4.12.2020 #
Dashboard deklaracji #
Stworzyliśmy dashboard deklaracji, który pozwala na sprawną kontrolę deklaracji firmowych oraz pracowniczych. Dashboard jest dostępny w Deklaracje > Dashboard . W sekcji “Deklaracje firmowe” są zawarte informacje o typie deklaracji, kwotach, terminach płatności. Przy deklaracjach ZUS można wystawić deklaracje DRA poprzez kliknięcie przycisku “+Wystaw deklarację DRA”. Przy oświadczeniach PPK jest możliwość przejścia do zestawień PPK. Przy deklaracjach PPK ważne jest oznaczenie składek PPK jako opłaconych, ponieważ wtedy podatek dochodowy od części składek PPK finansowanych przez pracodawcę będzie naliczony pracownikowi poprawnie i we właściwym miesiącu. Sekcja “Deklaracje pracownicze” zawiera deklaracje z podziałem na ZUS, US, PPK oraz umożliwia sprawne wystawianie deklaracji pracownikom.Możliwość masowego przystąpienia i rezygnacji PPK #
Dodaliśmy możliwość masowego dodawania deklaracji przystąpień i rezygnacji z PPK. W tym celu należy wejść w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji PPK . Po zaznaczeniu deklaracji należy kliknąć “Więcej opcji”, a następnie “Wystaw deklaracje masowo”. Można to zrobić również z poziomu listy pracowników. Po zaznaczeniu pracowników należy wybrać “Więcej opcji”, a następnie kliknąć Dodaj > Deklaracje PPK. W nowym oknie należy wybrać rodzaj deklaracji i kliknąć “Przejdź”. Następnie należy wypełnić wyświetlane pola oraz wybrać wzór deklaracji. Jeśli nie ma wzoru deklaracji w systemie, pojawi się odpowiedni komunikat o tym informujący.Deklaracje ZUS #
Usprawniliśmy proces dodawania deklaracji. Od teraz, rodzaj deklaracji można wybrać jeszcze przed jego dodaniem, co pozwoli na wgląd w możliwe do wygenerowania deklaracje. Deklaracje można dodawać na profilu pracownika, po kliknięciu w “Więcej” > “Deklaracje ZUS “, “+Dodaj deklarację” lub z poziomu modułu Deklaracje > ZUS > Dodaj deklarację pracownika.Eksport danych kadrowych do programu Gratyfikant #
Dodaliśmy możliwość pobrania raportu Gratyfikant dotyczącego danych kadrowych pracowników. Aby pobrać raport należy wejść w Start > Analizy, w sekcję integracja z systemami FK. Następnie należy wypełnić niezbędne pola i kliknąć “Pobierz”. Raport będzie pobrany w formacie .xls.Zmiany w uprawnieniach dostępu użytkownika do mieszkań #
Wprowadziliśmy nowe opcje uprawnień użytkownika w zakresie mieszkań. Aby wybrać nowe opcje uprawnień, należy przejść do Ustawienia > Główna > Użytkownicy. Podczas dodawania lub edycji użytkownika, w sekcji “Uprawnienia” w polu “Mieszkania” można wybrać nowe opcje:- Wszystkie (bez części opłat za mieszkanie)
- Zgodnie z podpięciem do Klientów (bez części opłat za mieszkanie)
- Zgodnie z podpięciem opiekunów doo mieszkań (bez części opłat za mieszkanie)
- Z określonymi tagami (bez części opłat za mieszkanie)
Nowy typ przedmiotu #
Na profilu pracownika w zakładce “Przedmioty” dodaliśmy nowy typ przedmiotu “Dodatek do ZUS”. Pozwala to powiększyć pracownikowi podstawę do ZUSu. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.Nowości 07.12.2020 #
Rozliczenie godzin w przypadku wydłużonego okresu rozliczeniowego #
Poszerzyliśmy funkcjonalność rozliczania nadgodzin pracownika w przypadku wydłużonego okresu rozliczeniowego. Od teraz są dwie nowe opcje wyplaty podstawy za nadgodziny: w miesiącu wystąpienia umowy lub pod koniec okresu rozliczeniowego. W przypadku rozliczenia na koniec okresu rozliczeniowego na grafiku pracownika pojawi się informacja o nadgodzinach, które będę przeniesione na koniec okresu rozliczeniowego.Wysyłka SMS oraz e-maila z kalendarza pracy #
Dodaliśmy możliwość wysyłki SMS lub maila z kalendarza pracy w systemie. W tym celu należy wejść w Klienci > Lista kalendarzy. Następnie należy wybrać odpowiedni kalendarz. Na górze, klikając w ikonę koperty pojawią się nowe opcje “Wyślij SMS” oraz “Wyślij e-mail”. W zależności od tego, która opcja została wybrana, w nowym oknie w sekcji “Odbiorcy” załadują się maile lub numery telefonów wszystkich pracowników z kalendarza. Jeśli podczas wysyłki wystąpi brak numeru kontaktowego lub maila któregoś z pracowników, system wyświetli komunikat informujący o tym. Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 14.12.2020Nowy kreator ankiet #
Wprowadziliśmy zmiany w sposobie tworzenia i wyświetlania ankiet. Aby dodać ankietę należy wejść w Rekrutacje > Ankiety. W celu sprawniejszego i przyjemniejszego tworzenia ankiet zmieniliśmy sposób tworzenia ankiet i dodawania pytań. Podczas dodawania ankiety dodaliśmy menu boczne, gdzie są dostępne opcje “Dodaj pole”, “Dodaj sekcję”, “Dodaj tłumaczenie” oraz “Zapisz”. Przy dodawaniu pola system podpowiada pola systemowe, atrybuty, pola utworzone na innych ankietach. Umożliwiliśmy zastosowanie dowolnej kolejności pól. Dodatkowo, przy wyświetlaniu ankiet pola wymagane są oznaczane gwiazdką.Baza wiedzy (pomoc) #
Stworzyliśmy Bazę wiedzy naszego systemu. Obecnie zawiera ona około 200 artykułów. W Bazie wiedzy można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące funkcjonalności systemu. Bazę wiedzy można otworzyć i przeszukać z poziomu systemu, klikając w ikonę z pytajnikiem znajdującą się w prawym dolnym rogu lub na stronie .Nowe wzory deklaracji PIT-11/ PIT-4R #
Zaktualizowaliśmy wzory deklaracji PIT-11 oraz PIT-4R. Składniki stałe na 2021 rok zostały zaktualizowane. Aby dodać deklarację PIT-4R, należy wejść w Deklaracje > PIT firmy > + PIT-4R/ PIT-8AR wybrać typ deklaracji PIT-4R. Aby dodać deklarację PIT-11, należy wejść w Deklaracje > PIT pracowników > + Wystaw deklarację.Deklaracje US #
Usprawniliśmy proces dodawania deklaracji. Deklaracje można dodawać na profilu pracownika, po kliknięciu w “Więcej” > “Deklaracje US “, “+Dodaj deklarację”.Dodatkowe oznaczenia transakcji na fakturach #
Wprowadziliśmy dodatkowe oznaczenia transakcji na fakturach. W module Rozliczenia należy wybrać fakturę, a później w zakładce „Dane” kliknąć “więcej”. W polu “Rodzaj transakcji” znajdują się dodatkowe oznaczenia transakcji JPK_V7. Co więcej, pole to zostanie uwzględnione podczas eksportu, np. do Optimy.Nowe rodzaje uprawnień użytkownika na umowie #
Dodaliśmy nowe rodzaje uprawnień użytkownika ma umowie. W tym celu należy wejść w Ustawienia > Główna > Użytkownicy. Następnie po wybraniu użytkownika w nowym oknie “Edytuj użytkownika” w polu “Umowy” i “Pracownicy” można wybrać nowy rodzaj uprawnień – “Zgodnie z dostępem do Klienta (aktualnie podpięci pracownicy)”, który oznacza, że użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników/Umów pracowników aktualnie powiązanych z Klientami poprzez rekrutację lub aktualną umowę.Zmiany statusów pracowników #
W Ustawienia> Moduły > Pracownicy w sekcji “Zmiany statusów pracowników” dodaliśmy opcję zmiany statusu pracownika po rozpoczęciu oraz zakończeniu umowy. Na liście dostępnych opcji można wybrać, jaki status ma mieć pracownik po rozpoczęciu lub po zakończeniu umowy.Umowa: zmiany widokowe #
W Pracownicy > Lista umów po wybraniu umowy, jeśli istnieje inna umowa w tym okresie to system pokaże komunikat. Aby przejść do Ustawień umowy należy kliknąć w zębatkę. Dodatkowo, w zakładce “Dane do rozliczeń”, w przypadku, gdy na umowie już istnieje rozliczenie, to w sekcji po prawej stronie system pokaże informację o istniejącym rozliczeniu.Import urlopów pracowników #
Od teraz istnieje możliwość wewnętrznego importu urlopów pracowników. Aby wykonać import, należy wejść w Ustawienia > Import, wybrać kategorię “Urlopy pracowników”, wybrać plik i kliknąć “Import”. System również pokaże instrukcję o tym, jak przygotować plik do importu.Tworzenie rekrutacji na stanowiskach podczas dodawania projektu #
Wprowadziliśmy zmiany widokowe podczas tworzenia projektu. W Klienci > Dodaj projekt, opcja “Automatycznie utwórz rekrutację na dodane stanowiska” została przeniesiona pod zakładkę “Stanowiska”.Możliwość filtrowania danych według “Daty od” i “Daty do” #
Na każdej kolumnie o wartości data umożliwiliśmy filtrowanie danych według warunku “Data od” i “Data do”. Dzięki temu, można szybko znaleźć dane w systemie w wybranym okresie czasowym.Zmiany widokowe na listach w systemie #
W celu zwiększenia intuicyjności pracy na listach w systemie (m.in. na listach pracowników, klientów, umów, rachunków), wprowadziliśmy niewielkie zmiany w lokalizacji niektórych opcji dostępnych nad tabelami. Wszystkie opcje, wciąż są one dostępne nad tabelą, jednak mogą znajdować się w innych sekcjach (dla przykładu wszystkie opcje wysyłki SMS/e-mail przeniesione zostały do przycisku z ikoną koperty). Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań. Nowości 17.12.2020Nowa kolumna na liście umów #
W Pracownicy > Umowy dodaliśmy nową kolumnę – suma dni przepracowanych przez pracownika u Klienta. Kolumna ta prezentuje sumę dni, którą pracownik przepracował u kontrahenta wskazanego w formularzu umowy od początku swojego istnienia w systemie, uwzględniając wszystkie powiązane spółki. Ustawienia powiązań konfigurujemy w Ustawienia > Moduły > Pracownicy. Informacja o sumie dni przepracowanych u Klienta pojawia się w sekcji “Limity zatrudnienia” na profilu umowy. Suma dni pracy u Klienta pokazuje się również podczas tworzeniu umowy, gdy Klient zostanie wybrany. Istnieje również możliwość konfiguracji powiadomienia o osiągnięciu sumy przepracowanych dni. Konfiguracja jest możliwa w Ustawienia > Konfiguracja > Powiadomienia > Klienci w sekcji “Powiadomienia wewnętrzne”.Konfiguracja widoku kolumn przy planowania pracowników na kalendarzu pracy #
Dodaliśmy możliwość konfiguracji kolumn na kalendarzu pracy przy planowania pracowników. Dzięki temu pojawiła się możliwość zarządzania widokiem planowania i ukrycia mniej potrzebnych informacji. Aby skonfigurować widok kolumn należy przejść do konkretnego kalendarza pracy, kliknąć w „+Zaplanuj pracownika”, a następnie w ikonę „zębatki”.Importy: nowe komunikaty #
Dodaliśmy nowe komunikaty podczas importu danych do systemu. W przypadku, gdy system domyślnie ustawi „nie” przy pytaniu o tym, czy importować (np. z powodu odnalezienia duplikatu w bazie), na samej górze nad przyciskiem ”Zapisz” wyświetli się odpowiedni komunikat z informacją, które rekordy nie zostaną zaimportowane. Podczas importu pracowników będą prezentowane dodatkowe komunikaty, jeżeli importowane dane nie będą zgodne z wartościami, które da się wybrać w naszym systemie (np. kod oddziału NFZ, nazwa Urzędu Skarbowego, obywatelstwo, narodowość, kraj, typ Klienta). Podczas importu zezwoleń umożliwiliśmy walidację danych ich dotyczących.Import: historia zmian #
Każde wprowadzone przez import zmiany w systemie są zapisywane w historii encji, której modyfikacja dotyczy.Nowe znaczniki na wydruku typu Aneks #
Dodaliśmy nowe znaczniki na wydruku o typie Aneks:- {%pierwotna umowa nazwa_atrybutu%} – pozwala na pokazanie na wydruku aneksu wybranego atrybutu z pierwotnej umowy
- {%powiązana umowa nazwa_atrybutu%} – pozwala na pokazanie na wydruku aneksu wybranego atrybutu z dokumentu poprzedzającego ten aneks.