Nowości 2.10.2020
Masowe generowanie umów cudzoziemcom: data zakończenia zgodnie z datami legalizacji #
Od teraz, podczas masowego generowania umów cudzoziemcom dodaliśmy możliwość uzupełnienia daty zakończenia umów zgodnie z datami legalizacji. W tym celu, podczas generowania umów, należy zaznaczyć checkbox “Zgodnie z datami legalizacji” pod polem „Data zakończenia pracy”.Sekcja “czynności” na stanowisku #
Aby usprawnić Państwu generowanie umów cywilnoprawnych, umożliwiliśmy definiowanie czynności na poziomie stanowiska oraz pobieranie jego wartości podczas generowania wydruków. Podczas dodawania/edycji stanowiska, po wybraniu typu umowy zlecenie lub dzieło, dodaliśmy checkbox “Czynności – zgodnie z opisem stanowiska”, który jest domyślnie zaznaczony. Jego odznaczenie spowoduje możliwość wyświetlenia pola tekstowego i wpisania czynności. Co więcej, dodaliśmy również znaczniki {%Czynności%} oraz {%Czynności sformatowany%}, które podczas generowania wydruku zostaną zastąpione opisem czynności. Pierwszy znacznik usuwa formatowanie i wstawia czysty tekst, a drugi zachowuje formatowanie, np. listowanie.Zadania: nowe statusy i filtr #
W module zadań dodaliśmy filtr „Zlecone”, który umożliwia filtrowanie zadań po zadaniach, które zlecił użytkownik, nawet gdy nie jest obserwatorem zadania. Dodaliśmy dwa nowe statusy zadań: W trakcie oraz Nowe.Tłumaczenie zewnetrznego modułu zapotrzebowań #
Stworzyliśmy możliwość wyświetlania zewnetrznego modułu zapotrzebowań w poszczególnych językach. W kodzie widgetu wystarczy dopisać parametr:- data-lang=”de” jeżeli moduł ma być w języku niemieckim,
- data-lang=“uk” jeżeli moduł ma być w języku ukraińskim,
- data-lang=”en” jeżeli moduł ma być w języku angielskim,
- data-lang=“fr” jeżeli moduł ma być w języku francuskim.
Aktualizacja stawek klientów bez aktualizacji stawek pracowniczych #
Podczas aktualizacji stawek na stanowisku Klienta, do tej pory system dawał możliwość możliwość aktualizacji obydwu stawek, bez możliwości wyboru. Po zmianach, w oknie edycji, po zmianie stawki, zostaną zaprezentowane trwające umowy z edytowaną stawką i możliwa będzie zmiana stawek osobno dla klienta i pracownika.Powiadomienia o zmianach zapotrzebowania #
Dodaliśmy powiadomienia w sytuacji, gdy:- pojawiło się nowe zapotrzebowania od Klienta,
- Klient wprowadził zmiany w kalendarzu.
Możliwość dodania grupy jako obserwatora zadania #
Dodaliśmy możliwość dodawania grup jako obserwatora zadania, dzięki czemu wszyscy użytkownicy w grupie mogą śledzić status wykonania zadania oraz dodane notatki. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 9.10.2020Zmiany w formularzu pracownika / kandydata #
- Jeżeli pole paszport na pracowniku/kandydacie jest ustawione jako wymagane (w Ustawieniach > Konfiguracja > Formularze > Pracownik/Kandydat), to umożliwiliśmy wymaganie uzupełnienia tego pola jedynie dla osoby, która nie posiada obywatelstwa polskiego. Aby wymagać uzupełnienia pola paszport również od pracowników narodowości polskiej, w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy, należy zaznaczyć opcję “Wymagaj numeru paszportu także od pracowników z polskim obywatelstwem“.
- Analogicznie jak powyżej, jeżeli pole PESEL jest ustawione jako wymagane, to system będzie wymagał numeru PESEL jedynie dla osoby o polskim obywatelstwie.
- W Danych do rozliczeń pracownika (na profilu pracownika) po zaznaczeniu opcji „Student”, dodaliśmy pole “Nazwa uczelni”.
- W Danych do rozliczeń pracownika (na profilu pracownika), wprowadziliśmy zmiany w polu „Zatrudniony u innego pracodawcy (oraz nie przebywam na: urlopie bezpłatnym, wychowawczym, macierzyńskim). Pole „Kwota umowy” zostało zmienione na „Wynagrodzenie” z wyborem „wynagrodzenie niższe niż minimalne” lub „wynagrodzenie wyższe lub równe minimalnemu”. Jeżeli wybierzemy opcję „wynagrodzenie mniejsze niż minimalne” system poprosi o podanie kwoty wynagrodzenia.
Powrót do systemu po wylogowaniu z bezczynności #
Aby usprawnić Państwu powrót do działania w systemie po wylogowaniu z powodu bezczynności, od teraz, system zapamięta adres bieżącej strony.Po ponownym zalogowaniu do systemu umożliwi to powrót do czynności wykonywanych przed wylogowaniem.Nowe kolumny i filtry #
- W Raporcie dla księgowości według rozliczeń w okresie dodaliśmy możliwość wyświetlania w kolumnach atrybutów z Klienta.
- Lista umów
- Dodaliśmy kolumnę „Opiekunowie klienta” z możliwością filtrowania,
- dodaliśmy kolumnę „Tagi z klienta”.
- Lista pracowników
- Dodaliśmy możliwość filtrowania po opiekunie klienta bieżącej umowy,
- gdy zaznaczony jest filtr „Z umowami” – wyświetlamy dodatkowe filtry dotyczące dat – analogicznie jak na liście umów.
Zaawansowane statusowanie na kalendarzu #
Na kalendarzu, w ustawieniach kalendarza w sekcji statusu umożliwiliśmy zmiany statusu dla wybranych okresów. Co więcej, jeżeli Klient doda lub edytuje wpisy grafikowe w zatwierdzonym przez nas okresie, to przy wpisie pojawi się gwiazdka. Najechanie na wpis spowoduje wyświetlenie informacji o wpisie, w tym dacie dodania/zmiany zapotrzebowania przez Klienta. Nowości 13.10.2020Włączanie kolumny GTU na fakturze #
W związku z obowiązkiem prawnym dodawania kodu GTU na fakturze, kolumnę z kodem GTU na fakturze można włączyć w Ustawieniach > Moduły > Faktury, opcja „Kod GTU na pozycji”.Ograniczenie widoczności atrybutów dla konkretnych typów pozwoleń #
Podczas dodawania i edycji atrybutów dla zezwoleń (Ustawienia > Konfiguracja > Formularze) od teraz jest możliwość ograniczenia widoczności poszczególnych atrybutów w zależności od typu zezwolenia/oświadczenia. Pozwoli to na wyświetlanie dodatkowych konfigurowalnych pól tylko dla poszczególnych zezwoleń.Uniemożliwienie pobierania załączników przez pracowników #
Dodaliśmy opcję „Bez możliwości pobrania przez pracownika”, w oknie dodawania/edycji załącznika w bazie wiedzy. Opcja ta jest dostępna po zaznaczeniu checkboxa przy „Widoczny dla pracownika”. Jej zaznaczenie spowoduje, że pracownik, na portalu pracowniczym będzie mógł podejrzeć załącznik, jednak nie będzie miał możliwości jego pobrania.Grafik pracownika – dostępność opcji dla pracownika #
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy dodaliśmy możliwość konfiguracji opcji dostępnych dla pracowników na portalu pracowniczym:- opcje widoczne z poziomu kalendarza pracownika: Godziny pracy oraz nieobecność,
- typy nieobecności dostępne do zgłoszenia przez pracownika,
- rodzaje zgłoszeń dostępne dla pracownika – m.in. wnioski o zaświadczenia.
Praca w systemie #
- Na raporcie “Zakwaterowanie pracowników w mieszkaniach z podziałem na dni”, w kolumnie Klient dodaliśmy kod Klienta,
- na raporcie „Potrącenia i zwroty pracowników”, w kolumnie atrybutu typu użytkownik dodaliśmy zewnętrzne ID,
- w raporcie zakwaterowanie pracowników w mieszkaniach, dodaliśmy kolumnę standard pokoju (gdzie prezentowany jest standard pokoju, do którego jest podpięty pracownik),
- Podczas importu pracowników (Ustawienia > Import > Pracownicy) umożliwiliśmy importowanie pola “Dostępny od”.
Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe #
Przy przypinaniu pracownika do planu, po kliknięciu w przycisk “+ Dodaj do planu”, wdrożyliśmy możliwość planowania szczegółowego, czyli wyboru stanowiska i godzin pracy, które pokazują się na podstawie zapotrzebowania. Co więcej, po zatwierdzeniu wybranych okresów na kalendarzu stworzyliśmy możliwość wysłania powiadomienia z planem pracy pracowników:- do pracowników – każdy otrzyma swój plan pracy,
- do Klientów – dostaną zbiorczy plan pracy.
Notatki #
Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta #
Podczas dodawania notatki na Kliencie, dodaliśmy możliwość przypisania dodawanej notatki do osoby kontaktowej po stronie Klienta. Dodane notatki można filtrować po osobie kontaktowej, do ktorej przypisana jest notatka. Osoby kontaktowe można dodawać na profilu Klienta, w zakładce CRM > Osoby kontaktowe.Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta #
Od teraz, notatki dodawane na umowach będą powiązane nie tylko z pracownikiem, ale też z Klientem, co umożliwi wyświetlenie wszystkich notatek z umów pracowników również zbiorczo na Kliencie. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 22.10.2020Nowy typ pola na ankiecie: zgoda RODO #
W Rekrutacja > Ankiety, przy dodawaniu bądź edycji ankiety, dostępny jest nowy typ pola, który umożliwia dodanie do ankiety zgody RODO, np. na przetwarzanie danych osobowych. Sprawdzi się to m.in. podczas wysyłania kandydatom ankiety do zatrudnienia.#
#
Zmiany w module rozliczeń #
Wprowadziliśmy niewielkie zmiany widokowe i usprawnienia, które pomogą Państwu podczas rozliczeń.- W pierwszym kroku rozliczeń:
- Jeżeli w okresie rozliczenia student kończy 26 lat (a na umowie składki ZUS są zaznaczone na Nie), to system wyświetli komunikat, o tym, że wiek osoby przekracza 26 lat, a brakuje składek ZUS na umowie,
- Dodaliśmy informację ze składnikami rozliczenia w ostatniej kolumnie (taką samą jak na drugim kroku rozliczeń).
- W drugim roku rozliczeń:
- W kolumnie „Po potrąceniach”, jeżeli jest dodana delegacja to po najechaniu na potrącenie system wyświetli informację o szczegółach delegacji,
- Umożliwiliśmy usunięcie pracownika z rozliczenia (wcześniej było to możliwe jedynie na pierwszym kroku).
- Na każdym kroku rozliczeń dodaliśmy przy numerze umowy tooltip z informacją jakie są włączone składniki, oraz z linkiem do ustawień finansowych umowy.
- Przycisk „Pobierz excel” przeniesiony został nad siatkę rozliczeń.
#
Automatyczne tworzenie listy płac dla umów cywilnoprawnych #
Od teraz, po rozliczeniu pracowników z umów zleceń automatycznie utworzą się listy płac dla umów zleceń. Są one dostępne w module Rozliczenia > Listy płac.#
Profil pracownika: filtrowanie sekcji mieszkania/noclegi po dacie #
Zmianie uległ widok filtrowania po dacie sekcji mieszkania na pracowniku. Wybór dat spowoduje wyświetlenie wpisów mieszkaniowych jedynie w wybranym okresie.#
Praca w systemie #
- Na liście pracowników:
- dodaliśmy kolumnę oraz filtr “Data podpisania”. (Dotyczy podpisania umowy podpisem elektronicznym),
- dodaliśmy filtr “Data rozpoczęcia” oraz “Data zakończenia pracy”, w przypadku filtrowania pracowników po „Z umowami”.
- Na liście umów pracowniczych:
- dodaliśmy kolumnę “Opiekunowie klienta” z możliwością jej filtrowania,
- dodaliśmy kolumnę tagi z klienta.
- Podczas eksportowania faktur do programu Comarch Optima dodaliśmy możliwość eksportowania również elementów GTU.
#
Kalendarz pracy: planowanie szczegółowe #
Przy przypinaniu pracownika do planu, po kliknięciu w przycisk “+ Dodaj do planu”, wdrożyliśmy możliwość planowania szczegółowego, czyli wyboru stanowiska i godzin pracy, które pokazują się na podstawie zapotrzebowania. Co więcej, po zatwierdzeniu wybranych okresów na kalendarzu stworzyliśmy możliwość wysłania powiadomienia z planem pracy pracowników:- do pracowników – każdy otrzyma swój plan pracy,
- do Klientów – dostaną zbiorczy plan pracy.
#
Notatki #
Przypisywanie notatek do osób kontaktowych Klienta #
Podczas dodawania notatki na Kliencie, dodaliśmy możliwość przypisania dodawanej notatki do osoby kontaktowej po stronie Klienta. Dodane notatki można filtrować po osobie kontaktowej, do ktorej przypisana jest notatka. Osoby kontaktowe można dodawać na profilu Klienta, w zakładce CRM > Osoby kontaktowe.#
Powiązanie notatek z umów pracowników do Klienta #
Od teraz, notatki dodawane na umowach będą powiązane nie tylko z pracownikiem, ale też z Klientem, co umożliwi wyświetlenie wszystkich notatek z umów pracowników również zbiorczo na Kliencie. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 26.10.2020Moduł Pism #
W Start > Pisma stworzyliśmy moduł pism, który umożliwia zapisywanie w systemie, statusowanie oraz tagowanie korespondencji pocztowej, zarówno wychodzącej jak i przychodzącej. Umożliwiliśmy również podział pism na sprawy, w sytuacji gdy korespondencja dotyczy jednego wątku. Ustawienia konfiguracji pism:- W Ustawienia > Główne > Użytkownicy, przy dodawaniu/edycji uprawnień użytkownika dodaliśmy uprawnienie do modułu pism. Domyślnie jest ono wyłączone.
- W Ustawienia > Konfiguracja > Status dodaliśmy sekcję Pisma, która umożliwia dodanie statusów do pism.
- W Ustawienia > Konfiguracja > Serie dodaliśmy trzy nowe typy serii: pisma wychodzące, pisma przychodzące i sprawy.
Zmiany w module rozliczeń #
W tym wdrożeniu również znalazły się zmiany w rozliczeniach mające na celu uproszczenie i zwiększenie przejrzystości procesów rozliczeń. Wprowadzone zmiany to m.in:- W pierwszym kroku rozliczeń:
- po najechaniu na pole ze stawką wyświetlone zostaną szczegóły naliczenia wykazanej stawki (np. iloczyn stawki i ilości godzin, algorytm naliczenia świadczenia chorobowego, itp.)
- po najechaniu na pole z ilością wyświetlona zostanie informacja, jeżeli ilość pobiera się z grafiku pracownika. Kliknięcie spowoduje przekierowanie na grafik pracownika,
- jeżeli istnieje nieobecność z powodu choroby to w tooltipie o podstawie chorobowego wyświetlą się informacje o dacie ostatniego zwolnienia zarejestrowanego w grafiku.
- W drugim kroku rozliczeń:
- W kolumnie potrąceń i zwrotów – dodaliśmy informację o ich źródle oraz link do potrącenia/zwrotu, by było jasne skąd pochodzi,
- już na drugim kroku, pod rozliczeniem, obok przycisku Akceptuj dodaliśmy możliwość wygenerowania Listy płac. Tym samym zlikwidowany został krok 3 rozliczenia. Po wygenerowaniu listy płac są dostępne w module Rozliczenia > Listy płac.
- po zaakceptowaniu 2 kroku rozliczenia opcją tylko “Akceptuj” system pozostanie na rozliczeniu (ponieważ krok 3 został zlikwidowany, a wygenerowanie i usuniecie listy płac jest możliwe z kroku 2),
- pod rozliczeniem, jeżeli krok rozliczenia został zapisany / zaakceptowany, to pojawi się informacja przez kogo i kiedy krok rozliczenia został zapisany bądź zaakceptowany,
- jeżeli do rozliczenia wygenerowana została już lista płac to pod rozliczeniem pojawi się informacja kiedy i kto generował listę płac, z możliwością wycofania listy płac,
- przycisk „Akceptuj” jest dostępny tylko podczas edycji rozliczenia,
- przycisk „Powrót do listy”, znajdujący się nad tabelą rozliczenia, od teraz przekieruje Państwa do dashboardu rozliczeń,
- Co więcej, na siatce rozliczeń, dodaliśmy możliwość usunięcia rozliczenia. Aby usunąć rozliczenie należy kliknąć na ikonę kosza przy rozliczeniu.
Działania na listach #
Na liście pracowników, do filtra „Długość okresu zatrudnienia”, który był widoczny jedynie w miesiącach, dodaliśmy również opcję „w dniach”.Powiadamianie Klienta o zmianach w kalendarzu pracy #
Wprowadziliśmy zmiany w emailu wysyłanym do klienta, po dokonaniu w systemie zmian na zatwierdzonym kalendarzu pracy. Od teraz mail będzie zawierał zapotrzebowanie przed zmianą (przekreślone) oraz po zmianie. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 30.10.2020Legalizacja cudzoziemców #
- Wdrożyliśmy możliwość dodania decyzji zmieniającej na wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy. Aby dodać decyzję zmieniającą, należy przejść do wniosku o pobyt czasowy, a następnie w sekcji informacje dodatkowe, w wierszu „Decyzja zmieniająca” wybrać “+Dodaj”.
- Na liście zezwoleń, dodaliśmy nowy filtr na kolumnie „powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy”, dzięki któremu możemy filtrować zezwolenia po podjęciu bądź niepodjęciu pracy przez cudzoziemca.
- Zmiany dat ważności dokumentów legalizacyjnych w związku z COVID-19:
- jeżeli pracownik wjechał przed 14 marca w ruchu bezwizowym (biometria) lub na podstawie wizy to system pokaże, że cudzoziemiec ma legalny pobyt do końca pandemii + 30 dni,
- analogicznie jest z zezwoleniami na pracę: są one ważne do końca pandemii (niezależnie od daty wjazdu do kraju).
Usprawnienia w module umów #
W celu poprawy użyteczności modułu umów wprowadziliśmy następujące zmiany:- Na umowie dodanej w systemie, wprowadziliśmy zmiany w top panelu:
- opcja „Pobierz” jest teraz dostępna po prawej stronie panelu (ikona pobierania),
- dodaliśmy opcję „Drukuj”, która jest dostępne po prawej stronie (ikona drukarki),
- opcja „Wyślij” jest teraz dostępna w sekcji „Więcej opcji”,
- jeżeli umowa jest podpisana, zablokowaliśmy możliwość jej edycji,
- Prawy panel z danymi umowy wzbogaciliśmy o:
- obowiązywanie umowy, z wartościami Przyszła, Aktywna, Historyczna, Wypowiedziana,
- dla przyszłej i aktualnej umowy dodaliśmy przycisk „Wypowiedz”.
- Przy następnym wdrożeniu planujemy przeniesienie do bocznego panelu również przycisku umożliwiającego dodawanie aneksu lub jeżeli aneks istnieje – pokazanie danych aneksu.
- Widok dodawania aneksu wzbogaciliśmy o pole wymiar zatrudnienia,
- Na liście umów, przy dacie końca umowy dodaliśmy przycisk, który umożliwia wypowiedzenie umowy,
- filtr „Tylko podstawowe umowy” zamieniliśmy na „Pochodzenie umowy” z opcjami: Umowy podstawowe, Umowy aneksowane, Umowy nieaneksowane, Aneksy.