Wdrożenie zmian w module przedmiotów zostało zaplanowane na 21.07.2024 (niedziela) w nocy.
Zaplanowana przebudowa modułu przedmiotów pozwoli sprawniej zarządzać dodawanymi przedmiotami, zaliczkami oraz asortymentem.
Lista zmian:
Rozdzieliliśmy zaliczki od przedmiotów na profilach pracowników #
Zaliczki na profilach pracowników zostały wydzielone w listy przedmiotów i przeniesione na osobną listę. Znajdują się na profilu pracownika, w zakładce Więcej > Zaliczki:
Przebudowaliśmy listy przedmiotów oraz zaliczek #
Aby usprawnić proces korzystania z list oraz uprościć filtrowanie obiektów, listy zostały przebudowane na nową technologię. Nowe listy dostępne są w:
- ERP > Definicje przedmiotów i zaliczek
- Pracownicy > Lista przedmiotów
- Rozliczenia > Lista zaliczek
- Profil pracownika:
- zakładka Przedmioty
- zakładka Więcej > Zaliczki
- Profil Klienta
- zakładka Finanse > Przedmioty
- Portal pracownika > Przedmioty
Nowe listy posiadają nowe filtry nad listą oraz funkcjonalność widoków, która pozwala sprawnie filtrować przedmioty oraz zapisać własne ustawienia kolumn i filtrów.
Formularze dodawania/edycji przedmiotów i zaliczek #
Przedmioty i zaliczki posiadają nowe, osobne formularze dodawania.
Dodawanie przedmiotu jest dostępne (jak dotychczas) z poziomu zakładki Przedmioty na profilu pracownika lub Klienta (Przycisk „Dodaj przedmiot”). Co więcej, na profilu mieszkania, dodawanie przedmiotów pozostało analogicznie jak dotychczas.
Dodawanie zaliczki jest dostępne z poziomu zakładki Więcej > Zaliczki na profilu pracownika (Przycisk „Dodaj zaliczkę”).
Zmiany na formularzu dodawania / edycji przedmiotu #
Wprowadzone zostały zmiany widokowe, m.in. w zakresie zmiany kolejności pól:
Poza zmianami widokowymi, zmiany objęły:
- dodanie nowego pola „Umowa”, które umożliwia powiązanie przedmiotu z umową, z której wynagrodzenia ma zostać potrącony / zwrócony przedmiot. Bez wskazania umowy, przedmiot zostanie potrącony z losowej umowy pracownika.
- opcje w polu „Potrącać / zwracać z” – dostępne w tym polu wartości zależą od typu dodawanego przedmiotu. Co więcej, opcja „Netto z brutto” została zastąpiona opcją „Wynagrodzenia netto”.
Nowy formularz dodawania / edycji zaliczki #
Formularz dodawania zaliczki zawiera:
Historia przedmiotu / zaliczki #
Na formularzu edycji przedmiotu / zaliczki, historia jest dostępna na dole formularza, przy przycisku Zapisz:
Lista przedmiotów (w zakładce ERP) zmieniła nazwę na „Definicje przedmiotów i zaliczek” #
Analogicznie jak dotychczas, dodane w tym miejscu elementy można wykorzystywać podczas przypisywania przedmiotów do pracowników, Klientów czy mieszkań.
- Aby dodać definicję zaliczki należy skorzystać z przycisku „+ Dodaj definicję zaliczki”.
- Aby dodać definicję przedmiotu / asortymentu należy skorzystać z przycisku „+ Dodaj definicję przedmiotu”.
- Widoki dostępne nad listą pozwalają na filtrowanie listy definicji po rodzaju (przedmiot, asortyment, zaliczka), oraz umożliwiają dodawanie własnych widoków
Usprawnienia dot. przedmiotów na nowej liście pracowników #
- Dodaliśmy filtry i kolumny dostępne dotychczas na liście zaliczek:
- Niepotrącone zaliczki, dzięki któremu można sprawnie filtrować pracowników z dodanymi, niepotrąconymi zaliczkami. Dostępne są opcje:
- „Tak” (wyświetli pracowników z niepotrąconymi zaliczkami)
- „Nie” (wyświetli pracowników, którzy nie mają niepotrąconych zaliczek – tzn. albo wcale nie mają zaliczek albo mają jedynie potrącone zaliczki)
- Aktywne umowy w datach – Po włączeniu, kolumna domyślnie pokazuje numer umowy która obowiązuje dziś wg dat i ma aktywny status systemowy. Filtr umożliwia wyfiltrowanie pracowników z aktywnymi umowami w zdefiniowanym okresie. Filtrowanie po wybranym okresie spowoduje, że kolumna pokaże numer umowy, która obowiązywała w wybranym okresie.
- Waluta rachunku bankowego – to filtr, który umożliwia filtrowanie pracowników po walucie rachunku bankowego. Filtr nie posiada dedykowanej kolumny.
- Niepotrącone zaliczki, dzięki któremu można sprawnie filtrować pracowników z dodanymi, niepotrąconymi zaliczkami. Dostępne są opcje:
- Umożliwiliśmy masowe dodawanie zaliczek (więcej informacji poniżej). Dodawanie zaliczek nie będzie już możliwe z poziomu Rozliczenia > Zaliczki, a jedynie z nowej listy pracowników.
Przebudowa masowego dodawania zaliczek #
Uprościliśmy proces masowego dodawania zaliczek. Po wdrożeniu, masowe dodawanie zaliczek dostępne będzie z poziomu nowej listy pracowników, po wybraniu Więcej opcji > Dodaj > Zaliczkę.
Formularz masowego dodawania zaliczki składa się z dwóch kroków: danych zaliczki i listy propozycji.
Pierwszy krok pozwala zdefiniować szczegóły zaliczki:
W sposobie obliczania dostępne są 3 opcje:
- Stała kwota – kwoty zaliczek będą takie jak wpisana w polu
- Grafik pracownika – kwoty zaliczek zostaną obliczone na podstawie dni pracujących, dni wolnych oraz nieobecności wprowadzonych na grafiku pracownika. Po wybraniu tej opcji, poniżej pojawią się 3 pola, które pozwolą zdefiniować stawki:
- Dni pracujące – Za każdy przepracowany dzień (taki, w którym na grafiku wprowadzone są godziny pracy lub nieodrzucony plan pracy).
- Dni wolne – Za każdy dzień wolny zostanie naliczona zaliczka w podanej kwocie.
- Nieobecności – Za każdy dzień w którym pracownik posiada nieobecność zostanie naliczona zaliczka w podanej kwocie.
- Zasada zaokrąglania wartości zaliczki – Należy wybrać sposób zaokrąglania wyliczonych wartości. Przykładowe wyniki zaokrąglania przedstawiono w tabeli poniżej. Wybór opcji “nie zaokrąglaj” oznacza, że system zachowa do 2 znaczących miejsc.
W drugim kroku, na liście propozycji, przy każdym pracowniku możemy wybrać umowę do której chcemy powiązać zaliczkę.
Jeżeli w poprzednim kroku, w sposobie obliczania zaliczki wybraliśmy opcję Grafik pracownika, to w tym kroku system podsumuje ilość tych dni i wskaże obliczone wartości:
Dodawanie zaliczek nie będzie już możliwe z poziomu Rozliczenia > Zaliczki.