Podczas pracy agencji pracy coraz częstszym zjawiskiem jest rozbijanie kosztów klienta na podstawowe (związane z wynagrodzeniem pracownika) oraz pozostałe (związane z rekrutacją, kosztami administracyjnymi, usługami dodatkowymi). System umożliwia zdefiniowanie, jakie składniki powinny wchodzić w koszty Klienta.
Gdzie można zdefiniować koszty Klienta? #
- W Ustawieniach > Dane firmy > Koszty Klienta
- Koszty klienta dodane w tym miejscu można potem wielokrotnie wykorzystywać na stanowiskach w zakładce Stawki > Koszty Klienta
- Podczas dodawania / edycji stanowiska, w zakładce Stawki > Koszty Klienta
Proces definiowania kosztów Klienta #
Aby zdefiniować koszty Klienta należy dodać nazwę kosztów, która pozwoli rozróżnić zdefiniowane koszty klienta np. podczas przypisywania ich do stanowiska. Następnie należy zdefiniować składniki kosztów, które zostaną naliczone Klientowi. Koszty możemy definiować dwojako:
- Dolicz do stawki – składniki zdefiniowane w sekcji Dolicz do stawki zostaną doliczone do stawki Klienta przy rozliczeniu Klienta.
- W stawce – zdefiniowanie składników w sekcji W stawce oznacza, że obliczone wartości zostaną uwzględnione w kwocie końcowej stawki.
Dostępne składniki kosztów Klienta #
Podstawowe składniki wynagrodzenia:
- Narzut kwotowy do ilości: Stawka Klienta = stawka pracownika + kwota narzutu (pomijane są wartości wpisane po stronie kosztów Klienta w stawkach)
- Od stawki brutto pracownika: Procent narzutu lub marży dodawany do stawki Klienta na podstawie stawki brutto pracownika
- Od brutto-brutto: Procent narzutu lub marży dodawany do stawki Klienta na podstawie stawki brutto pracownika powiększonej o ZUS pracodawcy (często wykorzystywana do obciązenia Klienta ekwiwalentem urlopowym)
- Koszty ZUS pracodawcy: Procent narzutu lub marży dodawany do stawki Klienta obliczony na podstawie kosztów ZUS pracodawcy
- Koszty ZUS pracodawcy powiększone o ekwiwalent urlopowy (10%): Tylko w przypadku umowy o pracę lub umowy o pracę tymczasową oraz zaznaczeniu opcji „Koszty ZUS pracodawcy”"”
- PFRON: Opłata za składkę PFRON pobierana proporcjonalnie do przepracowanego miesiąca
- Pracownicze Plany Kapitałowe: Procent narzutu lub marży dodawany do stawki Klienta na podstawie kosztu PPK pracodawcy
Pozostałe składniki wynagrodzenia:
- Nadgodziny 50%: Dla nadgodzin, procent narzutu lub marży, doliczany do kwoty powyżej podstawy (50% podstawy)
- Nadgodziny 100%: Dla nadgodzin, procent narzutu lub marży, doliczany do kwoty powyżej podstawy (100% podstawy)
- Dodatek za pracę w nocy: Kwota albo procent narzutu lub marży obliczony na podstawie dodatku pracownika za pracę w nocy
- Chorobowe: Kwota albo procent narzutu lub marży obliczony na podstawie chorobowego
- Urlop wypoczynkowy: Kwota albo procent narzutu lub marży obliczony na podstawie urlopu pracownika
- Ekwiwalent za urlop: Kwota albo procent narzutu lub marży obliczony na podstawie ekwiwalentu urlopowego pracownika
- Premie regulaminowe: Procent narzutu lub marży obliczony na podstawie premii regulaminowych pracownika
- Premie uznaniowe: Procent narzutu lub marży obliczony na podstawie premii uznaniowych pracownika
- Premie inne: Procent narzutu lub marży obliczony na podstawie innych premii pracownika
- Wyrównanie do minimalnej krajowej: Kwota albo procent narzutu lub marży obliczony na podstawie wyrównania do minimalnej krajowej
Usługi dodatkowe:
- Procent od usług dodatkowych: Procent narzutu lub marży doliczny do wybranych usług dodatkowych
- Szkolenie BHP: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Odzież robocza: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Obuwie ochronne: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Badania lekarskie: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Zakwaterowanie: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Zapewnienie wyżywienia: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Zapewnienie dojazdów do pracy: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Legalizacja: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
- Książeczka SANEPID: Kwota doliczana do rozliczenia Klienta
Opłaty dodatkowe:
- Opłata rekrutacyjna: Opłata doliczana dla pierwszej rozliczanej umowy pracownika
- Opłata gwarancyjna: Opłata doliczana po upłynięciu zdefiniowanego okresu gwarancji
- Opłata za rozliczenie: Opłata doliczana do każdej rozliczanej umowy pracownika
- Opłata miesięczna: Opłata doliczana raz w miesiącu do każdej umowy
Niestandardowy schemat naliczania:
- Jeśli powyższy schemat naliczania opłat jest niewystarczający, skontaktuj się ze wsparciem systemu w celu ustawienia niestandardowego schematu naliczania.
Kategorie składników #
Każdemu dodawanemu składnikowi możemy przypisać kategorię. Widoczne kategorie to kategorie przedmiotów, które pobierane są z Ustawienia > Moduły > Przedmioty > Rodzaje przedmiotów. W tym miejscu można włączać/wyłączać widoczność domyślnych kategorii przedmiotów oraz definiować własne kategorie.
W przyszłości kategorie składników umożliwią głębszą analizę współpracy z Klientem.