Kalendarze pracy zostały podzielone na:
- Kalendarze pracy, czyli kalendarze dostępne na Klientach, projektach, czy działach oraz w widoku zbiorczym. To standardowe kalendarze pracy, na których możemy dodawać zapotrzebowanie oraz wpisy grafikowe pracowników. Kalendarze pracy nie będą już dostępne w zakładce Czas pracy > Lista kalendarzy.
- Rozkłady dni wolnych (w Czas pracy > Rozkład dni wolnych) zastąpią Listę kalendarzy. Podczas dodawania takiego rozkładu dni wolnych, istnieje możliwość zdefiniowania dni wolnych w wybranych datach.
Stworzony rozkład dni wolnych możemy:
- Ustawić, aby domyślnie ustawiał się na umowie z pracownikami ( Ustawienia firmy > Moduły >Pracownicy > sekcja Grafik > opcja „Domyślny rozkład dni wolnych dla pracowników”)
- Ustawić na umowie z pracownikiem (pole „Rozkład dni wolnych”). Jeżeli pole nie jest widoczne na umowie to należy je włączyć w Ustawieniach firmy > Formularze > Umowy.
Ustawiony rozkład dni wolnych na umowie pracownika zadziała analogicznie jak ustawiany we wcześniejszej wersji aplikacji niestandardowy kalendarz pracy. Spowoduje, że na grafiku pracownika i w kalendarzu pracy pojawi się informacja o dniu wolnym pracownika. Dodanie wpisu nieobecności w tym dniu nie będzie możliwe. Jeżeli rozkład dni wolnych nie jest wybrany, zastosowany zostanie standardowy rozkład dni wolny wynikający z obowiązujących przepisów.
Dodatkowe informacje:
- Niestandardowe kalendarze pracy zmieniają nazwę na Rozkłady dni wolnych – więcej informacji tutaj.
- Jeżeli w systemie istniało kilka kalendarzy pod Klienta / dział (które w poprzedniej wersji systemu można było dodawać w Czas Pracy > Lista kalendarzy) to zostaną one scalone w jeden, wspólny kalendarz dostępny na profilu Klienta / działu (nie dotyczy to kalendarzy pod projekty).
- Jeżeli na umowie pracownika nie jest wybrany rozkład dni wolnych i grafik nie jest uzupełniony planem pracy – zastosowany zostanie rozkład dni wolny wynikający z obowiązujących w Polsce przepisów. Jeżeli w wybranym na kalendarzu okresie dodamy plan pracy, to każdy dzień poza planem traktowany będzie jako dzień wolny.
- Więcej informacji o rozkładzie dni wolnych znajduje się tutaj.
Kalendarze pracy #
Kalendarze pracy zostały odświeżone. Opis podstawowych funkcjonalności znajduje się na grafice poniżej:
- Kalendarze pracy pojawiły się również na profilu działu / Klienta – w menu profilu znajduje się zakładka „Kalendarz pracy”. Działanie kalendarza jest analogiczne jak kalendarzy pracy dostępnych w Czas pracy > Lista kalendarzy oraz na profilu projektu w zakładce Kalendarze pracy.
- W kalendarzu zbiorczym dostępny w Czas pracy > Kalendarz zbiorczy, zastosowano analogiczne zmiany jak w kalendarzu pracy, jednak kalendarz zbiorczy standardowo umożliwia wyświetlenie większej ilości kalendarzy pracy. Korzystając z filtrów nad tabelą możemy wybrać interesujące nas kalendarze pracy, które chcemy wyświetlić.
Dodawanie zapotrzebowania #
Dodawanie zapotrzebowania na nowe stanowisko
Na kalendarzu pracy automatycznie pojawi się zapotrzebowanie, jeżeli zostało wcześniej dodane na projekcie, w sekcji zapotrzebowanie. Możesz dodać zapotrzebowanie na inne stanowiska, klikając w „+ Dodaj” w szarym wierszu „Zapotrzebowanie”. Po kliknięciu pojawi się okno modalne, w którym można wybrać daty na które chcemy dodać zapotrzebowanie, a następnie wybrać stanowisko, godziny pracy i ilość pracowników:
Dodawanie zapotrzebowania na dodane do kalendarza stanowisko
Aby dodać zapotrzebowanie na istniejące na kalendarzu stanowisko należy najechać kursorem na wybrany dzień (lub zaznaczyć kilka dni) i z menu wybrać „Dodaj zapotrzebowanie”.
Dodawanie pracowników do planu #
Na kalendarzu pracy automatycznie pojawią się pracownicy, którzy są powiązani w wybranym projektem / działem / Klientem.
Pozostałych pracowników możemy dodać, klikając w „+ Dodaj” w szarym wierszu „Pracownicy”.
Aby dodać pracownikowi wpis, należy najechać na wybraną datę w wierszu pracownika, a następnie wybrać rodzaj wpisu, który chcemy dodać:
Dodawanie wpisu otwiera nowe okno modalne, które prezentuje dane pracownika w panelu po lewej stronie. Co więcej, możemy w tym miejscu dodawać pracowników, którym również chcemy dodać analogiczny wpis grafikowy:
Dodawanie planu pracy / godzin pracy – wybór stawki #
Podczas dodawania wpisu planu/godzin pracy, każdemu pracownikowi, któremu dodajemy wpis możemy wybrać do której umowy i stawki powiązać dodawany wpis grafikowy. Do wyboru będą stawki indywidualne pracownika (moduł stawek indywidualnych również został przebudowany, więcej informacji znajduje się tutaj), stawki z umów (sortowanie w kolejności od najbardziej pasującej) oraz ze stanowiska, na które planujemy. Pozwala to sprawniej zarządzać stawkami pracowników, w zależności od miejsca pracy/ projektu. Stawki automatycznie zaciągną się do rozliczenia.
Planowanie pracy oparte o tagi (kompetencje) pracowników #
Kompetencje, które można skonfigurować podczas dodawania / edycji stanowiska zmieniły nazwę na „Tagi”. Ich działanie pozostało niezmienne – jeżeli pracownik, któremu planujemy pracę, nie posiada tagów, które posiada stanowisko, na które planowany jest pracownik – system pokaże odpowiedni komunikat.
Co więcej, dodaliśmy również możliwość blokowania dodawania takiego pracownika do planu przez użytkowników. Opcja „Blokuj dodawanie wpisów godzin pracy dla pracowników nieposiadających wymaganych tagów ” dostępna jest w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy > Ogólne, w sekcji Grafik. Zaznaczenie opcji spowoduje blokadę dodawania wpisów grafikowych (na wybrane stanowisko) pracownikom nieposiadającym tagów odpowiadających tagom ustawionym na stanowisku. Blokada nie dotyczy administratorów.