W Ustawieniach > Dane firmy > PPK znajduje się checkbox, który umożliwia włączenie PPK. Po włączeniu należy uzupełnić podstawowe informacje o PPK:
- W dacie aktywności od wybieramy datę przystąpienia firmy do PPK. „Data aktywności od” to data od kiedy będą naliczane składki PPK.
- W Generowanie deklaracji przystąpienia do PPK należy wybrać kiedy system powinien generować pracownikom deklaracje przystąpienia. Do wyboru są opcje:
- Przy tworzeniu umowy
- Po trzech miesiącach zatrudnienia
- Brak (W przypadku wyboru brak, system nie będzie sam generował deklaracji PPK, będzie to musiał zrobić użytkownik systemu z poziomu profili pracowników).
- Włączenie opcji Wypłacaj składkę PPK razem z wypłatą pracownika spowoduje uwzględnienie w podstawie opodatkowania składki PPK pracodawcy bezpośrednio w miesiącu jej naliczenia.
- W danych instytucji finansowej należy wybrać nazwę instytucji PPK.
- W wartościach stawek pracodawcy można wpisać procent stawki dodatkowej.
- Procent stawki podstawowej nie jest obecnie konfigurowalna i ustawowo wynosi 1,5%.
- Klikając w przycisk plusa pod stawką dodatkową istnieje możliwość dodania większej ilości stawek dodatkowych.
- Po zapisaniu, jeżeli chcemy wygenerować pracownikom deklaracje zgodnie z ustawieniami należy kliknąć w „Generuj deklaracje masowo”.
- Pozwoli na wygenerowanie deklaracji PPK wszystkim obecnym pracownikom zgodnie z wybraną opcją w “Generowanie deklaracji przystąpienia do PPK” oraz biorąc pod uwagę “Datę aktywności od”. Jeżeli w „Generowanie deklaracji przystąpienia do PPK" wybraliśmy brak, deklaracje nie zostaną wygenerowane.