
Firma,
Lista płac,
Klient,
Typ umowy,
Ilość przepracowanych godzin.
Generowanie pliku jest możliwe w Rozliczenia>Listy płac , po zaznaczeniu listy płac i kliknięciu Pobierz > jako xls. Dzięki temu dane w pobranym pliku będą pogrupowane w nowych kolumnach.
Zgłoszenia pracowników – nowe typy zgłoszeń i konfiguracja osób powiadamianych #
Umożliwiliśmy szczegółową konfigurację powiadomień o zgłoszeniach pracowników. W Ustawieniach > Moduły >Pracownicy, w sekcji “Rodzaje zgłoszeń dostępne dla pracownika” zgłoszenia te są przedstawione w tabeli, gdzie dla każdego rodzaju zgłoszenia pracownika można wybrać osoby/grupy, czy role systemowe, które powinny być powiadamiane.
Co więcej, w sekcji “Rodzaje zgłoszeń dostępne dla pracownika” dodaliśmy nowe typy zgłoszeń:
zgłoszenie mobbingu,
zgłoszenie innowacji, usprawnień i pomysłów,
zgłoszenie naruszeń w zakresie działania niezgodnego z obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi lub standardami etycznymi,
zgłoszenie dotyczące incydentów związanych z ochroną danych osobowych, bezpieczeństwem fizycznym oraz IT.
1. Na profilu pracownika
W celu usprawnienia korzystania z modułu grafiku i urlopów, wprowadziliśmy zmiany widokowe na profilu pracownika, w zakładce Grafik, w sekcji Nieobecności, po kliknięciu w Szczegóły i korekta. Widok został podzielony na trzy główne zakładki, które zawierają dane dotyczące nieobecności pracownika. Są to:“Ustawienia”, “Szczegóły i korekta” oraz “Zestawienie nieobecności”.
2. Podczas dodawania umowy
Podczas dodawania pierwszej umowy dodaliśmy dwa nowe pola:
„Pierwsza praca”. Zaznacz tę opcję, jeśli jest to pierwsza umowa pracownika. Dzięki temu system wyliczy urlop wypoczynkowy dla pracownika zgodnie z obowiązującym prawem.
“Data osiągnięcia 26 dni podstawy”, co umożliwia automatyczne zwiększenie podstawy urlopowej pracownika od razu podczas wystawiania umowy (jeżeli pracownik spełnia warunek stażowy).
W module Pracownicy przy generowaniu umowy dodaliśmy możliwość aneksowania umowy w pierwszym dniu rozpoczęcia umowy.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 18.11.2020
W Pracownik > Grafik > Drukuj listę obecności dodaliśmy możliwość wydruku listy obecności wzbogaconej o informacje dotyczące rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz łącznej liczby przepracowanych godzin. Dane są generowane na podstawie grafiku pracy pracownika.
Zmieniliśmy wygląd ikony historii na profilach encji w systemie. Od dzisiaj Historia jest dostępna pod ikoną zegara ze strzałką.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 25.11.2020
Dodaliśmy nową funkcjonalność w systemie, która pozwala na rozróżnienie dwóch rodzajów wiz – wizy Schengen i wizy krajowej. Domyślnie w systemie jest ustawiona wiza krajowa. Typ wizy można zmienić w Pracownicy > Lista zezwoleń > Dodaj zezwolenie lub na profilu pracownika w zakładce Zezwolenia > Legalizacja.
Umożliwiliśmy wydruk szczegółów urlopu. Jest to możliwe z poziomu profilu pracownika, w zakładce Grafik w sekcji Szczegóły > Szczegóły i korekta oraz z poziomu listy pracowników korzystając z przycisku Więcej opcji > Wydruk > Szczegóły urlopu.
Następnie należy podać daty obowiązywania urlopu i kliknąć “Pobierz”.
Przykładowy wydruk:
Na profilu pracownika w zakładce Grafik > Szczegóły > Szczegóły i korekta dodaliśmy możliwość pokazania szczegółów urlopu zarówno poprzez liczbę dni, jak i w wymiarze godzinowym.
Podczas dodawania urlopu pracownikowi, któremu urlop nie przysługuje w wybrane dni, system wskaże najbliższą datę nabycia przez pracownika uprawnień do urlopu.
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy > Urlopy umożliwiliśmy definiowanie niestandardowego wymiaru urlopu wypoczynkowego dla umów zlecenie, o dzieło oraz innych (kontrakt B2B). Podczas dodawania umowy informacja o niestandardowym wymiarze urlopu pojawi się w Danych do rozliczeń w sekcji Urlop. Co więcej, ustawienie będzie uwzględnione na grafiku pracownika i podczas rozliczania pracownika.
Od dziś, jeśli pracownik nie ma wpisanego adresu e-mail w systemie, podczas wysyłki rachunków do pracownika pojawi się komunikat o tym, że wiadomość z rachunkiem nie zostanie wysłana. Dodatkowo, podczas masowej wysyłki rachunków dodaliśmy informację o tym, że każdy pracownik otrzyma oddzielny e-mail ze swoim rachunkiem.
Nowy wydruk: potwierdzenie wydania przedmiotu pracownikowi #
W Start > Magazyny dodaliśmy możliwość wydruku potwierdzenia wydania pracownikowi przedmiotu z magazynu. Aby wydrukować zestawienie operacji wydawania jednego przedmiotu, należy wejść w Magazyn > Stany i w kolumnie „Akcje” kliknąć ikonę drukarki.
Istnieje również możliwość masowego wydruku poprzez zaznaczenie kilku przedmiotów i wybranie ikony drukarki nad listą.
Można również wygenerować wydruk wszystkich przedmiotów wydanych jednemu pracownikowi.
Przykład wydruku:
W tym celu na Magazynie w zakładce Operacje należy wybrać przedmioty wydane jednemu pracownikowi, a następnie kliknąć w ikonę drukarki nad listą.
W Start > Mieszkania dodaliśmy zakładkę “Lokatorzy”. W zakładce znajduje się informacja o imieniu i nazwisku lokatora, dacie zamieszkania, pokoju, kliencie z bieżącej umowy oraz notatki z pracownika. Co więcej, istnieje możliwość dodania nowego lokatora poprzez kliknięcie przycisku “+ Dodaj lokatora”. Można również filtrować bazę danych o lokatorach za pomocą filtrów: wszyscy, bieżący, historyczni, planowani.
Komunikat podczas przydzielania mieszkania pracownikowi #
W sytuacji, gdy mieszkanie jest przydzielane pracownikowi, a jest już on podpięty do innego mieszkania wyświetli się komunikat z informacją o tym, w jakim okresie i do jakiego mieszkania jest przydzielony.
W pobranej liście płac dodaliśmy kolumnę “Zwroty i dodatki opodatkowane”.
W kolumnie są pokazane opodatkowane kwoty zwrotu za przedmiot na pracowniku, którego rozliczyliśmy. Aby przedmiot był uwzględniony w takim rozliczeniu należy zaznaczyć na nim poniższe opcje:
Następnie na drugim kroku rozliczenia przedmiot będzie widoczny w kolumnie “Zwroty i dodatki”.
Konfiguracja ukrywania kolumn na eksporcie list płac #
W Ustawienia > Finansowe> Kadrowo-księgowe w sekcji Wydruk list płac można wybrać pola, które będą ukryte na pobranej liście płac.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości w systemie 27.11.2020
W Rozliczenia > Listy płac dodaliśmy nową funkcjonalność, która pozwala łączyć listy płac o typie cywilnoprawna, pochodzące z tego samego okresu. W tym celu należy na liście płac zaznaczyć listy, które chcemy połączyć, a następnie kliknąć „Połącz listy płac”.
W przypadku gdy nie zgadza się typ listy płac lub okres, którego ona dotyczy lub występuje brak rachunku na liście, system pokaże odpowiedni komunikat o tym, że listy nie zostaną połączone.
Nowa sekcja na wydruku rachunku pracownika podczas naliczenia PPK #
Od teraz, jeśli pracownik ma naliczone składki do PPK, na systemowym wydruku rachunku jest informacja o tym, że składki do PPK zostały naliczone.
Aby wstawić analogiczną sekcję we własnym wzorze wydruku należy skorzystać ze zmiennych PPK dostępnych dla wydruku rachunku w Ustawienia > Wydruki .
Zmiany widokowe podczas dodawania indywidualnych stawek dla pracownika #
Wprowadziliśmy zmiany widokowe na profilu pracownika w zakładce Więcej > Wynagrodzenie/wypłaty w sekcji Stawki indywidualne.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 30.11.2020
Na liście umów dodaliśmy możliwość masowej wysyłki umów do podpisu. W tym celu należy zaznaczyć umowy i kliknąć przycisk wysyłki. Wtedy wiadomość zostanie wysłana do pracownika. Jeśli jest skonfigurowane konto na Autenti, to istnieje możliwość wysyłki również poprzez tą platformę. Aby skonfigurować integrację z Autenti, należy wejść w Ustawienia > Konfiguracja > Integracje.
Każda umowa zostanie wysłana osobno do właściwego pracownika. Jeśli pracownik nie ma wpisanego adresu e-mail w systemie, podczas wysyłki umowy do pracownika pojawi się komunikat o tym, że wiadomość nie zostanie wysłana.
Status umowy można sprawdzić na profilu pracownika. Jeśli umowa nie została podpisana, w sekcji “Podpis” system pokaże tabelę z informacją, kiedy i przez kogo umowa została wysłana.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.