Nowości 1.07.2020
Zwijanie / rozwijanie atrybutu typu sekcja #
Od teraz w zakładce Ustawienia > Konfiguracja > Formularze, podczas dodawania lub edycji atrybutu typu sekcja jest możliwość zwijania i rozwijania danych w sekcji na konkretnych obiektach w systemie (np. na profilu pracownika). Na start dane są rozwinięte, jednak w ustawieniach sekcji można wybrać kiedy sekcja ma być zwinięta – zawsze, tylko gdy pola uzupełnione, tylko gdy pola nieuzupełnione lub nigdy.Dokument pobytowy vs paszport biometryczny #
Jeżeli pracownik posiada inny dokument pobytowy np. wiza, karta pobytu oraz posiada paszport biometryczny, to system dodaje dni ruchu bezwizowego do dni pobytu. Jedynym warunkiem jest dodanie przejazdu do paszportu biometrycznego.Usprawnienia w module mieszkań #
Wprowadziliśmy zmiany w module mieszkań mające na celu usprawnienie zarządzania kosztami:- dodaliśmy nowe medium licznika – ogrzewanie oraz inne.
- dodaliśmy nowe typy kosztu: Internet, Nieczystości płynne (szambo), Nieczystości stałe (śmieci), Opał – butle gazowe, Opał – olej, Opał – węgiel, Opał – pellet, Opał – inne, Ochrona, Remont, Utrzymanie.
Widoczność wieku na formularzu pracownika/kandydata #
Podczas dodawania atrybutu typu data na pracowniku (W Ustawieniach > Konfiguracja > Formularze) dodaliśmy możliwość włączenia opcji pokazania lat, która będzie wyświetlała wiek na formularzuNowy wniosek Meldunek #
Zaktualizowaliśmy wniosek „Meldunek”. Można go wygenerować w profilu pracownika, w zakładce Zezwolenia > Podstawowe, klikając w „+ Dodaj zezwolenie” i wybierając Meldunek.Usprawnienia w raportach dla księgowości #
W raporcie dla księgowości według płatności w okresie oraz w raport dla księgowości według rozliczeń w okresie dodaliśmy:- kolumny – rodzaj płatności – przelew/gotówka,
- kolumny z atrybutami umów,
- wiersz w kolorze szarym z podsumowaniem gdy pracownik występuje w zestawieniu więcej niż raz.
Zaliczka: rodzaj płatności #
Od teraz, na formularzu dodawania zaliczki w przypadku zaznaczenia „zapłacono – tak” pokazany zostanie rodzaj płatności, analogicznie jak na oznaczeniu płatności jako zapłacona. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 9.07.2020Wielojęzyczne wydruki – znaczniki dla wybranego języka #
Podczas tworzenia wydruku, mają Państwo możliwość dopisania do znacznika skrótu języka, który umożliwi wstawienie wartości znacznika w oczekiwanej wersji języka wydruku. Przykładowo, wstawienie znacznika {%Opis stanowiska język:ru%}, spowoduje, że podczas generowania wydruku w miejsce znacznika zostanie wstawiona rosyjskojęzyczna wartość pola. Aby pole zostało poprawnie przetłumaczone, jego tłumaczenie musi istnieć w systemie. Nazwę stanowiska, opis i wymagania można przetłumaczyć już na etapie dodawania stanowiska, czy rekrutacji. Aby wartości atrybutów zostały przetłumaczone, ich tłumaczenie należy dodać w Ustawieniach > Konfiguracja > Tłumaczenia.Usprawnienie nawigacji w systemie #
W celu zwiększenia intuicyjności systemu wprowadziliśmy dodatkowe elementy nawigacji. Nawigacja znajduję się na listach oraz na profilach w systemie w górnej części ekranu po lewej stronie.Dodawanie tagów i notatek na etapie dodawania encji #
W celu sprawnego dodawania kandydatów / pracowników / klientów umożliwiliśmy dodawanie tagów i notatek już na etapie dodawania ich do systemu.Podgląd zdjęcia na formularzu aplikacyjnym #
Na formularzu aplikacyjnym umożliwiliśmy podgląd zdjęcia kandydata. Jest on możliwy, po załadowaniu zdjęcia i kliknięciu w ikonę oczka. Pole zdjęcie można włączyć w Ustawieniach > Konfiguracja > Formularze w zakładce Aplikacje.Wypowiedzenie umowy przy zmianie statusu pracownika na nieaktywny #
Podczas zmiany statusu pracownika na systemowy nieaktywny, pokazuje się okno pozwalające zakończyć umowy. Przy liście umów, których dotyczą zmiany, dodaliśmy checkboxy z możliwością zaznaczenia, dla których umów należy zastosować zmiany.Praca na listach #
- Na liście pracowników dodaliśmy kolumny „paszport data od” oraz „paszport data do”,
- na liście pracowników dodaliśmy możliwość filtrowania kolumny “maksymalna data pobytu”,
- Na liście mieszkań, nad tabelą dodaliśmy podsumowanie ilości miejsc we wszystkich mieszkaniach oraz podsumowanie wartości opłat na mieszkaniach.
Moduł mieszkania #
- Alerty dla zużycia: w module mieszkań, w ustawieniach konkretnego mieszkania dodaliśmy możliwość wpisania standardowego zużycia mediów (wartość dla osobodoby). Jeżeli przy dodawaniu stanu liczników różnica przekroczy wartość skonfigurowaną w ustawieniach to pojawi się informacja o jej przekroczeniu.
- Standard pokoju: W Ustawienia > Moduły > Mieszkania dodaliśmy możliwość zdefiniowania wartości standardu pokoju na firmie. Zdefiniowane opcje można wybrać podczas wybierania standardu przy dodawaniu/edycji pokoju.
- Dodaliśmy nowe kolumny na liście mieszkań ze szczegółami dostępności mieszkań
- dostępność per standard [wolne, rezerwacje, zajęte]
- dostępność per rodzaj [wolne, rezerwacje, zajęte]
- szczegóły dostępności (per pokój, [nr, standard, typ, wolne, rezerwacje, zajęte])
Konfiguracja domyślnego tytułu maili #
W Ustawieniach własnych użytkownika dodaliśmy możliwość skonfigurowania czy w domyślnym tytule maili oraz sekcji „Od” wiadomości e-mail wysyłanej z systemu powinna się pojawiać informacja o nadawcy.Praca na listach #
- Na liście pracowników dodaliśmy możliwość odfiltrowania pracowników, którzy aktualnie posiadają zgłoszenie do ubezpieczeń ZUS ZUA.
- Na liście pracowników w filtrze „z pozwoleniami”, dodaliśmy również opcję “pokaż status zezwolenia”. Pokaże się ona po zastosowaniu filtru „z pozwoleniami”.
- Na liście zezwoleń dodaliśmy kolumny „Stanowisko” oraz „Miejsce pracy”.
Rozliczenie klienta – czyszczenie stawek #
Na rozliczeniu Klienta, przy kopiowaniu stawek dodaliśmy przycisk “wyczyść”, analogicznie jak przy rozliczeniu pracownika.Wybór dat: opcja wczoraj #
Rakieta na wszystkich filtrach typu data, dodaj opcję „Wczoraj”.Usuwanie kandydata podczas usuwania aplikacji #
Podczas usuwania aplikacji dodaliśmy również opcję “Usuń również kandydata”, której zaznaczenie sprawi, że z systemu zostanie usunięty również kandydat. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 22.07.2020Planowanie pracowników na podstawie kompetencji #
W celu lepszego dopasowania pracowników do wykonywanej pracy umożliwiliśmy planowanie pracowników na podstawie kompetencji. Wymagane dla stanowiska kompetencje dodawane są przy edycji stanowiska, a umiejętności posiadane przez pracownika definiujemy na formularzu pracownika w formie tagów. Następnie, podczas planowania zapotrzebowania na konkretne stanowiska, przy nazwach stanowiska pojawią się konkretne tagi. Wybranie osoby, która nie ma dodanych w systemie kompetencji potrzebnych na dane stanowisko, spowoduje pokazanie komunikatu o braku kompetencji.Przedmioty #
- Archiwizacja przedmiotuUmożliwiliśmy archiwizację przedmiotów. Podczas dodawania/edycji przedmiotu dostępny jest teraz możliwość zaznaczenia przedmiotu jako archiwalny. Na liście przedmiotów domyślnie nie pokazują się przedmioty archiwalne. Aby je wyświetlić należy skorzystać z filtrów nad tabelą.
- Przenoszenie przedmiotów – wpis w historiiPodczas przenoszenia przedmiotów między mieszkaniami, w historii obu mieszkań pojawi się wpis o przeniesieniu przedmiotu.Przedmioty można przenosić między mieszkaniami z poziomu zakładki „Przedmioty” na profilu mieszkania, korzystając z przycisku „Przenieś” nad tabelą.
- Nowa kategoria przedmiotu na pracownikachW zakładce Przedmioty na pracownikach dodaliśmy dodatkową kategorię: wyrządzone szkody na mieszkaniu. Po wybraniu opcji pokaże się pole wyboru mieszkania. Pozwoli to na zarządzanie szkodami na mieszkaniu oraz uwzględnienie ich w raporcie dot. wyposażenia mieszkań.
Mieszkania #
- Wsteczne rozliczanie zakwaterowania/samochoduW przypadku dodawania pracownikowi potrącenia za zakwaterowanie/samochód na okres dłuższy niż miesiąc, podczas rozliczenia potrącenie naliczy się jedynie za wybrany miesiąc. Jeżeli istnieją nierozliczone potrącenia za poprzedni okres – pojawi się informacja, a po kliknięciu możliwe będzie uwzględnienie zaległych potrąceń w rozliczeniu.
- Dodawanie kosztu na mieszkaniu na podstawie fakturyPodczas dodawania kosztu na mieszkaniu (Start > Mieszkania > Mieszkanie > Opłaty > Mieszkanie > Koszty), stworzyliśmy możliwość wybrania faktury dodanej w systemie. Na jej podstawie zostaną pobrane dane kosztu.
- Rozróżnienie typu i kategorii przedmiotów na mieszkaniuRozróżniliśmy typ i kategorię przedmiotów dodawanych do mieszkań. Typ to m.in AGD, RTV, Meble. Po wybraniu typu pojawią się do wybrania kategorie poszczególnego typu.
- Raporty mieszkań: W Start > Analizy dodaliśmy:
- raport dot. kosztów mieszkań,
- raport dot. wyposażenia mieszkań,
- raport z remontu mieszkań.
Praca w systemie #
- Kopiowanie uprawnień z wzorca: przy dodawaniu/edycji konta użytkownika dodaliśmy możliwość wyboru użytkownika, z którego system ma skopiować uprawnienia.
- Na liście kandydatów dodaliśmy nazwę firmy w kolumnach ostatnie/aktualne pozwolenia
- Na liście kandydatów w kolumnie aplikacji dodaliśmy informację o Kliencie, na którego jest aplikacja (pod warunkiem, że nie jest to własna firma).
Dodanie pełnomocnika do wniosku o PESEL #
Możliwość dodania pełnomocnika do wniosku o PESEL jest dostępna podczas dodawania wniosku o PESEL, na profilu pracownika, w zakładce Zezwolenia > Podstawowe > Dodaj zezwolenie > PESEL. Pełnomocnik musi być dodany w systemie jako pracownik. Dane pełnomocnika pojawią w pkt.1: Wnioskodawca.Deklaracje ZUS #
W danych o członkach rodziny osoby ubezpieczonej uprawnionym do świadczeń z ubezpieczenia zdrowotnego dodaliśmy możliwość dodania numeru paszportu, zamiast numeru PESEL. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 29.07.2020Udostępnianie ofert na Facebooku #
Poszerzyliśmy opcję publikowania ofert pracy portalu Facebook o publikację na własnym profilu oraz grupach/stronach, których użytkownik nie jest administratorem. Opcja ta jest dostępna w zakładce Multiposting na rekrutacji. Po kliknięciu udostępnij nastąpi przekierowanie do portalu Facebook, co umożliwi wybór profilu, grupy lub strony, na której chcemy opublikować ofertę.Nowe znaczniki do wydruków #
Podczas dodawania lub edycji wydruku w Ustawienia > Wydruki > Lista > Wydruk jest możliwość wstawienia nowych znaczników:- {%Ilość dni przepracowanych u Klienta%} (w momencie wystawienia umowy dla pracownika z wybranym Klientem, znacznik oblicza ile dni w okresie ostatnich 540 dni pracownik przepracował dla wskazanego w umowie Klienta),
- {%Koszt delegacji słownie%},
- {%Stawka godzinowa brutto pracownika%},
- {%Stawka godzinowa netto pracownika%}.
Przebudowa kwestionariusza osobowego pracownika #
Wprowadziliśmy zmiany w kwestionariuszu osobowym na profilu pracownika:- W polu “Jestem zatrudniony na umowę o pracę/zlecenie w innym zakładzie.” uwzględniliśmy zapis “i nie przebywam na: urlopie bezpłatnym, wychowawczym, macierzyńskim”.
- W polu „Prowadzę działalność gospodarczą”, po wyborze opcji „tak”, prezentowane są opcje:
- zakres prowadzonej działalności pokrywa się z zakresem usług wykonywanych w ramach umowy,
- opłacam pełne składki ZUS (od podstawy wymiaru wynoszącej co najmniej 60%),
- opłacam preferencyjne składki lub nie opłacam pełnych składek ZUS (od podstawy wymiaru wynoszącej co najmniej 60%).
“Zaznacz wszystkie zgody” na formularzu aplikacyjnym #
Umieściliśmy na formularzu aplikacyjnym checkbox „Zaznacz wszystkie zgody”, który zaznacza i odznacza wszystkie zgody.Zmiana statusu umowy i pracownika po rozpoczęciu umowy #
Dodaliśmy możliwość automatycznej zmiany statusu umowy i pracownika po rozpoczęciu umowy. Statusy można skonfigurować w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy, w sekcji Ogólne > Zmieniaj status pracownika po rozpoczęciu umowy oraz Umowy > Zmieniaj status umowy po jej rozpoczęciu.Dane umowy ramowej podczas wystawiania umowy #
Podczas dodawania umowy zlecenia do umowy ramowej, widoczne będzie pole “Do umowy”. Zawiera ono informacje o numerze umowy, stawkach oraz stanowisku z umowy pierwotnej. Co ważne, pole to będzie na stałe widoczne po zapisaniu umowy zlecenie.Zajęcia komornicze #
- W zakładce zajęcia komornicze w profilu pracownika dodaliśmy kolumny: Data dodania oraz Dodano przez. Kolumny można włączyć korzystając z ikony zębatki nad tabelą.
- Od teraz, dodawanie zajęć komorniczych zapisuje się w historii pracownika