Większość błędów związanych z własną konfiguracją poczty wynika z nieprawidłowych danych skrzynki email, podanych podczas konfiguracji poczty w systemie lub z przekroczenia limitów, które są skonfigurowane w ustawieniach serwera pocztowego.
Przetestuj wpisane dane #
Jeżeli wpisałeś własne dane swojej skrzynki email w:
to po zapisaniu kliknij w przycisk „TESTUJ!”, uzupełnij dane do wysyłki testowego maila i kliknij Wyślij.
System spróbuje wysłać ze skonfigurowanej skrzynki. Najlepiej wyślij taki mail na swój adres email, aby sprawdzić, czy przyjdzie na Twoją skrzynkę.
Po kliknięciu Wyślij, sprawdź, czy na stronie konfiguracji nie pojawił się błąd:
Jeżeli pojawił się błąd to zweryfikuj czego dotyczy. Przykładowe błędy podane są poniżej.
Error: Authentication failed / Username and Password not accepted / IMAP error: Can not authenticate to IMAP server: Authentication failed (Code 535) #
Te błędy oznaczają, że wprowadziłeś nieprawidłowe dane.
Upewnij się, że wpisałeś odpowiednie dane dostępowe, a w szczególności:
- Użytkownik (to najczęściej adres skrzynki mailowej, który planujesz podłączyć do konta w systemie HRappka, ale w zależności od dostawcy, może to być wartość inna niż adres email)
- Email (to adres skrzynki mailowej, który planujesz podłączyć do konta w systemie HRappka)
- Hasło (hasło dostępowe do twojej skrzynki mailowej)
Zweryfikuj dane wybrane w polach IMAP host, SSL IMAP, Port IMAP, SMTP host, SSL (SMTP), Port (SMTP) z danymi dostępnymi na stronie twojego dostawy usług mailowych.
Jeżeli posiadasz email w Google, sprawdź, czy posiadasz podwójne uwierzytelnianie #
Jeżeli tak, to integracja z podaniem hasła głównego może nie być możliwa. Wymagane będzie utworzenie hasła aplikacji. Więcej informacji na ten temat znajduje się instrukcji dot. konfiguracji poczty.
Upewnij się, czy hasło do maila (skrzynki email), nie zostało zmienione #
Jeżeli wprowadziłeś zmiany dot. hasła na swojej skrzynce email, to w systemie HRappka należy zaktualizować hasło w ustawieniach poczty.
Pozostałe często spotykane błędy zwracane przez serwer pocztowy #
Poniższe błędy nie leżą po stronie systemu HRappka, a po stronie serwera poczty. W związku z tym, zespół wsparcia nie jest w stanie rozwiązać tych problemów. Zalecamy skonsultowanie niżej wymienionych błędów z dostawcą serwera pocztowego.
- Error: Connection timed out (Code 0) – błąd pojawia się gdy serwer nie odpowiada albo adres serwera jest nieprawidłowy. Zweryfikuj podane serwery w ustawieniach poczty, a jeżeli uznasz, że są prawidłowe, skontaktuj się z dostawcą Twojej poczty email.
- Too many connections. Please reduce connections per minute (Code 421) – Błąd ma powiązanie z limitami, które są ustawione po stronie Twojego dostawcy serwera pocztowego. Zmień limity w ustawieniach serwera pocztowego lub skontaktuj się z obsługą serwera Twojej poczty email.
- Too much load; please try again later (Code 421) – Błąd ma powiązanie z limitami, które są ustawione po stronie Twojego dostawcy serwera pocztowego. Zmień limity w ustawieniach serwera pocztowego lub skontaktuj się z obsługą serwera Twojej poczty email.
- Try again in X second(s) (Code 422) – Błąd ma powiązanie z limitami, które są ustawione po stronie Twojego dostawcy serwera pocztowego. Zmień limity w ustawieniach serwera pocztowego lub skontaktuj się z obsługą serwera Twojej poczty email.
- Daily user sending quota exceeded (Code 550) – Błąd ma powiązanie z limitami, które są ustawione po stronie Twojego dostawcy serwera pocztowego. Zmień limity w ustawieniach serwera pocztowego lub skontaktuj się z obsługą serwera Twojej poczty email.
- Concurrent connections limit exceeded (Code 432) – Błąd ma powiązanie z limitami, które są ustawione po stronie Twojego dostawcy serwera pocztowego. Zmień limity w ustawieniach serwera pocztowego lub skontaktuj się z obsługą serwera Twojej poczty email.
Skontaktuj się z Twoim dostawcą usług email #
Skonsultuj błędy występujące podczas wysyłki z dostawcą twojej skrzynki pocztowej, a następnie popraw konfigurację zgodnie ze wskazówkami. Warto załączyć dostawcy szczegółowy komunikat błędu, które znajdziesz w mailu lub na stronie konfiguracji skrzynki email, po niepowodzeniu w wysyłce testowego maila.