Aby mieć dostęp do kalendarza, pracownik musi posiadać dostęp do konta pracowniczego, które może utworzyć administrator / użytkownik systemu. Po utworzeniu konta przez administratora, pracownik otrzyma maila, który umożliwia ustawienie hasła i zalogowanie. Samodzielna rejestracja do systemu HRappka nie umożliwi pracownikowi dostępu do jego danych.
Dostęp do kalendarza w wersji desktopowej #
Sekcja „Kalendarz” znajduje się na w menu głównym po lewej stronie, po zalogowaniu na app.hrappka.pl. W zależności od konfiguracji, możesz tam zobaczyć twój plan pracy, twoje zgłoszenia, godziny pracy, nieobecności, spotkania z Twoim udziałem, szkolenia, premie, wynagrodzenia, samochody, noclegi. Jeżeli posiadasz odpowiednie uprawnienia, w kalendarzu możesz dodawać godziny pracy i nieobecności.
Dostęp do kalendarza na wersji mobilnej #
Kalendarz na wersji mobilnej oraz w aplikacji mobilnej znajdziesz klikając na ikonę w lewym górnym rogu, a następnie wybierając Kalendarz. Pojawi się kalendarz, w którym klikając na wybrany dzień w kalendarzu będziesz mógł dodać wpis grafikowy:
Zgłaszanie godzin pracy i nieobecności #
Typy wpisów, dostępne do zgłoszenia są skonfigurowane przez administratora systemu.
Aby zgłosić wpis grafikowy należy najechać kursorem na wybrany dzień i kliknąć na niego, a następnie wybrać typ wpisu (Godziny pracy / Nieobecność).
Pojawi się nowe okno modalne , w którym należy uzupełnić informacje o wpisie.
Sekcje, które znajdziesz podczas dodawania wpisu to:
- Pracownicy po lewej znajdziesz swoje dane oraz dane umowy, na którą dodajesz wpis grafikowy.
- Kroki akceptacji – tutaj znajdziesz informacje na temat kroków akceptacji twojego wpisu, czyli kto dostanie powiadomienie o akceptacji twojego zgłoszenia.
- Powiązanie – tutaj zobaczysz informacje do jakiego działu/Klienta/projektu/zadania dodajesz wpis grafikowy. Możesz zmienić te dane jeżeli raportujesz czas pracy do większej ilości klientów/działów/projektów.
- Informacje podstawowe – tutaj zobaczysz daty, godziny i dodatkowe informacje o wpisie grafikowym:
- w przypadku zgłaszania godzin pracy, należy wybrać stanowisko
- w przypadku zgłaszania nieobecności należy wybrać typ nieobecności – m.in. urlop wypoczynkowy, okolicznościowy czy chorobowe (typy nieobecności dostępne do zgłoszenia mogą być zawężone przez administratora systemu)
- Szczegóły – tutaj możesz wybrać dodatkowe informacje, które zostaną zapisane we wpisie
- dla godzin pracy będą to: Opis, Praca zdalna, delegacja służbowa, czy godziny do odbioru.
- dla nieobecności, w zależności od typu nieobecności pojawią się inne pola do uzupełnienia
Po zapisaniu, zgłoszenie zostanie wysłane do osoby akceptującej. Otrzyma ona emaila z powiadomieniem, a informacja o zgłoszeniu pojawi się na jej dashboardzie w HRappce. Zgłoszenie pojawi się na twoim kalendarzu w systemie HRappka. Jeżeli wpis zostanie zaakceptowany, zgłoszenie zmieni kolor, a Ty otrzymasz powiadomienie mailowe o decyzji dotyczącej twojego zgłoszenia.
Wpisy grafikowe na kalendarzu pracownika #
Plan pracy pracownika, dodany przez użytkownika systemu (przerywana kolorowa linia, białe tło, ikona ołówka i linijki)
Zgłoszenie godzin pracy przez pracownika, które jeszcze nie zostało zaakceptowane (białe tło, pełna, kolorowa linia, ikona megafonu)
Zaakceptowane godziny pracy pracownika (kolorowe tło, ikona zegarka)
Zgłoszenie godzin pracy pracownika, które zostało odrzucone przez użytkownika
Zgłoszenie urlopu przez pracownika (białe tło, pełna, żółta linia, ikona palmy)
Zaakceptowany urlop
Usuwanie zgłoszeń pracownika #
Pracownik może usunąć swoje zgłoszenie jedynie do momentu akceptacji zgłoszenia przez użytkownika systemu. Aby to zrobić należy najechać kursorem na wpis, który chcemy usunąć, a następnie kliknąć w ikonę śmietnika.
Zaakceptowany wpis może usunąć jedynie użytkownik lub administrator systemu HRappka. Jeżeli pracownik chce usunąć zaakceptowany wpis godzin pracy lub nieobecności, powinien zatem skontaktować się ze swoim przełożonym lub działem HR w swojej firmie.
Szczegóły wpisów na kalendarzu pracownika #
Po najechaniu na wpis na grafiku zobaczysz szczegóły wpisu:
Jeżeli nie możesz dodawać wpisów w sekcji „Kalendarz” – może to oznaczać to, że nie masz odpowiednich uprawnień. Jeżeli nie możesz zgłosić wybranego typu wpisu grafikowego oznacza to, że ten typ wpisu został wyłączony przez administratora Twojej firmy. Jeżeli uważasz, że to błąd, skontaktuj się z działem HR w Twojej firmie.