Baza wiedzy HRappka
  • Główna
  • Zgłoszenia
  • Zaloguj się
  • O systemie

Samouczek

Podstawowa konfiguracja systemu
  • Dopiero zaczynasz przygodę z HRappką? Sprawdź ten wpis!
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Rozliczenie pracownika
  • Moduł Zadań
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Bezpieczeństwo
  • Czyszczenie pamięci podręcznej/cache
  • Wspierane przeglądarki
FAQ samouczek
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie

Użytkownicy

Użytkownicy
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?

Nowości

  • Nowości 23.03.2023
  • Nowości 20.02.2023
  • Nowości 13.02.2023
  • Nowości 31.01.2023
  • Nowości 25.01.2023
  • Nowości 12.01.2023
  • Nowości 04.01.2023
  • Nowości 02.01.2023
  • Nowości 23.12.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 19.12.2022
  • Nowości 11.10.2022
  • Nowości 05.07.2022
  • Nowości 12.07.2022
  • Nowości 14.07.2022
  • Nowości 18.07.2022
  • Nowości 25.07.2022
  • Nowości 08.08.2022
  • Nowości 17.08.2022
  • Nowości 18.08.2022
  • Nowości 24.08.2022
  • Nowości 30.08.2022
  • Nowości 21.09.2022
  • Nowości 29.09.2022
  • Nowości 05.10.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 08.11.2022
  • Nowości 15.11.2022
  • Nowości 28.11.2022
  • Nowości 27.04.2022
  • Nowości 04.05.2022
  • Nowości 09.05.2022
  • Nowości 12.05.2022
  • Nowości 17.05.2022
  • Nowości 23.05.2022
  • Nowości 31.05.2022
  • Nowości 20.06.2022
  • Nowości 27.06.2022
  • Nowości 10.03.2022
  • Nowości 16.03.2022
  • Nowości 24.03.2022
  • Nowości 04.04.2022
  • Nowości 06.04.2022
  • Nowości 11.04.2022
  • Nowości 14.04.2022
  • Nowości 26.01.2022
  • Nowości 01.02.2022
  • Nowości 07.02.2022
  • Nowości 17.02.2022
  • Nowości 28.02.2022 & 3.03.2022
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 08.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 06.2020
  • Nowości 05.2020
  • Nowości 04.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 02.2020
  • Nowości 1.2020
  • Nowości 14.10.2021
  • Nowości 21.10.2021
  • Nowości 15.11.2021
  • Nowości 25.11.2021
  • Nowości 29.11.2021
  • Nowości 09.12.2021
  • Nowości 11.01.2022
  • Nowości 17.01.2022
  • Nowości 20.01.2022
  • Nowości 02.2021
  • Nowości 20.07.2021
  • Nowości 12.07.2021
  • Nowości 1.07.2021
  • Nowości 27.07.2021
  • Nowości 3.08.2021
  • Nowości 11.08.2021
  • Nowości 16.08.2021
  • Nowości 23.08.2021
  • Nowości 30.08.2021
  • Nowości 07.09.2021
  • Nowości 16.09.2021
  • Nowości 05.2021
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 27.09.2021
  • Nowości 30.09.2021
  • Nowości 02.08.2022
  • Nowości 30.06.2022
  • Nowości 26.05.2022
  • Nowości 26.04.2022
  • Nowości 23.02.2022
  • Nowy interfejs systemu
  • Nowości 29.07.2021
  • Nowości 6.07.2021
  • Nowości 15.12.2021
  • Nowości 06.12.2021
  • Nowości 07.10.2021
  • Nowości 13.09.2021
  • Nowości 01.09.2021
  • Nowości 18.10.2021
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 28.03.2022
  • Nowości 10-14.02.2022
  • Nowości 22.11.2021
  • Nowości 28.10.2021
  • Nowości 03.2021
  • Nowości 01.2021
  • Nowości 10.2020

Konfiguracja

Ogólna konfiguracja systemu
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych?
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Stanowisko
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty [Tłumaczenie artybutu]
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Aplikacja mobilna HRappka
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Formularz zapotrzebowania
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • API
  • Bezpieczeństwo
Wydruki
  • Wydruki / szablony dokumentów w systemie: Pytania i odpowiedzi
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
Wielofirmowość
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe
FAQ Konfiguracja
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak podpiąć skrypty z Google Analytics / Facebook Pixel itp. do formularzy aplikacyjnych?

Integracje, import, eksport

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Integracje
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Integracje w systemie
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja z Microsoft Outlook
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • Formularz zapotrzebowania
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Integracja z PowerOffice
Import
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika
Eksport
  • Eksport danych w systemie
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można robić backup bazy danych?

ERP

Praca w Module ERP
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Moduł Pism – działanie i konfiguracja
  • Przedmioty i magazyny
FAQ ERP
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Raport zajętości mieszkań

CRM

Praca w Module CRM
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie?
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • Formularz zapotrzebowania
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • Grupy cenowe
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ CRM
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?

Rekrutacje

Praca w Module Rekrutacji
  • Jak dodać rekrutację?
  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • W jaki sposób działa CV Parser?
  • Jak współdzielić aplikację/profil kandydata Klientowi/Hiring managerowi/osobie nieposiadającej dostępu do systemu?
  • Import rekrutacji i aplikacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • HRappka Sourcing Plugin – wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
Konfiguracja Modułu Rekrutacji
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rekrutacji
  • Podstawowa konfiguracja – tu zacznij!
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego/rekrutacyjnego
  • Konfiguracja zgód RODO na formularzu aplikacyjnym
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • API
  • Skrzynka mailowa w systemie
Raporty Rekrutacja
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport z współdzielonych profili
FAQ Rekrutacja
  • Dlaczego na formularzu aplikacyjnym nie pojawiają się informacje/pola? [widoczność pól na rekrutacji]
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • API rekrutacji
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjny do stanowiska / rekrutacji (np. dla Opiekunki)?

Pracownicy

Praca w Module Pracownicy
  • Praca z Modułem Działy
  • Jak dodać pracownika?
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Tworzenie konta pracownika
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Przedmioty na pracowniku
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Umowy
    • Umowa z pracownikiem – Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
    • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
    • Jak dodać aneks umowy?
    • Podpis elektroniczny umów
    • Podpis elektroniczny dokumentów
    • Jednostronny podpis elektroniczny załączników
    • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
    • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
    • Jak wydrukować umowę pracownika?
    • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
    • Jak wygenerować świadectwo pracy?
    • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
    • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
    Zezwolenia podstawowe
    • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
    • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
    Legalizacja cudzoziemców
    • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
    • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
    • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
    • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
    • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
    • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
    • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
    • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
    • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
    • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022
    • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii
    • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
Konfiguracja Modułu Pracownicy
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Pracownicy
  • Moduł Działy – konfiguracja
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
Raporty Pracownicy
  • Wkrótce
FAQ Pracownicy
  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Jak to zmienić?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • FAQ Umowy
    • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
    • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
    • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
    • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
    • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
    • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
    • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
    • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
    • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
    • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
    • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
    • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
    • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
    • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
    FAQ Legalizacja cudzoziemców
    • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
    • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
    • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
    • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
    • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
    • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?

Miękki HR

Szkolenia
    Praca w Module Szkoleń
    • Szkolenia na Portalu Pracowniczym
    • Jak dodać szkolenie?
    • Dodawanie pracownika do szkolenia
    • Ankiety – badanie jakości szkolenia
    Konfiguracja Modułu Szkoleń
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Szkoleń
    • Podstawowa konfiguracja
    • Uprawnienia użytkowników do szkoleń
    Raporty Szkolenia
    • Wkrótce…
    FAQ Szkolenia
    • Wkrótce…
Oceny pracownicze
    Konfiguracja Modułu Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    Raporty Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
    Praca w Module Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    FAQ Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
Onboarding
    Konfiguracja Modułu Onboardingu
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Onboardingu
    • Podstawowa konfiguracja
    Praca w Module Onboardingu
    • Jak dodać onboarding?
    • Jak przypisać onboarding pracownikowi?
    Raporty Onboarding
    • Raport odpowiedzi z ankiet
    • Statystyki z ankiet
    FAQ Onboarding
    • Dlaczego nie mogę dodać pracownikowi onboardingu?
    • Szkolenie BHP w module onboardingu
    • Ankieta po onboardingu

Ewidencja czasu pracy

Praca w module Ewidencji czasu pracy
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy: Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
Konfiguracja Ewidencji czasu pracy
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
Raporty Ewidencja czasu pracy
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Ewidencja
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe

Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Praca w module Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
Konfiguracja Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Raporty Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora

Rozliczenia

Praca w Module Rozliczeń
  • Rozliczenie pracownika
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Masowe dodawanie zaliczek
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Zajęcia komornicze
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • PITY w 2023 r.
Konfiguracja Modułu Rozliczeń
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rozliczeń
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Świadczenie za czas choroby
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
Raporty Rozliczenia
  • Wkrótce
FAQ Rozliczenia
  • Stawka o typie premia roczna
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika

Faktury

Praca w Module Faktury
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Opłaty na mieszkaniu na fakturze kosztowej
  • Moduł zamówienia
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ Faktury
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?

Płatności

Praca w Module Płatności
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?

Deklaracje

ZUS
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Generowanie deklaracji zgłoszeniowych do ZUS (ZUA, ZWUA)
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
Urząd Skarbowy
  • PITY w 2023 r.
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Korekta PIT-11
  • Jak wygenerować wniosek NIP-7 z systemu?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
PPK
  • Autozapis do PPK w 2023 – Ponowne przystąpienia i rezygnacje. Jak sprawnie to zrobić w systemie?
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) – pytania dot. rozliczeń pracowników
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) w systemie – konfiguracja
  • Jak włączyć PPK na firmie? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Jak ustawić PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) na pracowniku?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze plany Kapitałowe: Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Dlaczego PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) nie naliczyły się w rozliczeniu pracownika?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]

Raporty

Praca w Module Raporty
  • Raporty w systemie/ raporty zdefiniowane
  • Raporty niestandardowe
FAQ Raporty
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Raport z współdzielonych profili
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Raport zajętości mieszkań
  • Raport rotacji
  • Home
  • Baza wiedzy
  • Nowości
  • Nowości 10.2020

Nowości 10.2020

Spis treści
  • Masowe generowanie umów cudzoziemcom: data zakończenia zgodnie z datami legalizacji
  • Sekcja “czynności” na stanowisku
  • Zadania: nowe statusy i filtr
  • Tłumaczenie zewnetrznego modułu zapotrzebowań
  • Aktualizacja stawek klientów bez aktualizacji stawek pracowniczych
  • Powiadomienia o zmianach zapotrzebowania
  • Możliwość dodania grupy jako obserwatora zadania
  • Zmiany w formularzu pracownika / kandydata
  • Powrót do systemu po wylogowaniu z bezczynności
  • Nowe kolumny i filtry
  • Zaawansowane statusowanie na kalendarzu
  • Włączanie kolumny GTU na fakturze
  • Ograniczenie widoczności atrybutów dla konkretnych typów pozwoleń
  • Uniemożliwienie pobierania załączników przez pracowników
  • Grafik pracownika - dostępność opcji dla pracownika
  • Praca w systemie
  • Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe
  • Notatki
    • Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta
    • Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta
  • Nowy typ pola na ankiecie: zgoda RODO
  • Zmiany w module rozliczeń
  • Automatyczne tworzenie listy płac dla umów cywilnoprawnych
  • Profil pracownika: filtrowanie sekcji mieszkania/noclegi po dacie
  • Praca w systemie
  • Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe
  • Notatki
    • Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta
    • Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta
  • Moduł Pism
  • Zmiany w module rozliczeń
  • Działania na listach
  • Powiadamianie Klienta o zmianach w kalendarzu pracy
  • Legalizacja cudzoziemców
  • Usprawnienia w module umów
  • Historia na kalendarzach pracy
  • Wydruki na zezwoleniach
  • Import numerów list płac
Nowości 2.10.2020

Masowe generowanie umów cudzoziemcom: data zakończenia zgodnie z datami legalizacji #

Od teraz, podczas masowego generowania umów cudzoziemcom dodaliśmy możliwość uzupełnienia daty zakończenia umów zgodnie z datami legalizacji. W tym celu, podczas generowania umów, należy zaznaczyć checkbox “Zgodnie z datami legalizacji” pod polem „Data zakończenia pracy”.
hrappka

Sekcja “czynności” na stanowisku #

Aby usprawnić Państwu generowanie umów cywilnoprawnych, umożliwiliśmy definiowanie czynności na poziomie stanowiska oraz pobieranie jego wartości podczas generowania wydruków. Podczas dodawania/edycji stanowiska, po wybraniu typu umowy zlecenie lub dzieło, dodaliśmy checkbox “Czynności – zgodnie z opisem stanowiska”, który jest domyślnie zaznaczony. Jego odznaczenie spowoduje możliwość wyświetlenia pola tekstowego i wpisania czynności. Co więcej, dodaliśmy również znaczniki {%Czynności%} oraz {%Czynności sformatowany%}, które podczas generowania wydruku zostaną zastąpione opisem czynności. Pierwszy znacznik usuwa formatowanie i wstawia czysty tekst, a drugi zachowuje formatowanie, np. listowanie.
hrappka

Zadania: nowe statusy i filtr #

W module zadań dodaliśmy filtr „Zlecone”, który umożliwia filtrowanie zadań po zadaniach, które zlecił użytkownik, nawet gdy nie jest obserwatorem zadania.
hrappka
Dodaliśmy dwa nowe statusy zadań: W trakcie oraz Nowe.
hrappka

Tłumaczenie zewnetrznego modułu zapotrzebowań #

Stworzyliśmy możliwość wyświetlania zewnetrznego modułu zapotrzebowań w poszczególnych językach. W kodzie widgetu wystarczy dopisać parametr:
  • data-lang=”de” jeżeli moduł ma być w języku niemieckim,
  • data-lang=“uk” jeżeli moduł ma być w języku ukraińskim,
  • data-lang=”en” jeżeli moduł ma być w języku angielskim,
  • data-lang=“fr” jeżeli moduł ma być w języku francuskim.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 5.10.2020

Aktualizacja stawek klientów bez aktualizacji stawek pracowniczych #

Podczas aktualizacji stawek na stanowisku Klienta, do tej pory system dawał możliwość możliwość aktualizacji obydwu stawek, bez możliwości wyboru. Po zmianach, w oknie edycji, po zmianie stawki, zostaną zaprezentowane trwające umowy z edytowaną stawką i możliwa będzie zmiana stawek osobno dla klienta i pracownika.
hrappka

Powiadomienia o zmianach zapotrzebowania #

Dodaliśmy powiadomienia w sytuacji, gdy:
  • pojawiło się nowe zapotrzebowania od Klienta,
  • Klient wprowadził zmiany w kalendarzu.
hrappka

Możliwość dodania grupy jako obserwatora zadania #

Dodaliśmy możliwość dodawania grup jako obserwatora zadania, dzięki czemu wszyscy użytkownicy w grupie mogą śledzić status wykonania zadania oraz dodane notatki. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 9.10.2020

Zmiany w formularzu pracownika / kandydata #

  • Jeżeli pole paszport na pracowniku/kandydacie jest ustawione jako wymagane (w Ustawieniach > Konfiguracja > Formularze > Pracownik/Kandydat), to umożliwiliśmy wymaganie uzupełnienia tego pola jedynie dla osoby, która nie posiada obywatelstwa polskiego. Aby wymagać uzupełnienia pola paszport również od pracowników narodowości polskiej, w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy, należy zaznaczyć opcję “Wymagaj numeru paszportu także od pracowników z polskim obywatelstwem“.
  • Analogicznie jak powyżej, jeżeli pole PESEL jest ustawione jako wymagane, to system będzie wymagał numeru PESEL jedynie dla osoby o polskim obywatelstwie.
  • W Danych do rozliczeń pracownika (na profilu pracownika) po zaznaczeniu opcji „Student”, dodaliśmy pole “Nazwa uczelni”.
  • W Danych do rozliczeń pracownika (na profilu pracownika), wprowadziliśmy zmiany w polu „Zatrudniony u innego pracodawcy (oraz nie przebywam na: urlopie bezpłatnym, wychowawczym, macierzyńskim). Pole „Kwota umowy” zostało zmienione na „Wynagrodzenie” z wyborem „wynagrodzenie niższe niż minimalne” lub „wynagrodzenie wyższe lub równe minimalnemu”. Jeżeli wybierzemy opcję „wynagrodzenie mniejsze niż minimalne” system poprosi o podanie kwoty wynagrodzenia.

Powrót do systemu po wylogowaniu z bezczynności #

Aby usprawnić Państwu powrót do działania w systemie po wylogowaniu z powodu bezczynności, od teraz, system zapamięta adres bieżącej strony.Po ponownym zalogowaniu do systemu umożliwi to powrót do czynności wykonywanych przed wylogowaniem.

Nowe kolumny i filtry #

  • W Raporcie dla księgowości według rozliczeń w okresie dodaliśmy możliwość wyświetlania w kolumnach atrybutów z Klienta.
  • Lista umów
    • Dodaliśmy kolumnę „Opiekunowie klienta” z możliwością filtrowania,
    • dodaliśmy kolumnę „Tagi z klienta”.
  • Lista pracowników
    • Dodaliśmy możliwość filtrowania po opiekunie klienta bieżącej umowy,
    • gdy zaznaczony jest filtr „Z umowami” – wyświetlamy dodatkowe filtry dotyczące dat – analogicznie jak na liście umów.

Zaawansowane statusowanie na kalendarzu #

Na kalendarzu, w ustawieniach kalendarza w sekcji statusu umożliwiliśmy zmiany statusu dla wybranych okresów.
hrappka
Co więcej, jeżeli Klient doda lub edytuje wpisy grafikowe w zatwierdzonym przez nas okresie, to przy wpisie pojawi się gwiazdka. Najechanie na wpis spowoduje wyświetlenie informacji o wpisie, w tym dacie dodania/zmiany zapotrzebowania przez Klienta.
hrappka
  Nowości 13.10.2020

Włączanie kolumny GTU na fakturze #

W związku z obowiązkiem prawnym dodawania kodu GTU na fakturze, kolumnę z kodem GTU na fakturze można włączyć w Ustawieniach > Moduły > Faktury, opcja „Kod GTU na pozycji”.
hrappka

Ograniczenie widoczności atrybutów dla konkretnych typów pozwoleń #

Podczas dodawania i edycji atrybutów dla zezwoleń (Ustawienia > Konfiguracja > Formularze) od teraz jest możliwość ograniczenia widoczności poszczególnych atrybutów w zależności od typu zezwolenia/oświadczenia. Pozwoli to na wyświetlanie dodatkowych konfigurowalnych pól tylko dla poszczególnych zezwoleń.
hrappka

Uniemożliwienie pobierania załączników przez pracowników #

Dodaliśmy opcję „Bez możliwości pobrania przez pracownika”, w oknie dodawania/edycji załącznika w bazie wiedzy. Opcja ta jest dostępna po zaznaczeniu checkboxa przy „Widoczny dla pracownika”. Jej zaznaczenie spowoduje, że pracownik, na portalu pracowniczym będzie mógł podejrzeć załącznik, jednak nie będzie miał możliwości jego pobrania.
hrappka

Grafik pracownika – dostępność opcji dla pracownika #

W Ustawienia > Moduły > Pracownicy dodaliśmy możliwość konfiguracji opcji dostępnych dla pracowników na portalu pracowniczym:
  • opcje widoczne z poziomu kalendarza pracownika: Godziny pracy oraz nieobecność,
  • typy nieobecności dostępne do zgłoszenia przez pracownika,
  • rodzaje zgłoszeń dostępne dla pracownika – m.in. wnioski o zaświadczenia.
hrappka

Praca w systemie #

  • Na raporcie “Zakwaterowanie pracowników w mieszkaniach z podziałem na dni”, w kolumnie Klient dodaliśmy kod Klienta,
  • na raporcie „Potrącenia i zwroty pracowników”, w kolumnie atrybutu typu użytkownik dodaliśmy zewnętrzne ID,
  • w raporcie zakwaterowanie pracowników w mieszkaniach, dodaliśmy kolumnę standard pokoju (gdzie prezentowany jest standard pokoju, do którego jest podpięty pracownik),
  • Podczas importu pracowników (Ustawienia > Import > Pracownicy) umożliwiliśmy importowanie pola “Dostępny od”.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 16.10.2020

Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe #

Przy przypinaniu pracownika do planu, po kliknięciu w przycisk “+ Dodaj do planu”, wdrożyliśmy możliwość planowania szczegółowego, czyli wyboru stanowiska i godzin pracy, które pokazują się na podstawie zapotrzebowania.
hrappka
Co więcej, po zatwierdzeniu wybranych okresów na kalendarzu stworzyliśmy możliwość wysłania powiadomienia z planem pracy pracowników:
  • do pracowników – każdy otrzyma swój plan pracy,
  • do Klientów – dostaną zbiorczy plan pracy.
hrappka

Notatki #

Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta #

Podczas dodawania notatki na Kliencie, dodaliśmy możliwość przypisania dodawanej notatki do osoby kontaktowej po stronie Klienta. Dodane notatki można filtrować po osobie kontaktowej, do ktorej przypisana jest notatka. Osoby kontaktowe można dodawać na profilu Klienta, w zakładce CRM > Osoby kontaktowe.
hrappka

Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta #

Od teraz, notatki dodawane na umowach będą powiązane nie tylko z pracownikiem, ale też z Klientem, co umożliwi wyświetlenie wszystkich notatek z umów pracowników również zbiorczo na Kliencie. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 22.10.2020

Nowy typ pola na ankiecie: zgoda RODO #

W Rekrutacja > Ankiety, przy dodawaniu bądź edycji ankiety, dostępny jest nowy typ pola, który umożliwia dodanie do ankiety zgody RODO, np. na przetwarzanie danych osobowych. Sprawdzi się to m.in. podczas wysyłania kandydatom ankiety do zatrudnienia.

#

#

Zmiany w module rozliczeń #

Wprowadziliśmy niewielkie zmiany widokowe i usprawnienia, które pomogą Państwu podczas rozliczeń.
  • W pierwszym kroku rozliczeń:
    • Jeżeli w okresie rozliczenia student kończy 26 lat (a na umowie składki ZUS są zaznaczone na Nie), to system wyświetli komunikat, o tym, że wiek osoby przekracza 26 lat, a brakuje składek ZUS na umowie,
    • Dodaliśmy informację ze składnikami rozliczenia w ostatniej kolumnie (taką samą jak na drugim kroku rozliczeń).
  • W drugim roku rozliczeń:
    • W kolumnie „Po potrąceniach”, jeżeli jest dodana delegacja to po najechaniu na potrącenie system wyświetli informację o szczegółach delegacji,
    • Umożliwiliśmy usunięcie pracownika z rozliczenia (wcześniej było to możliwe jedynie na pierwszym kroku).
  • Na każdym kroku rozliczeń dodaliśmy przy numerze umowy tooltip z informacją jakie są włączone składniki, oraz z linkiem do ustawień finansowych umowy.
  • Przycisk „Pobierz excel” przeniesiony został nad siatkę rozliczeń.

#

Automatyczne tworzenie listy płac dla umów cywilnoprawnych #

Od teraz, po rozliczeniu pracowników z umów zleceń automatycznie utworzą się listy płac dla umów zleceń. Są one dostępne w module Rozliczenia > Listy płac.

#

Profil pracownika: filtrowanie sekcji mieszkania/noclegi po dacie #

Zmianie uległ widok filtrowania po dacie sekcji mieszkania na pracowniku. Wybór dat spowoduje wyświetlenie wpisów mieszkaniowych jedynie w wybranym okresie.

#

Praca w systemie #

  • Na liście pracowników:
    • dodaliśmy kolumnę oraz filtr “Data podpisania”. (Dotyczy podpisania umowy podpisem elektronicznym),
    • dodaliśmy filtr “Data rozpoczęcia” oraz “Data zakończenia pracy”, w przypadku filtrowania pracowników po „Z umowami”.
  • Na liście umów pracowniczych:
    • dodaliśmy kolumnę “Opiekunowie klienta” z możliwością jej filtrowania,
    • dodaliśmy kolumnę tagi z klienta.
  • Podczas eksportowania faktur do programu Comarch Optima dodaliśmy możliwość eksportowania również elementów GTU.

#

Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe #

Przy przypinaniu pracownika do planu, po kliknięciu w przycisk “+ Dodaj do planu”, wdrożyliśmy możliwość planowania szczegółowego, czyli wyboru stanowiska i godzin pracy, które pokazują się na podstawie zapotrzebowania. hrappka Co więcej, po zatwierdzeniu wybranych okresów na kalendarzu stworzyliśmy możliwość wysłania powiadomienia z planem pracy pracowników:
  • do pracowników – każdy otrzyma swój plan pracy,
  • do Klientów – dostaną zbiorczy plan pracy.
hrappka

#

Notatki #

Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta #

Podczas dodawania notatki na Kliencie, dodaliśmy możliwość przypisania dodawanej notatki do osoby kontaktowej po stronie Klienta. Dodane notatki można filtrować po osobie kontaktowej, do ktorej przypisana jest notatka. Osoby kontaktowe można dodawać na profilu Klienta, w zakładce CRM > Osoby kontaktowe. hrappka

#

Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta #

Od teraz, notatki dodawane na umowach będą powiązane nie tylko z pracownikiem, ale też z Klientem, co umożliwi wyświetlenie wszystkich notatek z umów pracowników również zbiorczo na Kliencie. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 26.10.2020

Moduł Pism #

W Start > Pisma stworzyliśmy moduł pism, który umożliwia zapisywanie w systemie, statusowanie oraz tagowanie korespondencji pocztowej, zarówno wychodzącej jak i przychodzącej. Umożliwiliśmy również podział pism na sprawy, w sytuacji gdy korespondencja dotyczy jednego wątku. hrappka hrappka Ustawienia konfiguracji pism:
  • W Ustawienia > Główne > Użytkownicy, przy dodawaniu/edycji uprawnień użytkownika dodaliśmy uprawnienie do modułu pism. Domyślnie jest ono wyłączone.
  • W Ustawienia > Konfiguracja > Status dodaliśmy sekcję Pisma, która umożliwia dodanie statusów do pism.
  • W Ustawienia > Konfiguracja > Serie dodaliśmy trzy nowe typy serii: pisma wychodzące, pisma przychodzące i sprawy.

Zmiany w module rozliczeń #

W tym wdrożeniu również znalazły się zmiany w rozliczeniach mające na celu uproszczenie i zwiększenie przejrzystości procesów rozliczeń. Wprowadzone zmiany to m.in:
  • W pierwszym kroku rozliczeń:
    • po najechaniu na pole ze stawką wyświetlone zostaną szczegóły naliczenia wykazanej stawki (np. iloczyn stawki i ilości godzin, algorytm naliczenia świadczenia chorobowego, itp.)
    • po najechaniu na pole z ilością wyświetlona zostanie informacja, jeżeli ilość pobiera się z grafiku pracownika. Kliknięcie spowoduje przekierowanie na grafik pracownika,
    • jeżeli istnieje nieobecność z powodu choroby to w tooltipie o podstawie chorobowego wyświetlą się informacje o dacie ostatniego zwolnienia zarejestrowanego w grafiku.
  • W drugim kroku rozliczeń:
    • W kolumnie potrąceń i zwrotów – dodaliśmy informację o ich źródle oraz link do potrącenia/zwrotu, by było jasne skąd pochodzi,
    • już na drugim kroku, pod rozliczeniem, obok przycisku Akceptuj dodaliśmy możliwość wygenerowania Listy płac. Tym samym zlikwidowany został krok 3 rozliczenia. Po wygenerowaniu listy płac są dostępne w module Rozliczenia > Listy płac.
    • po zaakceptowaniu 2 kroku rozliczenia opcją tylko “Akceptuj” system pozostanie na rozliczeniu (ponieważ krok 3 został zlikwidowany, a wygenerowanie i usuniecie listy płac jest możliwe z kroku 2),
    • pod rozliczeniem, jeżeli krok rozliczenia został zapisany / zaakceptowany, to pojawi się informacja przez kogo i kiedy krok rozliczenia został zapisany bądź zaakceptowany,
    • jeżeli do rozliczenia wygenerowana została już lista płac to pod rozliczeniem pojawi się informacja kiedy i kto generował listę płac, z możliwością wycofania listy płac, hrappka
    • przycisk „Akceptuj” jest dostępny tylko podczas edycji rozliczenia,
    • przycisk „Powrót do listy”, znajdujący się nad tabelą rozliczenia, od teraz przekieruje Państwa do dashboardu rozliczeń,
  • Co więcej, na siatce rozliczeń, dodaliśmy możliwość usunięcia rozliczenia. Aby usunąć rozliczenie należy kliknąć na ikonę kosza przy rozliczeniu. hrappka

Działania na listach #

Na liście pracowników, do filtra „Długość okresu zatrudnienia”, który był widoczny jedynie w miesiącach, dodaliśmy również opcję „w dniach”.

Powiadamianie Klienta o zmianach w kalendarzu pracy #

Wprowadziliśmy zmiany w emailu wysyłanym do klienta, po dokonaniu w systemie zmian na zatwierdzonym kalendarzu pracy. Od teraz mail będzie zawierał zapotrzebowanie przed zmianą (przekreślone) oraz po zmianie. hrappka Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.   Nowości 30.10.2020

Legalizacja cudzoziemców #

  • Wdrożyliśmy możliwość dodania decyzji zmieniającej na wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy. Aby dodać decyzję zmieniającą, należy przejść do wniosku o pobyt czasowy, a następnie w sekcji informacje dodatkowe, w wierszu „Decyzja zmieniająca” wybrać “+Dodaj”. hrappka
  • Na liście zezwoleń, dodaliśmy nowy filtr na kolumnie „powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy”, dzięki któremu możemy filtrować zezwolenia po podjęciu bądź niepodjęciu pracy przez cudzoziemca.
  • Zmiany dat ważności dokumentów legalizacyjnych w związku z COVID-19:
    • jeżeli pracownik wjechał przed 14 marca w ruchu bezwizowym (biometria) lub na podstawie wizy to system pokaże, że cudzoziemiec ma legalny pobyt do końca pandemii + 30 dni,
    • analogicznie jest z zezwoleniami na pracę: są one ważne do końca pandemii (niezależnie od daty wjazdu do kraju).

Usprawnienia w module umów #

W celu poprawy użyteczności modułu umów wprowadziliśmy następujące zmiany:
  • Na umowie dodanej w systemie, wprowadziliśmy zmiany w top panelu:
    • opcja „Pobierz” jest teraz dostępna po prawej stronie panelu (ikona pobierania),
    • dodaliśmy opcję „Drukuj”, która jest dostępne po prawej stronie (ikona drukarki),
    • opcja „Wyślij” jest teraz dostępna w sekcji „Więcej opcji”,
    • jeżeli umowa jest podpisana, zablokowaliśmy możliwość jej edycji,
  • Prawy panel z danymi umowy wzbogaciliśmy o:
    • obowiązywanie umowy, z wartościami Przyszła, Aktywna, Historyczna, Wypowiedziana,
    • dla przyszłej i aktualnej umowy dodaliśmy przycisk „Wypowiedz”.
    • Przy następnym wdrożeniu planujemy przeniesienie do bocznego panelu również przycisku umożliwiającego dodawanie aneksu lub jeżeli aneks istnieje – pokazanie danych aneksu.
  • Widok dodawania aneksu wzbogaciliśmy o pole wymiar zatrudnienia,
  • Na liście umów, przy dacie końca umowy dodaliśmy przycisk, który umożliwia wypowiedzenie umowy, hrappka
  • filtr „Tylko podstawowe umowy” zamieniliśmy na „Pochodzenie umowy” z opcjami: Umowy podstawowe, Umowy aneksowane, Umowy nieaneksowane, Aneksy.

Historia na kalendarzach pracy #

Na kalendarzach pracy (Klienci > Lista kalendarzy > Kalendarz) dodaliśmy historię (przycisk z ikoną serca).hrappkaW historii zapisują się zmiany, które zostały wprowadzone na kalendarzu pracy.hrappka

Wydruki na zezwoleniach #

Z poziomu zezwoleń dodaliśmy możliwość generowania wydruków dowolnej treści. Generowanie wydruku jest możliwe z poziomu zezwolenia, po kliknięciu w ikonę drukarki.

Import numerów list płac #

Przy imporcie składników wynagrodzeń dodaliśmy możliwość importowania numerów list płac.Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.

Powiązane instrukcje: #

  • Nowości 11.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 04.2020
Jak oceniasz instrukcję?
Potrzebujesz pomocy?

Jak możemy Ci pomóc?

Updated on 0614-02-01
Nowości 01.2021

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • Masowe generowanie umów cudzoziemcom: data zakończenia zgodnie z datami legalizacji
  • Sekcja “czynności” na stanowisku
  • Zadania: nowe statusy i filtr
  • Tłumaczenie zewnetrznego modułu zapotrzebowań
  • Aktualizacja stawek klientów bez aktualizacji stawek pracowniczych
  • Powiadomienia o zmianach zapotrzebowania
  • Możliwość dodania grupy jako obserwatora zadania
  • Zmiany w formularzu pracownika / kandydata
  • Powrót do systemu po wylogowaniu z bezczynności
  • Nowe kolumny i filtry
  • Zaawansowane statusowanie na kalendarzu
  • Włączanie kolumny GTU na fakturze
  • Ograniczenie widoczności atrybutów dla konkretnych typów pozwoleń
  • Uniemożliwienie pobierania załączników przez pracowników
  • Grafik pracownika - dostępność opcji dla pracownika
  • Praca w systemie
  • Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe
  • Notatki
    • Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta
    • Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta
  • Nowy typ pola na ankiecie: zgoda RODO
  • Zmiany w module rozliczeń
  • Automatyczne tworzenie listy płac dla umów cywilnoprawnych
  • Profil pracownika: filtrowanie sekcji mieszkania/noclegi po dacie
  • Praca w systemie
  • Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe
  • Notatki
    • Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta
    • Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta
  • Moduł Pism
  • Zmiany w module rozliczeń
  • Działania na listach
  • Powiadamianie Klienta o zmianach w kalendarzu pracy
  • Legalizacja cudzoziemców
  • Usprawnienia w module umów
  • Historia na kalendarzach pracy
  • Wydruki na zezwoleniach
  • Import numerów list płac

Baza wiedzy

Kategorie

Samouczek

Helpdesk

Zaloguj się

Dowiedz się więcej

Wypróbuj demo
Zamów prezentację
Często zadawane pytania
Blog 
Sprawdź na Youtube
Regulamin
Polityka prywatności
O nas
Partnerzy

Funkcjonalności

System do rekrutacji (ATS)
Onboarding pracownika
Legalizacja cudzoziemców
Elektroniczne wnioski urlopowe
Rejestracja czasu pracy (RCP)
Program kadrowo i płacowy
Portal pracowniczy
Program dla Agencji Pracy
Delegowanie pracowników
Wszystkie funkcje

Operator serwisu

Soulab Consulting

ul. Narutowicza 24-26, 20-017 Lublin

NIP: 712 262 92 40

 

 

Copyright © 2023

 

Kontakt

Portal helpdesk

+48 500 114 314

kontakt@hrappka.pl