Nowości #
Integracja systemu z PUE ZUS #
Umożliwiliśmy automatyczną integrację nieobecności pracowników z Platformą Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Pozwala to na automatyczne pobieranie plików Elektronicznych Zwolnień Lekarskich (e-ZLA) i generowanie wpisów nieobecności na grafikach pracowników na podstawie danych dostępnych na PUE ZUS. Aby otrzymać dostęp, należy jednorazowo podać dane wygenerowane z platformy PUE w Ustawieniach > Konfiguracja > Integracje > Zakładka ZUS.
Sposób na pobranie danych dostępowych z PUE ZUS do automatycznego pobierania plików e-ZLA został opisany w Bazie Wiedzy.
Powiadomienia o wynikach importu z PUE ZUS będą przychodzić mailowo (według ustalonej cykliczności wykonywania raportu na platformie PUE ZUS, opisanej w Bazie wiedzy) do wyznaczonej w systemie kadrowej (osoby/osób wybranych w Ustawienia > Moduły > Pracownicy > sekcja Kadrowa) E-mail z powiadomieniami został podzielony na 3 sekcje:
Błędy – w tej sekcji prezentowane są informacje o pracownikach, którym nie udało się zaimportować wpisów chorobowego ze względu na niepoprawne dane w systemie takie jak:
- brak umowy w podanym okresie
- błędne parametry umowy (brak składki chorobowej)
- okres na jaki dodane ma być zwolnienie jest dłuższy niż czas trwania pasującej umowy – wpisy zostaną dodane na tyle dni na ile pozwala czas trwania umowy, a w komunikacie pojawi się informacja, na które dni nie dodano wpisów ze względu na brak umowy
- dwie pasujące umowy – brak możliwości wyboru na którą wpisy miałyby być dodane
Zaimportowano z ostrzeżeniami – w tej sekcji znajdują się informacje o pracownikach, którym zaimportowano wpisy chorobowego, ale system napotkał pewne nieścisłości:
- znaleziono pracownika o podanym numerze PESEL/Paszport, ale Imię lub Nazwisko nie zgadza się (np. literówka)
- w wybranym dniu istnieją wpisy grafikowe – wpis chorobowego doda się i użytkownik musi sam zdecydować co zrobić z istniejącymi jednocześnie innymi wpisami
Zaimportowano
- sekcja prezentuje wszystkie prawidłowo zaimportowane wpisy
- jeśli był wcześniej ustalony plan w terminie zaimportowanych wpisów, to zostanie odrzucony (standardowo tak jak w przypadku ręcznego dodawania). Informacja o odrzuceniu będzie przesłana mailowo.
- jeżeli system nie znajdzie pracowników o podanym numerze PESEL/Paszport również wyśle odpowiednie powiadomienie (w osobnym mailu).
Usprawnienia #
Nowe kolumny na Liście pracowników #
Na liście pracowników zostały dodane dwie nowe kolumny:
- “Data ostatniego ciągłego zatrudnienia”
- “Data ostatniego ciągłego zatrudnienia w bieżącej firmie
Również zostały zmienione nazwy czterech kolumn:
- “Data zatrudnienia” > “Data pierwszego zatrudnienia”
- “Data zatrudnienia (dla umowy o pracę)” > “Data pierwszego zatrudnienia (dla umowy o pracę)”
- “Data zatrudnienia w bieżącej firmie” > “Data pierwszego zatrudnienia w bieżącej firmie”
- “Data zatrudnienia w bieżącej firmie (dla umowy o pracę)” > “Data pierwszego zatrudnienia w bieżącej firmie (dla umowy o pracę)”
Nowe kolumny można włączyć, korzystając z ikony zębatki nad tabelą.
Nowa kolumna na Liście umów pracowników #
Na liście umów pracowników została dodana kolumna “Aneks”. Zależnie od umowy kolumna “Aneks” pokazuje:
- dla umów nieposiadających aneksu kolumna pokaże tekst “Umowa podstawowa”
- dla samych aneksów pokaże “Aneks do” i niżej link do umowy podstawowej
- dla umów posiadających aneksy pokaże “Aneks” i niżej link do aneksów
Nowe kolumny można włączyć, korzystając z ikony zębatki nad tabelą.
Zewnętrzny moduł zapotrzebowań: dodawanie notatki do projektu #
Po dodaniu projektu na podstawie danych uzupełnionych przez klienta w zewnętrznym module zapotrzebowań, na tym projekcie w systemie utworzy się notatka, która będzie zawierać wszystkie informacje uzupełnione podczas dodawania projektu.