Rekrutacja #
Kandydatury to teraz aplikacje #
W celu usprawnienia Państwa działań w systemie, zmieniliśmy nazewnictwo z kandydatury na aplikacje. Aplikacje kandydata są dostępne w menu Rekrutacje > Lista aplikacji, w menu w profilu kandydata w zakładce „Aplikacje” oraz w menu w profilu pracownika w zakładce „Więcej > Aplikacje”.Lista kandydatów #
Stworzyliśmy w systemie listę kandydatów, która wyświetla wszystkie osoby, które posiadają rolę Kandydat i/lub posiadają w systemie aplikacje. Lista kandydatów jest dostępna w zakładce Rekrutacja > Lista kandydatów.Zmiany w profilu encji #
W zależności od roli osoby (pracownik/kandydat), zmienia się nawigacja na profilu encji. Nowe menu pojawia się na profilu kandydata.Rozliczenia #
Import wpisów grafikowych pracowników #
Umożliwiliśmy import godzin pracowników w układzie kolumnowym, gdzie w każdej kolumnie można określać znaczenie wpisu. Importowane typy to m.in. (szczegółowe informacje, tj. kolumny dostępne są w Ustawieniach > Import, po wybraniu kategorii “Wpisy grafikowe pracowników”). Co więcej, dla importowanych godzin rozszerzyliśmy model wpisu grafikowego o zaawansowane opcje rozliczenia. Dane z zaawanowanych przeniosą się do rozliczenia.Korekta grafiku i wynagrodzenia #
Umożliwiliśmy wprowadzenie korekty rozliczonych wpisów grafikowych i rozliczenia. Korekty rozliczonych wpisów grafikowych, można dokonać na grafiku: Po zmianach na grafiku istnieje możliwość skorygowania rozliczenia. Aby to zrobić należy kliknąć w przycisk „Skoryguj” przy wpisie pracownika na 1 kroku rozliczenia: Rożnica wynikająca z korekty zostanie uwzględniona w kolejnym rozliczeniu (pozycja „korekta wynagrodzenia”).Inne #
Stempel z datą wpływu na fakturze #
Dodając fakturę do workflow dodaliśmy możliwość wygenerowania „stempla” z bieżącą datą na pierwszej stronie w prawym, górnym rogu. Funkcję stempla można włączyć w Ustawieniach > Lista procesów > Drukuj datę wpływu na skanach.Pobieranie listy delegacji #
Umożliwiliśmy pobieranie z listy delegacji druku delegacji z wybranego okresu. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 13.03.2020Statusy współdzielonych profili #
Do tej pory statusy wyświetlanie przy współdzieleniu profili kandydatów były dostępne w zakładce Ustawienia>Konfiguracja>Statusy>Aplikacje. Od teraz mają swoją oddzielną zakładkę, również w sekcji „Statusy” – po lewej stronie dostępna jest nowa kategoria „Współdzielone profile”. Status współdzielonego profilu, nadany przez osobę spoza systemu, będzie widoczny przy aplikacji lub na liście aplikacji w kolumnie „Decyzja/Ocena”.Masowe usuwanie zaplanowanej pracy #
Została wdrożona możliwość masowego usuwania wpisów na kalendarzu – zarówno propozycji, planu, jak i zatwierdzonych godzin (tutaj konieczne jest wybranie, dla których pracowników usuwamy wpisy).Numer telefonu na rekrutacji #
Na formularzu danych rekrutacji pojawiło się nowe pole – numer telefonu. Od teraz każde ogłoszenie rekrutacyjne będzie mogło mieć zawarty numer kontaktowy bezpośrednio do rekrutera, który opiekuje się projektem. Możliwość edycji tego pola jest dostępna z dwóch miejsc: z formularza danych podstawowych rekrutacji lub bezpośrednio na formularzu aplikacyjnym dla kandydata, po włączeniu opcji „tryb edycji”. W trosce o wygodę kandydatów, w wersji mobilnej formularza aplikacyjnego, kandydat może kliknąć na numer telefonu w formularzu i od razu wykonać połączenie.Ulepszony raport o godzinach pracy #
Raport Wydruk godzin pracy został poszerzony o: – możliwość zaznaczenia kolorami tych samych zakresów godzinowych u różnych pracowników (może to być informacja, że pracują na tej samej zmianie) – możliwość wydruku raportu w formacie A4 – wyróżnienie pól nieobecności kolorem czerwonymWniosek legalizacyjny przez konto pracownika #
Od teraz pracownik, korzystając z portalu pracowniczego, może wysłać prośbę o wydanie dokumentu legalizującego pracę lub pobyt na terenie RP. Powiadomienie o takim zgłoszeniu otrzymuje kadrowy (użytkownik wskazany w ustawieniach systemu) lub wszyscy administratorzy (jeśli nie jest wskazany kadrowy).Stawka niestandardowa – zrób to sam #
W Ustawieniach systemu, w module Finansowe>Stawki, w sekcji „Stawki niestandardowe” pojawiła się instrukcja, jak samodzielnie definiować stawkę, w sytuacji, gdy klasyczne naliczanie wynagrodzenia lub fakturowanie nie wchodzi w grę. Pod ikoną znaku zapytania, dostępna jest ściągawka z funkcji oraz możliwych zmiennych.Wydruki #
System wspiera większą ilość czcionek, m.in. Calibri. Są one dostępne w edytorze tekstowym (Ustawienia>Wydruki>Lista>Dodaj nowy wydruk).Łączna maksymalna data legalizacji #
Na liście pracowników pojawiła się nowa kolumna „Łączna maksymalna data legalizacji”, która zawiera datę maksymalnego obowiązywania najwcześniej kończącego się dokumentu legalizaującego pracę lub pobyt pracownika. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 18.03.2020 Aby usprawnić Państwu proces wprowadzania grafików pracowników do systemu, poszerzyliśmy funkcjonalność importowania wpisów grafikowych. Typy wpisów możliwych do importu to, poza godzinami pracy, niedostępności, urlopy, premie, czy przedmioty. W każdej kolumnie importowanego pliku należy określić znaczenie wpisu. Szczegółowe informacje, tj. kolumny dostępne są w Ustawieniach, w zakładce Import, po wybraniu kategorii “Wpisy grafikowe pracowników”. Przykład importowanego pliku:Szablony oświadczeń i zezwoleń #
W systemie dostępne jest już tworzenie szablonów zezwoleń i oświadczeń. Podczas zapisywania uzupełnionego oświadczenia, czy zezwolenia istnieje możliwość zapisania uzupełnionych danych do szablonu. W szablonie zapiszą się wszystkie dane, poza danymi pracownika. Lista szablonów dostępna jest w Ustawieniach > Szablony > Oświadczenia.Edycja stawki na stanowisku – modyfikacje na umowach #
Podczas zmiany stawki na stanowisku, w oknie wybierania umów, na których stawki mają zostać podmienione na nowe, wprowadziliśmy zmianę – automatycznie zaznaczone są jedynie aktywne umowy, posiadające identyczną stawkę, jak ta edytowana. Dodaliśmy też kolumny z informacją o stawkach. Dzięki temu można uniknąć nadpisania stawki, ustawionej dla pracownika indywidualnie w ustawieniach finansowych jego umowy.Dodatkowy zasiłek opiekuńczy na dziecko #
W grafiku, podczas dodawania nieobecności, dodaliśmy rodzaj nieobecności: “Opieka nad dzieckiem w związku z zamknięciem z powodu COVID-19 żłobka – klubu dziecięcego – przedszkola – szkoły”. Zasiłek można dodać na dni 12.03 – 27.03. Limit nieobecności wynosi 14 dni i nie jest wliczany do limitu zasiłku opiekuńczego.Grafiki: uspójnienie formularzy #
W celu zwiększenia komfortu pracy, podczas dodawania zarówno krótkich, jak i długich nieobecności, podczas dodawania godzin pracy, nieobecności, wynagrodzenia, premii, samochodu, czy transportu dodaliśmy możliwość wpisania dat od-do. Co więcej, uspójniliśmy również widoki dodawania w/w wpisów. Pojedyncze daty można wpisać korzystając z zakładki Daty, a dłuższy zakres dat korzystając z zakładki Okres.Nowe kolumny #
Na liście pracowników dodaliśmy kolumnę Narodowość, Państwo urodzenia. Kolumny można włączyć korzystając z przycisku zębatki nad tabelą.Stawki #
Podczas dodania i edycji stanowiska, w zakładce Stawki pracownika dodaliśmy możliwość wprowadzenia stawki do 5 miejsc po przecinku. Nowości 27.03.2020Widełki wynagrodzenia w ogłoszeniach rekrutacyjnych #
Podczas dodawania/edycji rekrutacji umożliwiliśmy wpisanie wynagrodzenia w formie widełek od-do. Wynagrodzenie dodane na rekrutacjach zostało przeniesione do pola „od”. Jeżeli nie chcecie Państwo stosować widełek, wystarczy uzupełnić tylko jedno pole – od.
Masowe dodawanie zgód RODO do rekrutacji #
Umożliwiliśmy masowe dodawanie zgód RODO z poziomu listy rekrutacji. Aby dodać zgody należy zaznaczyć checkboxem rekrutacje, do których chcemy dodać zgody, a następnie, z przycisków nad tabelą wybrać Więcej > Rodo > Dodaj zgody i wybrać zgody, które chcemy dodać do rekrutacji.
Edycja składników wynagrodzenia podczas zaległej zmiany warunków rozliczenia #
Gdy zmienia się naliczanie składników wynagrodzenia pracownika, np. w związku z utratą statusu studenta, należy zmienić jego ankietę finansową. Zmiany należy dokonać w sekcji „dane do rozliczeń”. Po odpowiednich modyfikacjach pól, system pokazuje możliwość wybrania daty obowiązywania zmian. Nowością w tej części jest wyświetlenie listy umów, których dotyczy zmiana finansowa wraz z ich typem (zlecenie/o pracę) oraz informacją co wydarzy się, gdy zmiany zostaną zastosowane dla tej umowy (np. umowa zostanie zaneksowana). Odznaczenie umowy spowoduje brak zastosowania zmian na niej.
Nierozliczone zaliczki #
W drugim kroku rozliczeń, jeżeli istnieją nierozliczone zaliczki, które zostały usunięte podczas rozliczania innych umów pracownika, to pojawi się informacja o nierozliczonych zaliczkach. Kliknięcie w link pokaże szczegóły i umożliwi uwzględnienie zaliczki w rozliczeniu.
Wprowadzanie wpisów grafikowych #
Podczas dodawania wpisów grafikowych dodaliśmy nową zakładkę – kalendarz. Jest to trzecia opcja, która usprawni Państwu dodawanie wpisów grafikowych. Aby zaznaczyć okresy, należy przeciągnąć myszką lub kliknąć na wybrane dni.
Notatki #
Umożliwiliśmy edycję notatki starszej niż 3 dni. Edycja zapisuje się w historii encji.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.
Nowości 31.03.2020