Ewidencja czasu pracy #
Uprawnienia użytkowników do grafiku #
Umożliwiliśmy opcję konfiguracji uprawnień użytkowników do grafików pracowników. Nowe opcje są dostępne podczas dodawania / edycji uprawnień użytkownika w Ustawieniach > Główna > Użytkownicy, w opcji Pracownicy > Grafik. Dostępne typy uprawnień to:
- zarządzanie – pełny dostęp do grafiku pracownika,
- podgląd i edycja – możliwość akceptacji wniosków, dodawania nowych, ale bez możliwości usuwania wpisów,
- podgląd – możliwość akceptacji wniosków, bez możliwości dodawania nowych wpisów oraz usuwania,
- brak – brak dostępu do zakładki grafik na pracowniku.

Konfiguracja systemu czasu pracy #
W ustawieniach Klienta (ikona zębatki w menu Klienta), w sekcji Wymiar czasu pracy dodaliśmy możliwość zdefiniowania systemu czasu pracy pracowników oraz wybrania godzin pracy, w których pracownicy mogą rozpocząć pracę.
Opcja system czasu pracy pozwala na odpowiednie pilnowanie norm pracy na grafiku pracownika. Do wyboru są opcje:
- Standardowy (praca 8 godzin dziennie, od pon. do pt.)
- Równoważny (dowolne godziny i dni pracy z zachowaniem normy miesięcznej)
- Zadaniowy (praca określana w liczbie godzin a nie w godzinach od – do)

Co więcej, podczas dodawania umowy pracownikowi umożliwiliśmy wybór systemu czasu pracy (pole domyślnie uzupełnione na podstawie ustawień Klienta) oraz wybór indywidualnego czasu pracy. Po zaznaczeniu checkboxa przy polu „Indywidualny czas pracy” pojawi się możliwość zdefiniowania godzin pracy pracownika.

Aby pola były widoczne na umowie, należy je włączyć w Ustawieniach > Konfiguracja > Formularze > Umowy zaznaczając pole “System czasu pracy”.
Rejestracja czasu pracy przez pracownika-użytkownika #
W celu większej kontroli nad nieobecnościami dodawanymi w systemie dodaliśmy możliwość zdefiniowania jakie typy wpisów mogą dodawać do swojego grafiku pracownicy, którzy posiadają uprawnienia użytkownika. Opcja dostępna jest w Ustawienia > Moduły > Pracownicy w sekcji Rejestracja czasu pracy przez pracownika.

Praca w systemie #
Wprowadziliśmy zmiany mające na celu usprawnienie codziennej pracy w systemie HRappka:
- Podczas rozliczania pracowników, na 1 kroku rozliczenia dodaliśmy filtr „Status umowy”, który pozwoli w prosty sposób odfiltrować pracowników, których umowy nie doszły do realizacji. Filtr jest dostępny po kliknięciu w „Więcej filtrów” nad tabelą.
- Przy imporcie „Składników wynagrodzeń” umożliwiliśmy import składek PPK. Nowe nazwy kolumn dostępnych do importu to: Składka PPK podstawowa pracownika, Składka PPK dodatkowa pracownika, Składka PPK podstawowa firmy, Składka PPK dodatkowa firmy. Import jest możliwy w Ustawieniach > Import.
- Do listy płac dodaliśmy kolumnę Potrącenia komornicze
- Zmieniliśmy nazwę nieobecności „Zwolnienie lekarskie na dziecko” na „Chorobowe opieka nad dzieckiem”.
Legalizacja cudzoziemców #
- Podczas dodawania wniosku o zezwolenie typu A, w sekcji „Informacje dotyczące podmiotu powierzającego wykonywanie pracy” w polu Adres do korespondencji dodaliśmy możliwość wyboru, czy adres powinien zostać uzupełniony tak jak powyżej, pozostać pusty, czy uzupełniony innymi danymi.
- We wniosku o pobyt czasowy umożliwiliśmy domyślne uzupełnianie pól. Aby funkcjonalność była dostępna, w Ustawieniach własnych należy włączyć opcję „Zapamiętuj ostatnio wypełnione dane w zezwoleniach pracowników”.
- Umożliwiliśmy automatyczny zapis dodanych przyjazdów na paszporcie w historii na pracowniku i zezwoleniu.
Zapraszamy do wypróbowania nowych rozwiązań.